Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DelPiero

SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

Stadium III

Bij pro word er een licentie ingevoerd en meer correctie punten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

blackmolley

OK tks.
Wie in de buurt van Rotterdam zou dit uit kunnen voeren ?
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Stadium III

Perfect audio gaan zoeken op het web
Dan kom je bij een bedrijf in Arnhem uit
Die kan dat verzorgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnKee

Ik ben nog van de versterker met twee knopjes: treble en bass. Nu ik de SR 7008 heb aangeschaft heb ik niet het besef gehad dat de instelling om een juist geluid eruit te krijgen ingewikkeld is.. diverse parameters waar ik niets van weet? Dit moment heb ik nog (gewoon) twee staande luidsprekers Mordaunt Short Luidspreke​rs type MS-908i. Tijdens de setup heb ik gebruik gemaakt van Audssey om mijn luidsprekers af te stellen. Maar het klinkt voor geen meter, onvoldoende lage tonen(bass).. Is het raadzaam om sowieso een subwoofer aan te schaffen. Wie kan mij helpen of is hier een boek of manual over te krijgen.. Kortom helppppp

Maurice

Je zou dit topic in zijn geheel eens kunnen lezen, maar ook bijvoorbeeld deze:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9847.0.html

Of de postings van perfect_audio (is professionele audyssey inregelaar): http://marantzforum.nl/forum/index.php?action=profile;area=showposts;u=1341

Het inregelen komt nogal nauwkeurig, er mag tijdens de meting geen enkel kuchje, geluidje, inschakelende koelkast, voorbij rijdende auto, buitenspelend kind oid zijn.
Daarnaast is het ook handig om te kijken of je speaker settings op large staan, ik begrijp dat deze soms naar small gaat?

Verder denk ik dat je met jouw speakers een goed geluid moet kunnen krijgen, met wat ik gehoord heb is audyssey echt een serieuze meerwaarde.
Subs aanschaffen etc kan altijd nog, maar de basis moet ook al goed klinken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bas focal marantz

Citaat van: Maurice op september 19, 2014, 15:29:51


Het inregelen komt nogal nauwkeurig, er mag tijdens de meting geen enkel kuchje, geluidje, inschakelende koelkast, voorbij rijdende auto, buitenspelend kind oid zijn.
Daarnaast is het ook handig om te kijken of je speaker settings op large staan, ik begrijp dat deze soms naar small gaat?


Diep in de nacht is het lekker stil.

massy72

#322
Ik heb me ook net een sr7008 aangeschaft, en ik had al een rel stampede die ik op mijn ouwe marantz aangesloten had via de Lfe en de speakon connector.
Als ik hier de verhalen een  beetje doorlees is het met mijn nieuwe reciever dus eigenlijk niet meer nodig om alletwee aan te sluiten en alleen te gaan voor de Lfe?
Ik ben uitgegaan van een post van Ron hier op pagina 17, mijn oude instellingen waren High op 40, Low op 72, Fr op 75, Sd op 0 en de Ph op 180. Hier heb ik een keer iemand jaren terug voor thuis gehad en zijn dus geen eigen instellingen.
Ik heb die speakon kabel verwijdert want ik had een beetje het gevoel dat het tegen mekaar in stond te bonken nu.
En ik heb de sub op High 0, Low op 25 (Ron gaf een kwart volume aan), Fr op 99( hoger gaat hij niet) en de phase op 0.
Audessy meting gedaan die zei dat de Lfe te laag stond en het best op de helft kon (50 dus). aan het eind heb ik mijn speakertjes op small gezet en de sub instelling op Lfe.

Ben ik nu eigenlijk zo goed bezig of?

Ik ga ervan uit dat als ik stereo draai op in de direct mode dat de sub lekker meespeelt met mijn speakers.

En klopt het dat als je de speakon kabel verwijdert en de High instelling op 40 laat staan (eerste keer vergeten op nul te zetten ) dat de reciever dan in protect mode slaat???

Grt Edwin

Stadium III

Kabel kan blijven zitten

Wat gebruik je als front speakers en luister je veel muziek stereo ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

massy72

Ik heb de Epos m12.2 als frontspeakers. De kleinere broertjes als surround en een canton m1050 als center. Ik weet dat dit niet helemaal past, maar geen ruimte voor een grotere center.

Ik luister veel stereo muziek en af en toe eens een film.
Muziek draai ik in stereo mode dus niet in de direct of pure mode.
Ik heb het gevoel dat mijn sub nu eigenlijk niks staat te doen, terwijl het volume wel goed staat zegt audyssey.

Ik zal morgen even weer die speakon kabel aansluiten, want ik schrok gister wel een beetje toen de reciever na het aanzetten gelijk weer uitging.
Anyway, het klinkt wel lekker maar voor mijn gevoel kan het veel beter.


Stadium III

Wat ik zou doen is de high level wel gebruiken
Dit om de stereo setup een full range te kunnen aanbieden
Dus zorgen dat de sub op high level net de monitor aanvult
Dan kun je de meting gaan doen en de rest van center en surround via het LFE deel van de subwoofer laten lopen
Dit heeft wat meer boom met films zo en met muziek is het net lekker aan

Dit wil wel zeggen dat je wat tijd kwijt bent met inregelen high level maar als dat ok is zul je met de metingen een breder beeld krijgen

Je mag ook alleen de lfe ingang gebruiken en de high level schrapen maar dat is maar net wat je zelf wil
Ik gebruik hier ook high en low
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

massy72

#326
Maar high en low level spelen dus tegelijkertijd of pakt hij automatisch alleen de high level als je twee kanaals draait?

Vandaag de reciever een hele tijd gewoon gebruikt met muziek (speakon kabel weer aangesloten) en een tijdje bezig geweest met de ps4 , niets aan de hand.
vanavond zet ik hem weer aan en ik krijg een plof over mijn luidsprekers en de reciever slaat meteen weer uit en het lampje gaat knipperen.
Dit deed hij twee keer en daarna ging hij weer zonder problemen aan.

Weet iemand wat er hier aan de hand is? en of dit kwaad kan?

Grt Edwin

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: massy72 op november 24, 2014, 22:17:42
Maar high en low level spelen dus tegelijkertijd of pakt hij automatisch alleen de high level als je twee kanaals draait?

Vandaag de reciever een hele tijd gewoon gebruikt met muziek (speakon kabel weer aangesloten) en een tijdje bezig geweest met de ps4 , niets aan de hand.
vanavond zet ik hem weer aan en ik krijg een plof over mijn luidsprekers en de reciever slaat meteen weer uit en het lampje gaat knipperen.
Dit deed hij twee keer en daarna ging hij weer zonder problemen aan.

Weet iemand wat er hier aan de hand is? en of dit kwaad kan?

Grt Edwin

Tja, nog een paar een plof en het is afgelopen! En dan een beroep doen op garantie.....
Tien tegen een dat er iets fout is aangesloten. Het is belangrijk dat je weet wat je doet en waarom.
Soms is het beter deskundige hulp in te roepen dan te experimenteren. Voor een optimaal geluid zijn er goede mogelijkheden.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

massy72

heb vanmiddag alle kabels nagelopen, ik kan niets vinden, maar mij lijkt dat als er iets fout aangesloten is dat hij dan altijd in de beveiligingsmode moet schieten en hij heeft de halve dag weer vrolijk staan draaien.

In het begin gaf hij wel een keer aan dat de polariteit? van de centerspeaker verkeerd was en ik mijn kabel omgekeerd moest aansluiten. In de handleiding staat echter dat als je zeker weet dat het wel goed aangesloten is, dit gewoon negeren kan?

Ik vindt het een raar zaakje daar ik met mijn oude reciever nooit geen problemen gehad heb en aan de bekabeling niets veranderd heb, en ik echt wel weet waar ik mee bezig ben.

Ron, Je mag gerust langskomen om te checken, daar heb ik wel wat voorover.

Grt Edwin.