OFC koper speakerdraad en ik heb "ander" geluid.

Gestart door CBdicX, juli 18, 2014, 14:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik denk dat het Bi-wire gedoe te verdedigen is vanwege de vaak slechte verbind oplossingen, om het hoog en laag gedeelte met elkaar te verbinden.
Ik vermoed ook, wat je daarvoor bedenkt, dat dit altijd extra weerstand zal opleveren, zeker als het van die pisbakkenstaal vorkjes zijn.
En met Bi-wire is het simpel, baad het niet, dan schaad het niet.......

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Ik heb de rest van de discussie niet gelezen. Maar bi-wire levert alleen wat op als je brugjes/speaker terminals slecht contact maken of geoxideerd zijn.

Intern in een 2 kanaals versterker gebeurd er niks anders dan dat de uitgangen gebrugd staan.

Leuke, reeds aantal maal vertelde anekdote; Ik had ooit een paar Dynaudio Double Seventeen zelfbouw speakers. Er kwam een versterker in huis met goede bi-wire optie. Extra luidspreker kabel opgedoken en alles aangesloten en ja hoor. Strakker laag en mooiere beleving.

Mijn zoontje, die nog niet kon lopen toen, was lekker aan het rondkruipen en raakte verstrikt achter de luidsprekers en trok prompt de hele speaker terminal plaat er af (zat slecht vast blijkbaar). Is toch de sectie voor het laag niet eens aangesloten op het filter..  frusty

Moraal van het verhaal. Verbetering waargenomen. Maar mezelf dus voor de gek gehouden.. De kracht van placebo. Zijn ook leuke docu's over te vinden.

SB_Marantz

Ken er nog eentje met high end prikkeldreed als speaker keeble............... :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#49
Er genezen mensen van serieuze ziektes door het placebo effect, en dit is wetenschappelijk bewezen door de ene helft mensen het werkende medicijn te geven, en de andere helft niet, en wat denk je, alles is genezen.......
Zelfs met iets simpels als hoofdpijn werkt dit !!
Suggestieve genezing is een van de krachtigste middelen in de hedendaagse geneeskunst.

Dus dan is er absoluut niet mis met het placebo effect en is een van de beste bedenksel van ons brein, en als dat werkt voor hoofdpin, buikpijn of wat dan ook, dan werkt het ook voor audio.
Ik zeg GEWELDIG, kom maar op met dat placebo effect  :-D
Alleen jammer dat het voor audio geactiveerd word bij de dure oplossingen, maar ik voel mij er goed bij, als het maar werkt.

Ik denk, vermoed, of hoe je dit noemen wil, verschil te horen in:

1) de overstap van de Onkyo naar de Marantz
2) de overstap van 2.5 mm draad naar 4 mm draad
3) de overstap van een goedkope DAC naar een dure DAC
4) de overstap van goedkope interlinks naar dure interlinks


Ik zeg, missie geslaagd !!!!!!!!


renes59

Het is wat jij wilt horen, jij moet er naar luisteren, als je verbeteringen hoort en nu tevreden bent houden zo. Niet teveel laten beïnvloeden door anderen die hoeven er niet elke dag naar te luisteren. De discussie wat wel wat niet van invloed kan zijn op het geluid wat wij horen komen we toch niet uit.
Ongelovigen, o.a. ik, zijn minder geld kwijt aan verbeteringen en kunnen dat besteden aan de benodigde software. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

CBdicX

Precies, en met software doel jij op een glaasje wijn en een knabbeltje denk ik zo.
Ik drink niet dus stop dat geld in kabels en ander "upgrades".
Uitstekend toch, beide zijn wij goed met deze complexe hobby bezig.
Jij in een wolk van alcohol dampen, ik onder een berg placebo pillen ....... LOL  :-D

xander32

Citaat van: CBdicX op juli 20, 2014, 08:14:46
Er genezen mensen van serieuze ziektes door het placebo effect, en dit is wetenschappelijk bewezen door de ene helft mensen het werkende medicijn te geven, en de andere helft niet, en wat denk je, alles is genezen.......
Zelfs met iets simpels als hoofdpijn werkt dit !!
Suggestieve genezing is een van de krachtigste middelen in de hedendaagse geneeskunst.

Dus dan is er absoluut niet mis met het placebo effect en is een van de beste bedenksel van ons brein, en als dat werkt voor hoofdpin, buikpijn of wat dan ook, dan werkt het ook voor audio.
Ik zeg GEWELDIG, kom maar op met dat placebo effect  :-D

... in bovenstaande staat grote kul beschreven en ik zie er meerdere schrijfstijlen door elkander; het betere copy & paste/quote werk + iets met een klok en klepel?

"Alles is te genezen ..."  daar doe jij heel wat ernstig zieke mensen nogal tekort mee.

renes59

#53
Citaat van: CBdicX op juli 20, 2014, 08:35:59
Precies, en met software doel jij op een glaasje wijn en een knabbeltje denk ik zo.
Ik drink niet dus stop dat geld in kabels en ander "upgrades".
Uitstekend toch, beide zijn wij goed met deze complexe hobby bezig.
Jij in een wolk van alcohol dampen, ik onder een berg placebo pillen ....... LOL  :-D
Dacht eigenlijk meer aan LP's en CD's, maar misschien ben ik te ouderwets voor de audiohobby. Ik draai nog muziek, in en op daarvoor bestemde apparatuur.  :lol:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Floris

Citaat van: CBdicX op juli 20, 2014, 08:14:46
Er genezen mensen van serieuze ziektes door het placebo effect, en dit is wetenschappelijk bewezen door de ene helft mensen het werkende medicijn te geven, en de andere helft niet, en wat denk je, alles is genezen.......
Zelfs met iets simpels als hoofdpijn werkt dit !!
Suggestieve genezing is een van de krachtigste middelen in de hedendaagse geneeskunst.

Dus dan is er absoluut niet mis met het placebo effect en is een van de beste bedenksel van ons brein, en als dat werkt voor hoofdpin, buikpijn of wat dan ook, dan werkt het ook voor audio.
Ik zeg GEWELDIG, kom maar op met dat placebo effect  :-D
Alleen jammer dat het voor audio geactiveerd word bij de dure oplossingen, maar ik voel mij er goed bij, als het maar werkt.

Ik denk, vermoed, of hoe je dit noemen wil, verschil te horen in:

1) de overstap van de Onkyo naar de Marantz
2) de overstap van 2.5 mm draad naar 4 mm draad
3) de overstap van een goedkope DAC naar een dure DAC
4) de overstap van goedkope interlinks naar dure interlinks


Ik zeg, missie geslaagd !!!!!!!!


Is het nou denken /vermoeden of ervaren?


polleke_cgc

Citaat van: xander32 op juli 20, 2014, 09:09:19
... in bovenstaande staat grote kul beschreven en ik zie er meerdere schrijfstijlen door elkander; het betere copy & paste/quote werk + iets met een klok en klepel?

"Alles is te genezen ..."  daar doe jij heel wat ernstig zieke mensen nogal tekort mee.

Even 100% akkoord zijn met de opmerkingen van xander32. Beste CBclicX : Ik vind dit evengoed vernederende opmerkingen t.o.v. mensen die dagelijks mogen strijden tegen "serieze ziektes".

't Is wel mooi dat je dus zelf toegeeft dat die bijkomende dure attributen niets werkzaam doen (dat is de definitie van placebo), maar toch effect zouden hebben.
Nu : ik geloof in zaken die wel werkzaam zijn en dus wel effect hebben : zeker als ze zo duur zijn ;).

CBdicX

#56
Neem toch niet alles zo serieus, en ik wist niet dat dit een cursus Nederlands was.
En als wij het toch over de Nederlandse taal hebben, er staat, alles IS genezen, niet alles is TE genezen.

Maar typische weer reacties van een forum (tenminste, een deel van), meteen er bovenop springen en het weer te serieus nemen en uit context trekken, daar gaat Facebook en vergelijkende sites ook aan ten onder  violent1

Maar ik haak nu af in deze gestarte Topic, veel plezier met Marantz en aanverwante audio onderdelen, en veel placebo effect gewenst, of niet...........

byebye

xander32

Posten in het openbaar vraagt m.i. van een ieder enige voorzichtigheid betreft uitspraken. Onoverwogen iets dumpen kan al snel bij een ander verkeerd vallen.

Als je daarmee geen rekening houden kan of wil, is het idd. de gemakkelijkste weg om de "verantwoording" bij die ander te leggen en zelf maar snel de deur dicht te gooien, zelf gauw te vluchten.
Dank voor de waardevolle bijdragen notworthy.


frusty

xander32

Dat van die "waardevolle bijdragen" moet ik terugnemen, dan wel nuanceren;
die heb jij normaliter, tot op heden altijd geleverd, met mijn opmerking doe ik jou tekort. Excuses daarvoor. Maar die voorlaatste was niet heel doordacht :no:.

pameijer

Het betere lange-tenen-werk, heerlijk!! Geldt voor iedereen trouwens, voordat ik het over me heen krijg.
Sent from my RM-846_eu_italy_307 using Tapatalk
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15