ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 31, 2012, 23:19:36
Ik als horeca man met ruim 28jr ervaring ??

mmmmm je bedoeld gieten en de keel open  :-D



persoonlijk zou ik eerst andere speakers nemen als ik iets totaal beroerd vind ik het Pied Pijpjes


denk zelf dat de kwalificaties tussen slecht en goed door velen in een verkeerde of andere schaal word verdeeld

er zullen mensen zijn die een PM11 boven een SR prefereren alleen denk ik dat die verschillen worden uitvergroot als ze er zouden zijn met een mega vergroot glas, en dat mag zo heeft een ieder zijn eigen norm

maar zolang er mensen geen verschil horen tussen een versterker van 300 euro en 100000 euro (aantoonbaar) heb ik het idee dat er meer meespeelt dan die eventuele kleine nuances

het is persoonlijk allemaal, Joep is erg overtuigd dat hij nog nooit een goede SR stereo heeft gehoord net zoals Marantz 81 "zijn" ervaringen dat er op een SR geen waarneming van achtergrond zangeressen zijn en je alleen met een premium set kan horen waar iemand op een podium staat dat mag alleen ik ervaar het anders net zoals je best wel een zuil van 1000 euro op een PM11 kan zetten zou niet weten waarom niet als je die klank mooi vind

Je moet het zelf ervaren en van alle goed bedoelde meningen eruit halen waarvan jij denkt daar heb ik wat aan

Ga ook eens rond neuzen op andere fora die hebben wel is andere invals hoeken of andere manieren van beide benen op de grond


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Goed als ik dan toch een advies uit mag brengen dan noem ik toch de dayton DTA-100a ,enkel als je een stereo versterker zoekt met een aansluiting voor bv een cd speler dan is dit een hele goede keuze .

Ik durf dan ook iedere vergelijking aan  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Wel een cool blauw ledje.... HB. Alleen al die knoppen schrikken mij af... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Op een afstandje lijkt het net een Onkyo in stand pure audio .......of een Krell  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

I wish  :yes:

Het ledje is zo sterk dat je een zonnebril op moet zetten  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Lijkt dan idd een Onkyo. Dat ledjs is ook te scherp. De integra heeft geen pure stand ( ook zoiets  :-) ) gewoon alleen stereo met ADSY aan of direct. Heb trouwens nog nooit verschil gehoord tussen direct of pure, dat hebben ze bij Integra goed begrepen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik hoor ook geen verschil tussen direct en pure hoor ,daarom zet ik hem niet op pure met die irritante led.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#23
Citaat van: Marco op september 01, 2012, 01:53:14
Goed als ik dan toch een advies uit mag brengen dan noem ik toch de dayton DTA-100a ,enkel als je een stereo versterker zoekt met een aansluiting voor bv een cd speler dan is dit een hele goede keuze .

Ik durf dan ook iedere vergelijking aan  :yes:
HB HB HB


(Ook mijn (stereo) set up strekt misschien in al zijn "eenvoud" en prijsbewustheid tot voorbeeld...) :-D :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mustang5.0

Citaat van: pollyxx40 op augustus 31, 2012, 23:18:20


Ik ben blij met m'n speakers but......
Ik heb passieve PiedPipers uit Haarlem. Ik zit er ook sterk aan te denken om ze om te laten bouwen naar actieve.


Dat zou ik gelijk doen.
En dan zou ik, als ze die nog hebben, een STS test CD erbij kopen.
De bas wordt er beter van, je kunt echt de ruimtelijkheid goed horen.
Je hoort dan precies waar welk instument staat links/recht iets omhoog of juist wat lager, zelf of iemand een beetje uit het midden staat te zingen.
Ik zou dan als ik jou was de test CD opzetten en luisteren, opschrijven wat je waar hoort.
Dan pas het boekje lezen, maar dat zal Gerbrant je ook wel vertellen.
Je beleeft je CD's helemaal opnieuw  :yes:

Ik had ze eerst passief, maar na 3 jaar om laten bouwen naar actief.
Ik heb ze dit jaar alweer 14 actief.
Je zal er zeker geen spijt van krijgen, ondanks dat er nog steeds veel negatief commentaar over die speakers is.
Natuurlijk zijn er betere te koop, maar die kosten dan ook 2 a 3 keer zoveel, 10.000 a 15.000 Euro.

Met vriendelijke groet Richard.

joep

#25
Citaat van: pollyxx40 op augustus 31, 2012, 16:02:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje.
Op een of andere manier moet ik Marantz hebben.  :-D begrijpen jullie allemaal geloof ik.
Opzoek naar een versterker en een SACD-player.

Eerst maar eens uitzoeken welke versterker.( als het maar marantz is hihi) De SA lijkt me niet moeilijk. Toch?

Graag advies!

Mvg
Polly


Nou das dus nu gemakkelijk met al dat advies hier. Maar waar het eigenlijk om gaat is het volgende: de centjes.
Alle geadviseerde zaken hier zijn best goed met een PM en SA kun je niet fout gaan. Met een SR en UD van Marantz ook niet. Op het forum lees je dat er maar genoeg mensen zijn die er dik over tevreden zijn.

Maar er zijn niet veel mensen die zo even 25.000 euro kunnen of willen uitgeven. En weet dat bezit het einde van de begeerte is. Alhoewel het luisteren je decennia plezier kan brengen. Ook al heb je een zak geld dan nog is het vele malen leuker het e.e.a. zelf op je gemak uit te zoeken en bij forum genoten te gaan luisteren. Het gaat ook om wat je zou willen besteden. Nu of over een termijn van 5 jaar bijvoorbeeld.
Ik zou dan ook zeggen maak de keuze ga in eerste instantie voor een PM-11s3 of een SR7007.
Sluit er de bron op aan die je nu hebt en ga dan rustig op zoek naar een nieuwe bron. Probeer het allemaal uit en doe de nodige ervaring op. Dit is buiten het luisteren ook een erg leuk onderdeel van de muziek hobby.
Dus je zult je eerst moeten afvragen ga ik voor een PM of een SR geef in 4000 of 1600 euro uit en koop ik er een bron gelijk bij. Dus vraag je af ben je een stereo of een HT man.
Nu kun je het TV geluid ook over je PM laten lopen naar je PiedPipers. Net zoals je jouw cd's kunt laten klinken via een SR. Maar als ik naar jouw PiedPipers kijk dan denk ik dat je een stereo mens bent.

renes59

Citaat van: mustang5.0 op september 01, 2012, 07:35:24
En dan zou ik, als ze die nog hebben, een STS test CD erbij kopen.
Koop dan een versterker met loudness erop en toonregeling, kun je elke cd oppimpen naar eigen wens.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pollyxx40

Uiteraard spelen de munten ook een rol. Anders zou je idd alles nieuw en van alles de top halen.
Op een gegeven moment wordt het verschil in meer prijs / kwaliteit niet meer rechtvaardigd.
Daar ligt het in ieder geval bij mij aan. Bijvoorbeeld m'n speakers. Ik weet t is persoonlijk, maar als ik gelijke of betere speakers zou willen, dan zou ik 3 keer meer moeten uitgeven. ( klopt als een bus, Richard Mustang  :wink: )

Ik ben idd een stereoman die leuk wilt mee doen met de 5.1 beleving tijdens een filmpje kijken.
Ik gebruik de PiedPipers ook voor de TV. Anders, omdat TV en stereo naast elkaar staan, zou je links en rechts 4 speakers moeten hebben staan. Ziet er niet uit en heb daar ook de ruimte niet voor.

Ben nu dus aan het twijfelen. Wil voor m'n oren dus wel een PM en voor de TV een goedkopere receiver, bijv van Pioneer.
Dan zit ik nog in de knoop met een dubbele set speakers.

Ik ga maar weer eens nadenken, lezen en dagdromen over dit "luxe probleem"  :|

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: renes59 op september 01, 2012, 11:03:58
Koop dan een versterker met loudness erop en toonregeling, kun je elke cd oppimpen naar eigen wens.
Euh...... iets met plank en missen????
Ik geloof dat t gaat om een beter laag gaat na het ombouwen van passief naar actief.
De cd is gewoon leuk om heel bewust op verschillende dingen te letten tijdens het luisteren.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

renes59

Ik reageerde op iemand die een sts test cd aanrade te kopen, heb de meerwaarde van die cd's nog niet ontdekt. Met een toonregeling op de vv geef jezelf meer bas, als je dat zou willen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.