De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco



En dan zelf een mooie monitor bouwen  :kwijl:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VANZOMERENG

De meeste luidsprekers zijn gemaakt voor de gemiddelde huiskamer en voldoen
uitstekend en roomcorrectie achteraf is niet strikt noodzakelijk.
Voorwaarde is wel, dat je de juiste luidsprekers kiest en ze juist opstelt.

Kijk naar de vele foto,s van de diverse sets en je zult zien:
- men vaak te grote luidsprekers heeft t.o.v. de ruimte
- de luidsprekers veel te dicht tegen de achter- en/of zijwanden heeft staan of naast een stoel of kast

Om dan een roomcorrector aan te schaffen om deze mismatch te verhelpen, zal maar marginaal werken.
Hier geldt maar 1 remedie: andere speakers / andere opstelling

Daar waar wel de juiste speakers zijn aangeschaft en juist opgesteld, kan een roomcorrector nog enige
verbetering brengen maar dan geldt de wet: weegt de meeropbrengst aan geluidskwaliteit t.g.v. de
roomcorrector op tegen de extra kosten.
Je kunt ook andere akoestische betaalbare aanpassingen in je kamer doorvoeren.




Marantz 81

Citaat van: still life op december 06, 2011, 17:49:48
Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 17:33:25

Als je het stereo geluid op een HT set goed genoeg vindt is dat toch mooi  :yes:

zeker & vast.. het kan ook voor jou 'goed genoeg' zijn.. :wink:

Nee dat is niet zo anders had er hier wel een HT set gestaan en had ik nooit die dure Premium apparatuur gekocht  :wink:

still life

en, beetje tevreden met het geluid daarvan? ..  :-D

Citeerhet zit allemaal in het kopje, blinde overtuiging van zaken, etc..

:angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

klinkt voor geen meter  :schater:  clown1

Marantz 81

Vanmiddag een SR6005 gekocht  :yes:

lo

En wat ben je d'r mee van plan??
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


lo

Wordt combi in de woonkamer met je PM15 en de dyn's?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Net effe verder gekeken bij "tekoop/gezocht" staat je complete set daar te koop :-o violent1

Ga je d'r toch mee stoppen?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Nee is niet te integreren , premium set doe ik van de hand daarna verder kijken

lo

Hmmmmmm..... jammer Arjan....... geweldig setje heb je staan naar mijn bescheiden mening :yes:
Maar goed, je hebt het al een keer meer overwogen, kennelijk brengt het je toch niet wat je wil.
Ik zou toch zeker nog een keer iets met goede vloerstaanders hebben geprobeerd.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Hoop ook dat je geen spijt krijg, heb mijn vintage set ook al een paar keer via mp te koop aangeboden en dan krijg je rare biedingen of reacties en uiteindelijk ben ik dan blij dat de verkoop niet doorging.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Geluidstechnisch kun je er alleen maar op achteruit gaan.

still life

Citaat van: Marantz 81 op december 22, 2011, 21:55:25
HT set  :yes:

logische zet imho, je UD'tje op die SR prikken & klaar..

dan nog een leuke speakerset met sub (evt je monitors behouden als fronts)
+ een ADSY sausje eroverheen, ben benieuwd..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300