Chromecast Marantz cinema 70S

Gestart door Truder, december 23, 2023, 20:26:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Truder

Mijn Marantz Cinema 70s heeft blijkbaar chromecast audio ingebouwd echter wanneer ik bijv. een radio zender via TunIn of muziek via Tidal wil streamen komt er geen Marantz voor in het chromcast keuze menu . Mijn oude vintage Rotel met Chromecast Audio dongel is dan wel zichtbaar, zoals ook mijn Hegel net zoals ook de Philips led tv. Maar géén Marantz Cinema 70S.

Kies ik echter spotify als stream bron, dan staat de Marantz wél in het keuze menu, maar dat werkt via spotify connect.
Ook in de Home app is de Marantz Chromcast niet te zien.
Modem/ marantz,/,android telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om ook de marantz in het chromcast menu  zichtbaar te krijgen wanneer ik zijn chromecast iets via mijn telefoon wil streamen .

dmeerpa

#1
Citaat van: Truder op december 23, 2023, 20:26:08Mijn Marantz Cinema 70s heeft blijkbaar chromecast audio ingebouwd echter wanneer ik bijv. een radio zender via TunIn of muziek via Tidal wil streamen komt er geen Marantz voor in het chromcast keuze menu . Mijn oude vintage Rotel met Chromecast Audio dongel is dan wel zichtbaar, zoals ook mijn Hegel net zoals ook de Philips led tv. Maar géén Marantz Cinema 70S.

Kies ik echter spotify als stream bron, dan staat de Marantz wél in het keuze menu, maar dat werkt via spotify connect.
Ook in de Home app is de Marantz Chromcast niet te zien.
Modem/ marantz,/,android telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om ook de marantz in het chromcast menu  zichtbaar te krijgen wanneer ik zijn chromecast iets via mijn telefoon wil streamen .

De Marantz Cinema reeks en dus ook de 70s heeft geen Chromecast audio ingebouwd.
Wil je TuneIn of Tidal gebruiken gebruik je best Heos. Via Heos kan je wel streamen vanaf TuneIn en Tidal, je dient deze wel via Heos te bedienen. Je kan in Heos ook je TuneIn en Tidal accounts koppelen.

Met de opkomst van Chromecast, AirPlay 2, Roon en andere nieuwe streamingopties lijkt streamen over UPnP/DLNA helemaal voorbijgestreefd. Want ja, DLNA mag je gerust de dinosaurus onder de streamingtechnologieën noemen. Het is stokoud en zelfs de achterliggende organisatie (met leden als Intel, LG en Samsung) is opgeheven. Echter onze Marantz Receiver hebben deze functie nog steeds. Ik gebruikte het vaak om muziek van mijn NAS af te spelen via de BubblePnp app op de Marantz, die trouwens ook de streaming diensten Tidal en Qobuz ondersteunt (zelf nooit gebruikt).

Het afspelen op je 70s via Spotify gebeurt niet 'enkel' via Chromecast maar ook via AirPlay, wat TuneIn en Tidal vandaag niet ondersteunt wordt.

Ik zou je aanraden Heos even te verkennen, heb je de 3 streaming diensten in 1 app en nog enkele meer ook afspelen van een media server en lokale muziek bestanden.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Truder

Citaat van: dmeerpa op april 07, 2024, 11:12:32De Marantz Cinema reeks en dus ook de 70s heeft geen Chromecast audio ingebouwd.
Wil je TuneIn of Tidal gebruiken gebruik je best Heos. Via Heos kan je wel streamen vanaf TuneIn en Tidal, je dient deze wel via Heos te bedienen. Je kan in Heos ook je TuneIn en Tidal accounts koppelen.

Met de opkomst van Chromecast, AirPlay 2, Roon en andere nieuwe streamingopties lijkt streamen over UPnP/DLNA helemaal voorbijgestreefd. Want ja, DLNA mag je gerust de dinosaurus onder de streamingtechnologieën noemen. Het is stokoud en zelfs de achterliggende organisatie (met leden als Intel, LG en Samsung) is opgeheven. Echter onze Marantz Receiver hebben deze functie nog steeds. Ik gebruikte het vaak om muziek van mijn NAS af te spelen via de BubblePnp app op de Marantz, die trouwens ook de streaming diensten Tidal en Qobuz ondersteunt (zelf nooit gebruikt).

Het afspelen op je 70s via Spotify gebeurt niet 'enkel' via Chromecast maar ook via AirPlay, wat TuneIn en Tidal vandaag niet ondersteunt wordt.

Ik zou je aanraden Heos even te verkennen, heb je de 3 streaming diensten in 1 app en nog enkele meer ook afspelen van een media server en lokale muziek bestanden.
Inmiddels heb ik er een chromecast audio op aangesloten en dat werkt prima .
In de praktijk blijkt dat ik de Marantz alleen nog gebruik om films in suuround of atmos te kijken. Voor stereo muziek gebruik ik in die kamer een Hegel versterker en die heeft o.a. chromecast e.d. standaard
aan boord.
In mijn andere kamer heb ik de rotel rc995bx/rb981bx met een losse chromecast audio om muziek te streamen.