Ziggo Next ervaringen topic

Gestart door TurboMarco, juni 22, 2019, 12:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik trap af .

Gisteren de Next ontvangen en vandaag aangesloten ,het aansluiten is een eitje en daarvoor heb je eigenlijk niet eens eens een handleiding voor nodig .

Ik heb de bestaande coax kabel behouden zodat de meegeleverde coax in de verpakking kon blijven ,de meegeleverde high speed 4K HDMI kabel gaat via de Next naar de tv .
Ik heb de next met een cat5 kabel aangesloten ,via wifi heb ik het niet eens uitgeprobeerd .
Stroom erop en gaan .

De optical output van de Next heb ik niet in gebruik omdat de tv het geluidsignaal naar de versterker doorgeeft .

Eerste indrukken :
Allereerst kwam er een update wat geheel automatisch te werk gaat ,dat duurde bij mij hooguit 1 minuut .
De Horizon staat er bekend om niet bepaald stil te zijn ,en zeker niet met warme dagen ,de Next is muisstil en word ook niet warm .

De afstandbediening werkt super ! ,de Primare versterker werd ook meteen herkend en stond dan ook in de lijst van apparaten .
De apps en het apparaat werkt heerlijk snel en is echt een verademing t.o.v de Horizon .
En het beeld is mooi scherp en de kleuren komen er natuurlijk uit .

De komende dagen/weken ga ik de Next verder aan de tand voelen ,maar voorlopig zijn we erg tevreden hier  pompom



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bert50

Ik heb hem net ook besteld ben benieuwd wat het gaat brengen.
Wat ik lees is alleen positief.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Totofan

Ik heb de next hier ook alweer een paar weken.
Prima apparaat snel en stil. Alleen er mogen wat meer aps op.
Veel beter dan de Horizon.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin

Ben benieuwd of die een ook gelinkt kan worden aan de Samsung AB van mn ouders.
Hebben net een nieuwe tv met zo'n klein zilver afstandsbedieninkje...
Super handig apparaat icm die Horizon.
Laat de Horizon ook vaak sneller z'n werk doen, heb dat klere ding tegenwoordig ook.

Maar het werkt nu zo handig zoals ik het heb geïnstalleerd.
Bose soundbar500 met sub, 55"Samsung 8000serie,
Ziggo Horizon,
alles intuïtief met dat gekke zilveren dingetje.
Waar je in eerste instantie van denkt, lekker bekrompen nutteloos ding.

Dus benieuwd of deze net zo te ingeregen is icm de nieuwere Samsung schermen.

Dit tikkend bedenk ik, het antwoord zal vast al op het HT forum staan.  [emoji85]

Marvin

Ben ook wel benieuwd naar wat eigen foto's van de menu structuur en de mogelijkheden. 

RHK

Ben ook benieuwd hoe het gaat met de 4K upscaling instelling op de Next. Op het Ziggo community forum lees je regelmatig over conflicten m.b.t. tot "overscaling" als je er een 4K tv met upscaling mogelijkheid erop aangesloten hebt. De kleuren worden dan overdreven en de scherpte loopt terug. Het schijnt dan je de upscaling op de Next dan moet/kan uitzetten?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

#6
Upscalen van tv materiaal lijkt me persoonlijk niet de bedoeling, vind het beeld dan net een computerspelletje.
Vind 4K hoe dan ook wel erg overdreven afgetekend.
Te scherp denk ik.
The Dark Knight 4K zitten kijken, vond het niet opvallend vele malen beter ofzo.
Ja meer helderheid tinten, ander contrast. 
Maar ik vind die 1080p hier op de beamer toch indrukwekkender.

Reden dat mn vader de hele AV keten op de schop gegooid was doordat hij hier een tijdje terug Ajax heeft gekeken.
Top beeld, top geluid, simpele bediening. 
Dus maar eens wezen aanhoren wat hij nu echt wilde, dag later stonden we in de BCC....

Spul werkt top, geluid is best te pruimen na wat instellingen, beeld is echt super.
Bediening met dat grijze dingetje snapt zowel mn vader als mijn moeder.

Mn vader ziet dat 4K kastje wel zitten, ik ook maar heb geen 4K scherm.
Maar voordat hij dat nu besteld en ik het een dag later mag doen, wil ik wel weten of het hetzelfde blijft werken.
Dit werkt zo fijn, Netflix, YouTube, AirPlay.
En de Horizon.
En ze snappen het...!!! [emoji23][emoji23]

TurboMarco

Upscalen laat ik aan de tv over ,de Next staat dan ook gewoon op 1080p .

Ik wacht wel op Ziggo sport in 4K .

Ik heb ergens iets gelezen over een Apple TV app ,maar neem dat gerust met een korrel zout .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK


Ok, ik begrijp dus dat je dat op de Next kan instellen. Heb je dan de keuze tussen 1080P of 4K?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Citaat van: RHK op juni 23, 2019, 08:13:40
Ok, ik begrijp dus dat je dat op de Next kan instellen. Heb je dan de keuze tussen 1080P of 4K?
Je gaat naar de instellingen van de next optie beeld en geluid ,vervolgens HDMI resolutie en aanvinken "van je tv" ,daaronder staan de verschillende resoluties .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

OK, duidelijk. Heb nu nog de Horizon, maar las dat er nog wel kinderziektes in zaten, waaronder die upscaling en minder mooi beeld dan de Horizon. Hou het in beraad.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

De kinderziektes zaten voor zover ik het weet in de eerste Next modellen met de oranje Ziggo logo .
Zelf vinden het beeld van de Next t.o.v de Horizon mooier ,maar het is vooral de erg prettige en snelle bediening van het apparaat wat hem zo fijn maakt .

En niet te vergeten ,het is maar een heel klein kastje  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

En wat handig is is opnemen in de cloud.
Kan je het ook op vakantie via de app terug kijken, of zoals mij tijdens de nachtdiensten.
Had ik bij xs4all ook, super handig.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Ron_Z

Heeft wel oa het nadeel van max 1 jaar bewaartermijn en als de zender uit het uitzendpakket van de provider verdwijnt je opname foetsie is. https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/de-voor-en-nadelen-van-cloudpvr-bij-ziggo-en-kpn/