Marantz cd-72 kan Cd niet lezen

Gestart door Lucasb90, maart 31, 2020, 22:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucasb90

Beste techneuten,

Ik heb een CD 72 die de Cd niet leest. Ik heb verschillende cd's geprobeerd maar het wilde niet baten. Dus ik heb het een en ander gecheckt:

- Het mechaniek raakt de knop op het circuit board.
- Heb de lens schoongemaakt en laser wat opgeschroeft (werkte niet)
- Dus heb het loopwerk (laser en motor) vervangen.
- Printplaat laat geen gekken dingen zien.

Niks heeft geholpen waardoor ik nu even niet weet wat ik moet doen (naast de grote verlangens tegen te houden om het apparaat de kliko in te gooien).

Iemand een gouden tip? Volgende op mijn lijstje is de schakelaar door te meten.


Maus


Lucasb90

Ja motor doet het ook,

Hij begint even te draaien en dan stopt ie.

Ook bij het aanzetten van de speler draait hij even.

Maus

Heb je de schroef weer op de fabrieksstand afgesteld nadat je de laser verving?

Lucasb90

Nee dat moet ik nog doen,

Al had ik wel verwacht dat ie wel iets zou gaan doen. Laser geeft wel licht. Maar de vorige ook.

Ik pak even handboek erbij.

Lucasb90

Goed, heb het een en ander doorgemeten.

Ik heb de lens kunnen focussen. Alleen krijg geen meting om de laser af te stellen. Wat ik ook doe, er blijft 0.0 mv staan. Wel zie ik de laser licht geven. Heb 3 dubbel gecheckt of ik de goeie meet punten gebruik. Dus heb heel langzaam de laser meer voeding gegeven en in tussen stappen de Cd proberen af te spelen. Dat is ook niet gelukt helaas. 

Verder gecheckt op bepaalde punten of de voltage boven 6v of onder 5 v zit. Dat klopt ook allemaal

Maus

Lijkt er bijna op alsof de print toch stuk is...

Lucasb90

Gevoel heb ik ook.

Waar zou ik er een kunnen halen? Had al even gezocht maar kon het zo snel niet vinden

Maus

Andere speler zoeken tweedehands...

Maurice

Als de print defect is, dan rest je enkel nog de mogelijkheid om deze helemaal na te laten kijken (tin verbindingen zullen ook niet best meer zijn). Anders wordt het inderdaad een andere zoeken [emoji22]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lucasb90

Dank voor de reacties.

Ik ga nog even de zolderingen nalopen. Maar denk dat me dat wel op zou vallen. Verder opzoek naar een doner cdm4/19 :)