Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Je krijgt FL niet op 0
Er word uitgegaan dat als de reciever op 0 staat er een 75 db geluidsdruk moet zijn
Dus dat er dan 7,5 db erbij gaat is eventueel niet gek
Handmatige afstelling begin je idd met 0 en ga je verder met de rest tot alles gelijk staat met FL
Dus dit kan zeker wel kloppen

Verder mooie menu's wim in de Onkyo
De SR 7005 heb ik een transparant menu dus kan ik altijd oproepen end en de achtergrond gaat gewoon verder
Leuk al hecht ik er helemaal geen waarde aan gaat om de prestatie's en dat is goed ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 17:52:55
Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 17:43:19
Andrè

Als jij je speakers eens handmatig hoger zet (cross-over)   misschien dat het ten goede komt ??
net als hier.

Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig  :no:

Heb net de eerste resultaten binnen  :wink:
Zag in de gauwigheid al wel dat mijn bult bij 37 Hz (staande golffffffff) netjes wordt gecorrigeerd  pompom

Alleen nog maar gemeten, nog niet geluisterd, maar doe het vanavond denk ik nog een keer. Mijn front links staat nl. op +7,5 en de center op -2 dB. Heeft te maken met de (on-) gevoeligheid van de Usher's, 85 dB terwijl de Focals juist een hoog rendement hebben.

Hoe krijg ik FL op 0 dB in Audyssey. Moet ik dan eerst alles manual op 0 dB zetten en dan opnieuw meten?

Waarom zou je dat willen? Zoals je al zelf schreef Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig  :no:

De staande golf is weg, dus dat is al een hele verbetering.
Dus laten staan zo en eens rustig gaan luisteren, muziek, film, enz.
Laat dan nog eens horen hoe je het vindt.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 20:44:56
Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 17:52:55
Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 17:43:19
Andrè

Als jij je speakers eens handmatig hoger zet (cross-over)   misschien dat het ten goede komt ??
net als hier.

Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig  :no:

Heb net de eerste resultaten binnen  :wink:
Zag in de gauwigheid al wel dat mijn bult bij 37 Hz (staande golffffffff) netjes wordt gecorrigeerd  pompom

Alleen nog maar gemeten, nog niet geluisterd, maar doe het vanavond denk ik nog een keer. Mijn front links staat nl. op +7,5 en de center op -2 dB. Heeft te maken met de (on-) gevoeligheid van de Usher's, 85 dB terwijl de Focals juist een hoog rendement hebben.

Hoe krijg ik FL op 0 dB in Audyssey. Moet ik dan eerst alles manual op 0 dB zetten en dan opnieuw meten?

Waarom zou je dat willen? Zoals je al zelf schreef Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig  :no:

De staande golf is weg, dus dat is al een hele verbetering.
Dus laten staan zo en eens rustig gaan luisteren, muziek, film, enz.
Laat dan nog eens horen hoe je het vindt.

ron

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je op FL moest beginnen, ook met Audyssey.
Zal nog wel de ingeslepen "wijsheid" zijn van het handmatig instellen  :wink:

Maar de 2e meting geeft inderdaad dezelfde waarden, ook nadat ik eerst alles manual op 0 had gezet.
Zag wel dat hij al mijn speakers als large herkent, ik neem aan dat ik dit wel kan/mag wijzigen?
Ook heb ik de sub iets verder opengedraaid nu die staande golf is verdwenen.

Eerste indrukken: meer detail, (veel) grotere surroundbubble, strakker laag maar ook wel meer hoog.
Idd maar eens een tijdje zo luisteren, ben tot nu toe zeker niet teleurgesteld in Audyssey, ookal is het de "poormans" uitvoering (MultEQ)  :lol:
Heeft denk ik ook te maken met de akoestische aanpassingen in mijn luisterruimte en de zijdezachte BE-tweeters van Usher!

Zal 's kijken of ik vanavond nog een grafiekje van de verschillende metingen kan plaatsen.

drees62

#93
Resultaat van de metingen:

rode lijn is zonder ADY, blauwe met ADY

2e plaatje idem, maar dan van 18 Hz tot 200 Hz, piek rond de 37Hz is dus fors minder.

WimPeu

#94
Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 17:16:58
Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21
Heb ook vandaag een nieuw Audyssey run gedaan.

Metingen 6 maal. Mic stand had ik nog staan. Wist ik geeneens meer. Makkelijk zo.  :yes:


Het lijkt dat de mic achter de bak staat? Neem als eerste positie waar je hoofd is, zo net iets voor de achterleuning en op oorhoogte.

Mic was precies waar jij zegt dat ie moet staan. Komt een beetje door de foto dat het lijkt alsof ik achter de bank meet. Heb alle 6 metingen bij de bank gedaan. 3 maal op oor hoogte (zitpositie) en 3 maal 1.5 meter verder naar voren.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

#95
Citaat van: WimPeu op augustus 02, 2011, 08:41:42
Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 17:16:58
Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21
Heb ook vandaag een nieuw Audyssey run gedaan.

Metingen 6 maal. Mic stand had ik nog staan. Wist ik geeneens meer. Makkelijk zo.  :yes:


Het lijkt dat de mic achter de bak staat? Neem als eerste positie waar je hoofd is, zo net iets voor de achterleuning en op oorhoogte.

Mic was precies waar jij zegt dat ie moet staan. Komt een beetje door de foto dat het lijkt alsof ik achter de bank meet. Heb alle 6 metingen bij de bank gedaan. 3 maal op oor hoogte (zitpositie) en 3 maal 1.5 meter verder naar voren.

Geeft dit al mooie resultaten Wim??
maw  meer luister plezier?

Trouwens met DSX heb je toch niets van doen als je geen wide en high speakers hebt ?

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Idd DSX kun je niet gebuiken als je idd geen Wide of Hide hebt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ben zeer tevreden over het resultaat. Waar ik eerder nogal eens de sub na meting een 3 dB boost wou geven heb ik nu alles laten staan zoals de meting het heeft gegegeven. Gisteravond even Tomb Raider 1 gekeken en klinkt gewoon fantastisch. Voorzover mijn oren dat nu kunnen beoordelen. Morgen ochtend ga ik een super upgrade doen...oren laten uitspuiten. Zitten 2 enorme proppen in. Ben nu met slaolie aan het voorbewerken en hoor nu (behalve een harde piep) eigenlijk helemaal niks meer.

DSX klopt idd. Weet niet precies welke Audyssey ik er in heb, weet alleen dat ie stukken beter zijn werk doet dan de versie in de Marantz SR-8002 en de Denon AVR-3808.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

 :schater: :schater:  idd   oren uit laten spuiten is de grootste upgrade  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op augustus 02, 2011, 09:05:13
:schater: :schater:  idd   oren uit laten spuiten is de grootste upgrade  :yes:

Straks staat alles meer als de helft zachter als Wim zijn film gaat bekijken  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Jou AVR staat onder aan de pagina    en kun je zien welke Audyssey vormen ze aan boord heeft

http://www.audyssey.com/products?pid=56&ptype=5&=Search+Products
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Citaat van: Stadium III op augustus 02, 2011, 09:06:53
Citaat van: Vlearmoes op augustus 02, 2011, 09:05:13
:schater: :schater:  idd   oren uit laten spuiten is de grootste upgrade  :yes:

Straks staat alles meer als de helft zachter als Wim zijn film gaat bekijken  :-D

Zou het...?    :evil:

Citaat van: Vlearmoes op augustus 02, 2011, 09:09:11
Jou AVR staat onder aan de pagina    en kun je zien welke Audyssey vormen ze aan boord heeft

http://www.audyssey.com/products?pid=56&ptype=5&=Search+Products

Goed genoeg... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

De 1007 verschilt met de adsy alleen in de multEQ XT tov de 808 ,ik ben er echter niet uit wat dat nou precies inhoud  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Perfect_audio

Citaat van: Marco op augustus 02, 2011, 10:50:20
De 1007 verschilt met de adsy alleen in de multEQ XT tov de 808 ,ik ben er echter niet uit wat dat nou precies inhoud  :?
Zie tabel.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

Citaat van: Perfect_audio op augustus 02, 2011, 11:17:47
Citaat van: Marco op augustus 02, 2011, 10:50:20
De 1007 verschilt met de adsy alleen in de multEQ XT tov de 808 ,ik ben er echter niet uit wat dat nou precies inhoud  :?
Zie tabel.

ron
OK ...begrijp ik het goed dat er met filter resolutie het aantal freq-banden bedoelt word ?
Indien dat het geval is snap ik nog niet wat er bedoelt word met 8-16 x en 8-64 x  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)