Marantz/ Denon Roon Tested

Gestart door Vinyl_Fuchs, maart 26, 2020, 15:52:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

MarantzRuby

Meer dan een dozijn Marantz AV-ontvangers in alle prijscategorieën zijn met Roon getest: AV7703, AV7704, AV8805 en AV7705 AV-voorversterkers / -processors, SR6014 en SR5014 eindversterkers, ND8006 CD-speler, PM7000N geïntegreerde stereoversterker, NA6006 netwerkaudio speler, ND8006 netwerk-CD-speler, M-CR612 netwerk-CD-ontvanger, SA-10 en SA-12 SACD / CD-spelers, SA-KI Ruby SACD / CD-speler / DAC en NR1200 stereo-ontvanger.

Zie het wat uitgebreidere nieuwsbericht van www.hifi.nl
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

CBdicX


Zelfde flauwekul als THX getest en/of gecertificeerd...........
Weer een stickertje erbij of vermelding op de doos.

jowa

Als je geen Roon hebt is het handiger om te weten of een end-point met Cast / Airplay / Openhome / kan communiceren.
Als je Roon hebt, dan wil je weten of een end-point Roon-compatible is.



THX zit zeker in de afdeling gebakken lucht, want dat "zegt" iets over de kwaliteit van het component. Gelukkig is THX geen unique selling point meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

CBdicX

Citaat van: jowa op april 27, 2020, 14:54:02
Als je geen Roon hebt is het handiger om te weten of een end-point met Cast / Airplay / Openhome / kan communiceren.
Als je Roon hebt, dan wil je weten of een end-point Roon-compatible is.



THX zit zeker in de afdeling gebakken lucht, want dat "zegt" iets over de kwaliteit van het component. Gelukkig is THX geen unique selling point meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Bij Onkyo nog wel, en er nog zat "THX" subwoofers en speakers te koop.
Maar het is allemaal net zo iets als ook "Dolby Enabled" speakers, je kan audio kaatsen met iedere speaker, heb je echt geen speaker met Dolby certificaat voor nodig.....

xander32

Meerdere keren heb ik gelezen dat in een direct vergelijk Roon onder doet voor de gratis MiniMserver aangaande de geluidskwaliteit. Dat zou opmerkelijk zijn 🤔

Vinyl_Fuchs

Roon heeft toch geen invloed op geluidskwaliteit? Is toch meer een platform?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

De ervaringen her en der spreken dat tegen.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 28, 2020, 22:18:52
Roon heeft toch geen invloed op geluidskwaliteit? Is toch meer een platform?

jowa

Je kan in Roon ook een eikelijzer, uh, room eq wizard aanzetten.
Die heeft zeker invloed op het geluid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Hmm, zo'n room eq kan dus ook in LMS... [emoji3166][emoji851]

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?104864-Wanted-small-simple-stereo-amp-with-room-correction/page2

Jippie, hobbiën!!!
Nu alleen nog een mic zien te scoren voor een opname naar m'n laptop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Om een eq zinvol in te zetten, zou je idd eerst moeten weten (lees meten) wat er al dan niet goed gaat betreffende de akoestiek van jouw luisterruimte.

Citaat van: jowa op april 28, 2020, 23:19:24
Hmm, zo'n room eq kan dus ook in LMS... [emoji3166][emoji851]

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?104864-Wanted-small-simple-stereo-amp-with-room-correction/page2

Jippie, hobbiën!!!
Nu alleen nog een mic zien te scoren voor een opname naar m'n laptop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Klopt. Daarvoor heb je dus een meetmicrofoon nodig.

Anyway, via HOWTO: Logitech Media Server + BrutefirDRC Plugin in Linux al wel alvast "BruteFIR Room Correction" kunnen installeren als plug-in in LMS  :-D.

De eerste stap is gezet. Nu even de plug-in disablen, want ik heb nog geen meetfiles.
Eens kijken hoe ik een meetmicrofoon kan regelen.  :-)