AV receiver met dab+

Gestart door bolletje, maart 03, 2020, 21:31:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolletje

Nu Ziggo heeft aangegeven te gaan stoppen met het uitzenden van kabel radio, ben ik me aan het orienteren op een nieuwe receiver. Huidige is ook al oud. Maar ik zie helemaal geen Marantz receivers met dab+. Gaat dit nog komen of moet je hiervoor iets met een usb stik kopen?


160393

Tot ik begrijp wat de nieuwe bestendige standaarden worden (met een comfortabele dekking), blijf ik bij een ongebruikte, mobiele telefoon en trek ik mijn zender van het www af.
jm2c, ik begrijp dat ik niet inga op uw vraag.
Groet,

pameijer

DAB+ werkt voor geen meter binnenshuis. Als je radio op een makkelijke manier wilt kunnen blijven luisteren moet je een DVB-C radio kopen, die de digitale radiozenders van Ziggo kan doorgeven. Of je gebruikt de decoder van Ziggo, alleen moet dan de TV aanstaan om een zender te selecteren denk ik.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Citaat van: pameijer op maart 04, 2020, 12:01:10
DAB+ werkt voor geen meter binnenshuis. Als je radio op een makkelijke manier wilt kunnen blijven luisteren moet je een DVB-C radio kopen, die de digitale radiozenders van Ziggo kan doorgeven. Of je gebruikt de decoder van Ziggo, alleen moet dan de TV aanstaan om een zender te selecteren denk ik.
Je kunt inderdaad via de Ziggo decoder digitale radio zenders beluisteren. Ik heb een verloop koppelstukje aan de scart uitgang van de Humax met analoge kabels naar de stereo instalatie verbonden. Zonder de tv aan kan wel eventueel. Dan wel eerst even de zenders uitprinten van de Ziggo site. Je kunt dan de zender nummers intoetsen met de afstandsbedieng. Het is handiger dat de tv aanstaat inderdaad.  Wél klinkt de analoge FM met mijn Sony sa5es tuner beter en ruimtelijker. Zolang Ziggo nog analoog uitzend via de kabel blijf ik FM luisteren. 📢

Maus

Citaat van: pameijer op maart 04, 2020, 12:01:10
DAB+ werkt voor geen meter binnenshuis.

Hier in Rotterdam gaat DAB prima binnen :)
Zowel in het noorden, als in het zuiden bij m'n ouders.

Eric B.

Citaat van: Maus op maart 05, 2020, 22:35:17
Hier in Rotterdam gaat DAB prima binnen :)
Zowel in het noorden, als in het zuiden bij m'n ouders.

Veel hangt ook af van de contstructie van het huis, sinds wij de renovatie gedaan hebben is er een nieuwe metalen steunbalk (poutrel) gekomen en sindsdien is de ontvangst zeer slecht geworden.

MarantzFan

"Maar ik zie helemaal geen Marantz receivers met dab+."

Jazeker zijn die er wel, o.a. de Marantz Melody X (M-CR612). Ik beschik over zijn voorganger, de M-CR611 (https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15690.msg304582.html#msg304582) en de DAB-ontvangst binnen is doorgaans, met meegeleverde DAB-antennedraadje, uitstekend!
Marantz M-CR611

bolletje

Ik hoop eigenlijk dat de SR6015 of SR7015 een DAB+ optie heeft. Als het er niet opzit zal mijn volgende receiver  zeer waarschijnlijk geen Marantz worden.