cd 85

Gestart door maurantz, februari 02, 2007, 16:59:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maurantz

wie kan mij helpen met info hierover oa.bouwjaren,welke type afstandsbed.
en nwprijs toen.

maurantz

Iedereen bedankt voor al die reacties,is er nou helemaal niemand op
dit forum met deze cd-speler  :x :x :x

thom

jawel, maar niet die :wink:

maurantz

welke dan de cd94

thom

ik heb gaan marantz( die komt later nog wel) moet eerst nog een paar nieuwe frond speakers hebben. ik heb nu een yamaha dvd-s520.

Maurice

Citaat van: maurantz op februari 06, 2007, 17:43:30
Iedereen bedankt voor al die reacties,is er nou helemaal niemand op
dit forum met deze cd-speler  :x :x :x
Ik heb ff gegoogled op deze speler, en zie dat deze het CDM1 loopwerk heeft, wat een erg mooi solide loopwerk is (gegoten metaal).
Verder gebruikt deze als DAC de TDA 1541 Single Crown, wat een mooie muzikale DAC is. Deze ken ik uit de DD82 (de DD92 heeft een double crown), maar zit in meerdere goede spelers. Hij is ruimtelijk, muzikaal, warm maar ook gedetaileerd.

Qua prijs in NL, geen idee. Kwam wel ergens 450 britse ponden tegen.
Er is over deze speler heel weinig te vinden. Wel moet dit een tegenhanger zijn van de Philips CD880 die ook als top wordt beoordeeld. Leeftijd kon ik zo niets vinden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

maurantz

zal er deze week nog wat leuks over melden,bedankt alvast

TurboMarco

Citaat van: Maurice op februari 06, 2007, 21:53:20
Citaat van: maurantz op februari 06, 2007, 17:43:30
Iedereen bedankt voor al die reacties,is er nou helemaal niemand op
dit forum met deze cd-speler  :x :x :x
Verder gebruikt deze als DAC de TDA 1541 Single Crown, wat een mooie muzikale DAC is. Deze ken ik uit de DD82 (de DD92 heeft een double crown), maar zit in meerdere goede spelers. Hij is ruimtelijk, muzikaal, warm maar ook gedetaileerd.

Volgens mij heeft een DD82 en DD92 een TDA 1547 (SC/DC) dac :-D,een TDA1541 is een multibitter en een TDA1547 is een bitstream.

@maurantz,
Probeer eens Lionb te contacteren,die heeft volgens mij een CD85,die zouje vast wel meer kunnen vertellen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

maurantz

Hey Marco,bedankt voor de tip,sinds afgelopen maandag ben ik in het bezit van een cd 85  :wink:
achterop zit een sticker van eringa dat hij in augustus 1989 is afgeregeld.
heeft er nog iemand interesse in een foto :-D :-D :-D


TTIWWP

thom


TurboMarco

Ja!! laat die foto maar zien  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

maurantz

#11
bij deze een foto byebye

[wegens disk ruimte verwijderd]

TurboMarco

Mooie degelijke speler  notworthy

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lionb

ja ik bezit ook de cd85 ik vind hem niet verkeerd je kunt alle marantz afstan. gebruiken  HB