Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Vlearmoes op augustus 03, 2011, 15:16:27
Citaat van: WimPeu op augustus 03, 2011, 15:13:45
Geen 3D ondersteuning. Vind ik toch wel een aardige extra bij mijn 3D Plasma. Heeft de Onkyo wel.

Oei   die was ik vergeten  :oops:     maar kijk je al veel 3D ??

Steeds meer..


Citaat van: Vlearmoes op augustus 03, 2011, 15:10:56
Jah de nieuwste versie is de XT32 versie   die de meeste correcties uitvoert

Maar misschien vindt jij op MP al eerder een versie van Onkyo/Integra die wel voldoet

Hoewel Ron met zijn DTR 8.9 niet echt duur is   1500,= min de licentie =1375,=  en een inregeling die 100,= goedkoper is = 1550,=   voor een nieuwe prima ingeregelde Integra MultEQ XT PRO   pompom pompom

wat had jij ook al weer betaald voor de duurdere DTR 9.9  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Iets minder jah    maar wel een jaar ouder     en het volle pond voor de licentie en inregelen
en dan kom ik aardig in de buurt van dat bedrag van Ron   :yes:

maar geen 3d  :no:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Wacht wel tot de SR-7005 gaat zakken of op de opvolger daar van. Heb eerst andere prioriteiten. Sparen voor een setje Usher 718BE.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Tuurlijk Wim


Iedereen is op zijn eigen manier bezig en neemt tips en trucs ter harte   mooie discussie punten
allemaal het zelfde is niet leuk dan kunnen de M&G dicht    gaat prachtig zo  notworthy


Maar eerst ff je andere oor   Sterkte  byebye
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: Marco op augustus 03, 2011, 12:29:18Luisteren :
Damn! dit klinkt toch veel lekkerder ,de dynamic EQ staat aan want het is immers middernacht (3:00) en de volume staat zacht ,het resulteert in een aangenaam volle weergave

.....dus wanneer het volume omhoog gaat neemt de werking van dyn EQ geleidelijk aan af ,erg prettig dus en ik ben vanaf nu ook geneigd om pure audio niet zo snel aan te zetten .

:yes:

heb D.EQ altijd op staan, gewoonweg enkel een lekker volume kiezen bij de bron..
  >  zacht of luid: klinkt imho altijd balanced..



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Citaat van: still life op augustus 03, 2011, 15:38:28
Citaat van: Marco op augustus 03, 2011, 12:29:18Luisteren :
Damn! dit klinkt toch veel lekkerder ,de dynamic EQ staat aan want het is immers middernacht (3:00) en de volume staat zacht ,het resulteert in een aangenaam volle weergave

.....dus wanneer het volume omhoog gaat neemt de werking van dyn EQ geleidelijk aan af ,erg prettig dus en ik ben vanaf nu ook geneigd om pure audio niet zo snel aan te zetten .

:yes:

heb D.EQ altijd op staan, gewoonweg enkel een lekker volume kiezen bij de bron..
  >  zacht of luid: klinkt imho altijd balanced..

stupid stupid :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

 stupid

Citaat van: Vlearmoes op augustus 03, 2011, 15:36:39
Tuurlijk Wim


Iedereen is op zijn eigen manier bezig en neemt tips en trucs ter harte   mooie discussie punten
allemaal het zelfde is niet leuk dan kunnen de M&G dicht    gaat prachtig zo  notworthy


Maar eerst ff je andere oor   Sterkte  byebye

Ach met een SR-7005 ben je hier ook niet echt orgineel. :-D Ben gewoon (hoe raar misschien) super tevreden met de Onkyo en het hele HT gebeuren in de kamer.  notworthy

Zou graag het puntje op i zetten bij de 11 set. Met de 718BE set. Geweldige speakers, beste monitoren die mijn beurs kan trekken en ver daar boven. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Kunnen de 708 terug als surround en de s520mkII als Sur. high of hoe dat ook maar mag heten.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op augustus 03, 2011, 15:45:51Zou graag het puntje op i zetten bij de 11 set. Met de 718BE set.
Geweldige speakers, beste monitoren die mijn beurs kan trekken en ver daar boven. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Kunnen de 708 terug als surround en de s520mkII als Sur. high of hoe dat ook maar mag heten.  HB

goed plan wim, monitors worden zo vaak (onterecht) scheef bekeken als 'kleine' speakers  :no:
maar ze kunnen groots ende hemels klinken   :yes:

voor het geheim/kracht daarachter => zie dat 5.0 sub-topic  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

 :-D

Idd, wat de monitoren betreft. Ben wel van mening dat je ze niet in een grote kamer moet plaatsen. Als ik hoor wat de s520 en de 708 monitoren in mijn kleine kamer doen....waanzinnig gewoon.  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

CiteerBen wel van mening dat je ze niet in een grote kamer moet plaatsen

of voor blumenhofers gaan  :-D


altijd weer hetzelfde idd,  matchen..volgens wat beschikbaar is & waar het moet komen
the right match & mix  pompom    back OT: ADSY kan daar flink aan bijdragen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Mooi spul heh...dat audyssey al denkt daar niet iedereen zo over.... :angel: :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

tja..  what the .. ?   :-D

as said: het kan best helpen, zit er imho ook op als tool: dat moet je niet gebruiken/activeren
klinkt het op zich lekker, laat je die hulp voor wat het is..

voor de rest: options, imho altijd handig om keuzes te hebben.. 

de goeie keuzes (kunnen) maken is weer een ander verhaal..   :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

De XT pro adsy zal ongetwijfeld meer uit de set kunnen halen ,ik ben iig erg blij met de "gewone" XT adsy  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rha007

Even een domme vraag stellen :oops: :
Afgelopen Zaterdag is alles bij mij geïnstalleerd en heeft de beste man ook audyssey  gebruikt (2 metingen) om alles in te regelen. Na deze metingen was ik absoluut niet happy met het resultaat: het klonk mij allemaal te vlak, niet diep genoeg, de rel T5 was nauwelijks hoorbaar etc etc. De center staat nu (dus ook op moment van inregelen) naast de tv, echter komt de tv zaterdag aan de muur te hangen en dan komt de center onder de tv. Ik wil dan een nieuwe meting doen, maar vraag me af hoe ik de sub voordat ik de meting start in moet stellen. Moet ik bv dan het lfe en hi/low level op de sub zelf in het midden zetten of naar minimaal draaien?

Perfect_audio

Citaat van: Rha007 op augustus 03, 2011, 21:44:03
Even een domme vraag stellen :oops: :
Afgelopen Zaterdag is alles bij mij geïnstalleerd en heeft de beste man ook audyssey  gebruikt (2 metingen) om alles in te regelen. Na deze metingen was ik absoluut niet happy met het resultaat: het klonk mij allemaal te vlak, niet diep genoeg, de rel T5 was nauwelijks hoorbaar etc etc.

De 'beste man' heeft Audyssey MISbruikt  violent1 
Twee metingen is eigenlijk niet mogelijk, meestal zijn er minimaal drie nodig voordat Audyssey verder gaat. Ik weet niet welke AVR je hebt, maar dit soort mensen zijn absoluut onbekwaam voor hun vak!

En ja, als je de center verplaatst, moet je een nieuwe meting doen (6 of 8 stuks). Maar ja, dat moest je toch al doen.

Sub: aansluiten op lfe, dan wordt het signaal buiten de x-over gebruikt. Volume om te beginnen op '12 uur'. Mocht na meten Audyssey de sub op -12dB plaatsen, dan de volumeregelaar op de sub op '9  uur' zetten. Zodra je in de buurt komt van -3dB zit je goed.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.