Sound United B&W

Gestart door TurboMarco, juni 13, 2020, 16:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

https://nl.hardware.info/nieuws/72265/sound-united-tekent-voorlopige-overname-bowers-a-wilkins

CiteerSound United is ook het moederbedrijf van Denon, Definitive Technology, Classé, Marantz en  Polk Audio

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Mooi, kunnen ze nu alles integreren in de speakers. Lijkt me heerlijk om geen apparaten meer te hebben, alleen geluidsweergevers. En alles dan draadloos zodat je alleen je speakers hoeft te positioneren en klaar. Zal wel niet gebeuren, maar ik heb iets voor een natte droom nodig.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Ik kan die droom wel delen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Ik niet. Maar heeft Meridian niet al zoiets in meer of mindere mate. Zonder apparaten is voor mij de lol er snel vanaf, lees: saai. Ben dan ook niet enkel een muziekliefhebber.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Linn heeft dat ook, heet Exakt bij hun.
Je hebt dan een streamer die je digitaal verbind met de luidsprekers via een Ethernet kabel en in de luidsprekers vindt dan de DA omzetting en actieve versterking plaats. Net zoals Meridian ook erg duur.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: pameijer op juni 13, 2020, 17:45:25
Mooi, kunnen ze nu alles integreren in de speakers. Lijkt me heerlijk om geen apparaten meer te hebben, alleen geluidsweergevers. En alles dan draadloos zodat je alleen je speakers hoeft te positioneren en klaar. Zal wel niet gebeuren, maar ik heb iets voor een natte droom nodig.

Dat bestaat al dat heet Heos. :-P en wil je van een ander merk Sonos :wink: :roll:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Mijn speakers zijn ook al actief, hebben een DAC en een voorversterker incl een remote met volumebediening en 2 digitale + 1 analoge ingang. Maar, voor surround heb ik daar niks aan, Atmos al helemaal niet etc. Ik bedoel echt alles in de speakers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Bose maakt best een leuke soundbar met allerlei mogelijkheden.
Maar dat bedoel je zeker niet?

pameijer

Citaat van: marvin op juni 14, 2020, 13:27:05
Bose maakt best een leuke soundbar met allerlei mogelijkheden.
Maar dat bedoel je zeker niet?
Ik heb wel 's overwogen om zoiets te doen. Mijn TV kan in principe alles wat al mijn mediaplayers kunnen maar ik hecht teveel aan mijn geluidskwaliteit  en de hobby. Maar ik snap wel dat mensen daarvoor kiezen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Was een geintje, uiteraard.
Maar die dingen worden zeker steeds beter. 
Maar met surround speakers is het niet erg draadloos meer, daar kwam ik bij m'n vader achter.
Speakertjes nog kleiner dan een wc rol, maar een voeding eraan zo groot als een melk pak. Dat was schrikken. [emoji23]
Maar de grotere versie zal die voeding er wel in hebben zitten, gokje gezien het formaat.

pameijer

Citaat van: marvin op juni 14, 2020, 15:32:00
Was een geintje, uiteraard.

Uiteraard. Jij moet waarschuwen als je geen geintje maakt  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MarantzRuby

Men was voornemens tot overname. Nu is het definitief:

De in juni aangekondigde overname van de Britse high-end fabrikant Bowers & Wilkins door de Sound United Group is inmiddels afgerond.

Sound United LLC, het moederbedrijf van Denon, Polk Audio, Marantz, Definitive Technology, HEOS, Classé en Boston Acoustics, kondigde vandaag de afronding aan van de overname van Bowers & Wilkins.

"Met de overname van Bowers & Wilkins combineren we het toonaangevende audio-ontwerp, de engineering en het vakmanschap van Bowers & Wilkins met de technische verfijning, hoge normen en brede gebruikersbasis van Sound United. Dit is hoe we ervoor zorgen dat Bowers & Wilkins succesvol kan blijven groeien ", aldus Kevin Duffy, CEO van Sound United. "Sound United heeft een sterke staat van dienst in het beschermen van de identiteit en kerncompetenties van elk van haar merken. Met Bowers & Wilkins volgen we dezelfde aanpak. Wij geloven dat de volledige Sound United-portfolio zal profiteren van de toevoeging van Bowers & Wilkins, wat zich zal vertalen in innovatieve producten en technologieën voor onze klanten, distributeurs, dealers en audioliefhebbers over de hele wereld. "

Geoff Edwards, CEO van Bowers & Wilkins, zal de continuïteit van het merk handhaven als President van Bowers & Wilkins bij Sound United. De overname omvat alle wereldwijde distributie- en licentieovereenkomsten met derden waaronder de premium audioproducten van Bowers & Wilkins momenteel worden verkocht. Investeringen in extra merken zullen Sound United in staat stellen om nog meer innovatieve benaderingen na te streven in termen van verschillende productcategorieën, functiesets, technologiepartnerschappen en consumentensegmenten. Als onderdeel van de overname zet Sound United zich in om de ontwikkeling van nieuwe Bowers & Wilkins-producten te ondersteunen om hun positie op de markt voor premium audiosystemen voor thuis te versterken.

"Deze overname luidt een nieuw tijdperk in voor Bowers & Wilkins en biedt de mogelijkheid om ons te concentreren op waar we het beste in zijn: de beste sprekers in de branche bouwen", aldus Geoff Edwards, CEO van Bowers & Wilkins. "We kijken ernaar uit om onze organisaties te verenigen en deel uit te maken van de sterkste portfolio van premium audiomerken in de branche."

Sound United is een portefeuillebedrijf van de in Boston gevestigde private-equityfirma Charlesbank Capital Partners, LLC. Houlihan Lokey was de exclusieve financiële adviseur van Bowers & Wilkins.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

Nostra

Positief nieuws over men favoriete speaker merk!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk