hdmi probleem dv 7001

Gestart door freek, mei 08, 2007, 18:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

hebben hier meer last van of met een voorloper hiervan?

regelmatig gebeurt het wanneer ik een film in de speler doe en mijn tv op het hdmi kanaal zet  er geen signaal van de speler komt.
Na wat aan en uit geklooi tv  en speler komt het signaal weer.
(dit zie je dan gelijk omdat op de dv7001 een klein rood ledje gaat branden)
Is er een manier om een hdmi aansluiting te controleren.
Juist omdat het pas de laatste dagen en ook nog eens niet altijd optreed heb ik vooralsnog geen zin om de speler weg te brengen.
Kan er ook nog niet achterkomen of het de speler is , de kabel of de TV
(denk de speler)
Weet iemand verder of een HDMI kabel hot swappeble is ????

thX voor evt, antwoordjes........

Stadium III

gelukkig heeft de 7001 dat ook

Ik heb het hier met de 7600 ook

Als ik mijn dvd speler aanzet en de tv nog niet op het hdmi kanaal heb staan geeft ie geen beeld via hdmi en gaat hier het gele ledje niet branden

Ik weet ook niet waaraan dit kan liggen
Ik heb het met tijde dat hij het goed doet en zo nu en dan weer minder

Als het in de lcd of kabel zit weet ik niet maar hij dedecteerd wel als er een hdmi kabel inzit

Dus uiteindelijk zou ik eens bij de tv gaan zoeken
Heb hem op een pioneer 436 rxe gehad en een 427 en allebij had ik het probleem

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

''Dus uiteindelijk zou ik eens bij de tv gaan zoeken
Heb hem op een pioneer 436 rxe gehad en een 427 en allebij had ik het probleem''

Stadium III

Sorry , bedoel je dat ik het moet zoeken in mijn TV   , of dat t juist niet bij de TV moet liggen omdat jij het al bij 2 tv's geprobeerd hebt.

Als ik de SPeler aanzet en er loopt even vlug een groene balk door het scherm warna de TV automatisch de signalen Scart , component en Hdmi afloopt heb ik er geen last van

Stadium III

ik heb dat ook eerst tv aan dan dvd speler en dan heb ik geen probleem

Verder zit het denk ik in de tv met het hdmi probleem zoals ik al eerder heb meegemaakt met de pioneer's

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Na lang puzzelen werkt het bij mij zoals Stadium dat aangeeft, dus 1 eerst tv aanzetten, 2 naar het HDMI kanaal en 3 DVD speler aanzetten.
Bij mij gaat het om een Hitachi plasma.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Citaat van: minguel op mei 08, 2007, 23:55:26
Na lang puzzelen werkt het bij mij zoals Stadium dat aangeeft, dus 1 eerst tv aanzetten, 2 naar het HDMI kanaal en 3 DVD speler aanzetten.
Bij mij gaat het om een Hitachi plasma.

stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

Mooi , bedankt voor de tips.
Toch blijf ik benieuwd of het misschien een mis-match is tussen de HDMI versies.

Maar ja als het zo opgelost kan worden zie ik het maar als een noodzakelijk iets



Stadium III

in princiepe schakelt de tv zelf toch nog niet naar hdmi zoals scart
Dus jah je moet toch meer handelingen uitvoeren iig

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JAB

#8
Er is niets mis met het HDMI. Het digitale signaal via HDMI is beveiligd, dit heet HDCP. Er vindt alleen beelduitwisseling tussen speler en weergever plaats als beide beschikken over de HDCP beveiliging. Dit is een soort protocol, waarbij beide elkaar begrijpen. De volgorde van aanzetten maakt niet zoveel uit. De HDMI beelduitwisseling wordt pas opgezet als beide apparaten aanstaan, elkaar zien en een soort 'handshake'  hebben uitgevoerd. Daardoor duurt het meestal enkele seconden voordat er beeld zichtbaar is.

minguel

Citaat van: JAB op mei 12, 2007, 23:42:05
De volgorde van aanzetten maakt niet zoveel uit.

Hoi Jab,

Ben niet technisch onderlegt, maar bij mij maakt het wel uit welke volgorde ik hanteer. Als ik eerst de DVD aanzet en dan pas naar het HDMI kanaal ga van mijn plasma, dan heb ik sneeuw. Als ik de DVD uitzet en dan weer aan dan ontvang ik beeld.

Ga ik eerst naar het HDMI kanaal van mijn plasma (blaauw beeld) en zet daarna pas de DVD aan, dan heb ik gewoon beeld en nergens last van.

Heb me zelf nu dus aangeleerd, eerst plasma dan pas DVD.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

JAB

Minguel,
Lastig zoiets. Het is een samenspel tussen speler en weergever. Ik werk zelf met combi Pioneer en Marantz. Dit gaat altijd goed, ongeacht de volgorde. Maar zoals gezegd, dat duurt het enkele seconden voordat er beeld zichtbaar is. Pioneer is heel strikt in het toepassen van de voorgeschreven protocollen. Mogelijk dat Hitachi hiermee iets anders omgaat. Nou ja, volgorde of niet, bottomline is dat je kunt geniete van het mooie beeld.

Stadium III

Ik heb 2 pioneers gehad en ik moest ook eerst pioneer aanzetten en dan de 7600

Maar goed je hebt gelijk als we uiteindelijk kunnen genieten is het goed !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

mmmmmmmmmmmm bij mij is t echt random
Tussen de Pana en de DV7001
meestal is er een goede connectie.   waarbij t dan niet uitmaakt welke bron als eerste wordt gekozen.
Heb de kabel omgedraaid ?  maar maakt ook niet uit.
Maar idd is me nu duidelijk dat t een zg. handshake protocol is .
En dat had je vroeger ook met de 2400baud  en meer modems , soms moest je een paar x resetten voor dat de connectie ok was.
ALs er geen hdmi plaatsvind tusen TV en DV7001  dan lukt het me meestal wel na een tijdje "rommelen "   aan en uit zetten en zo.
Blijft lastig , maar is niet erg genoeg om terug te gaan naar de leverancier.
Die zal dan ongetwijfeld de schuld weerleggen zodat je niet weet of t TV is of de DVD
of misschien de dure kabel van profigold wel :-0

Stadium III

ik ken het maar goed als het werkt is het goed he  :wav:

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jeroen

Beste Freek

Wat zijn beeld en geluid eigenschappen van deze DV7001, ik ben van plan deze speler aan te schaffen. In de what hifi geven ze deze speler 5 sterren (intern gedeeltelijk hetzelfde als de DV9500) en dat wil toch wel wat zeggen. Ik heb zelf de DV6600 en is kwalitatief niet echt geschikt voor mijn Sanyo Z4 vooral bij 1080i en 720p alhoewel er wel een HDMI uitgang opzit.
Ik heb de speler voor zo'n 599 euro gezien wat opzig niet zo heel veel is voor een High-end apparaat.

Groetjes Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.