De set van oceancloud

Gestart door oceancloud, juni 22, 2010, 17:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oceancloud

Het heeft even geduurd maar de eerste (onafhankelijke) recensie is er....

http://www.hifi.nl/recensies/4265/Metrum-Acoustics-NOS-Mini-DACs.html

WimPeu

Citaat van: oceancloud op november 10, 2010, 12:58:06
Het heeft even geduurd maar de eerste (onafhankelijke) recensie is er....

http://www.hifi.nl/recensies/4265/Metrum-Acoustics-NOS-Mini-DACs.html

Dat is niet mis :yes:. Mooi hoor dat kwaliteit idd niet altijd de hoofdprijs hoeft te kosten. Vraag me af hoe ie het doet in een vergelijk test mer andere populaire betaalbare Dac's zoals de Cambridge Dacmagic, De V-Dac en andere nieuwkomer de rDac van Arcam.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

oceancloud

Over de DACmagic kan ik wel wat zeggen. Cees Ruitenberg de man achter Metrum Acoustics heeft deze zelf in huis.
Qua plaatsing en detailering blijft deze zeker achter op de mini DAC, ik denk dat het belangrijkste verschil zeker de hoeveelheid rust is wat de mini DAC geeft. En dat voor een bedrag dat 100 beneden de Cambridge ligt.

WimPeu

Heb zelf ook de Dacmagic (2&3) gehad. Prima dingen, reden dat ie weg is dat de Dac van m'n cd speler net even beter klonk. Al blijven dit soort verschillen ook vaak afhankelijk van de smaak van de gebruiker. Als ik al de reviews van de huidige Dac vloedgolf lees zijn het allemaal wonder doosjes en ben je voor een paar honderd Euro op top niveau. Kan het tot dusver daar eigenlijk ook alleen maar mee eens zijn eigenlijk.

Veel plezier met je Dac. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ben razend benieuwd naar die doosjes.  :yes:

MadVillain

Zo benieuwd zelfs dat ik eraan zit te denken om de cd11le de deur uit te doen en gewoon mijn laptop als bron te gebruiken. Kan tot 96khz optisch uitsturen. En de laatste tijd is er veel op deze kwaliteit te vinden :D