Probleempje met NA-11s1

Gestart door Fred_B, januari 16, 2019, 13:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Ken je beperkingen, maar dat is in alles zo.



PC is voor mij een MacBook 8 GB en 512GB HD. 12" scherm en verder niets.
Je kan niets veranderen daar alles is dichtgeplakt om het ding maar 1,3 cm hoog te houden.
Echt Apple alles voor het uiterlijk. Voor mij is prullen aan een computer dus geen optie.

Daarom de makkelijke uitweg gekozen door een Bluesound Node 2i te kopen en die coaxiaal aan te sluiten op mijn SA-11s3.
En daar doe ik het dan maar mee. Ben tevreden maar liever had ik mijn NA-11s1 gehouden maar dat was door de software geen optie. Hoewel de kwaliteit van het ding prima is maar de mogelijkheden van de Node mist. Kom Marantz blijf niet hangen in het verleden daar het anders straks HEGEL o.i.d. gaat worden.

Maar natuurlijk zit ik te wachten op: A. De Marantz PM met ingebouwde DAC (welke in ontwikkeling zou zijn) en B. Een NA voor de 10 of 14 serie (of er iets tussenin). Nu is het maar de vraag of er nog een NA gaat komen nu Marantz aan een PM werkt met ingebouwde DAC.

Maus

Je hoeft ook niet te prullen aan een computer, met een USB dac kom je heel ver. Zelf heb ik een Tascam US144MKII met mogelijkheid tot digitaliseren, Dragonfly Red USB stick, en recent een Ifi Micro iDSD BL. Die laatste is geweldig, en stuurt ook iedere hoofdtelefoon aan.

Fred_B

Inmiddels heb ik de modems nogmaals gereset, de speler van de stroom gehad (3x) nog eens een harde reset uitgevoerd, andere kabel geprobeerd maar niets heeft het probleem verholpen.
Ik denk toch echt dat het de speler is. Na lang zoeken vind de speler wel een internetradio zender, maar er blijft '0%' onder in het scherm staan, dus hij laadt niets.  :|

pdufrenne


Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb ooit eens een account aangemaakt op

http://www.radiomarantz.com/

Hier kun je dus de internet radio stations voor je Marantz ordenen.
Het hangt vast aan het ID van je receiver.
Voor de rest heb ik het altijd een beetje vaag gevonden.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

xander32

Hoe bedien je de NA? Via de app?

Citaat van: Fred_B op januari 17, 2019, 14:36:58
Inmiddels heb ik de modems nogmaals gereset, de speler van de stroom gehad (3x) nog eens een harde reset uitgevoerd, andere kabel geprobeerd maar niets heeft het probleem verholpen.
Ik denk toch echt dat het de speler is. Na lang zoeken vind de speler wel een internetradio zender, maar er blijft '0%' onder in het scherm staan, dus hij laadt niets.  :|

Fred_B

Meestal met de afstandsbediening maar ook veel met de app

xander32

... en in de app zie je de NA11 wel? De verbinding tussen het device waarop de app staat en NA11 is oke?

Mij lijkt het dat er fysiek maar weinig defect kan gaan aan een streamer, dat het een issue met de firmware van de NA of toch met het netwerk moet zijn (de verbinding/communicatie tussen NA en het netwerk).

Fred_B

Soms zie ik de na-11 niet in de app, hij heeft het altijd gedaan overigens en netwerk is ok.
Als ik wil zoeken naar een firmware update geeft hij een netwerkproblemen aan.

xander32

... en toch geef je hier zelf twee symptomen aan die m.i. wijzen op netwerk problemen.

Citaat van: Fred_B op januari 18, 2019, 19:25:56
Soms zie ik de na-11 niet in de app, hij heeft het altijd gedaan overigens en netwerk is ok.
Als ik wil zoeken naar een firmware update geeft hij een netwerkproblemen aan.

Maus

Of de netwerkkaart in de NA is kapot.

Fred_B


Johnieboy

is dit inmiddels opgelost, ik heb hier sinds vandaag ook problemen mee
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb