De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PremiumRuud

Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 12:43:26
Het eerste gespeel is achter de rug. Opvallend is dat mijn eerste indruk is dat de UD7006 de CD6002 overklast. Had ik niet echt verwacht. Wel is het loopwerk iets luidruchtig. Soms hoor ik hem licht knorren zoals een koffiezet. En bij stille muziek fragmenten ook tot op de luisterplaats. Nu de set moet nog in de kast komen, deze zal vermoedelijk wel dempen want nu staat alles op een lege kast, die vermoedelijk het geluid versterkt.
Over de SR7005 valt er momenteel weinig te zeggen. Wel opmerkelijk is het zeer luid gezoem van de receiver. Vermoedelijk de voeding. Verder verspring de receiver telkens terug naar TV als ik de tuner wil kiezen?!?!?
Ik heb ook al getest met de Rotel EV erachter. En het klinkt nog steeds beter met die laatste. Echter die verbruikt 200watt, de set staat hier dagelijks meer dan 12 uur op, wat erop neerkomt dat de Rotel goed is voor 25-30% van mijn elektriciteitsverbruik. Ik heb dan ook beslist dat deze kost niet opweegt tegen de meerwaarde. Wat ik niet uitsluit is dat in later wel een PM11 of PM15 toevoeg met bijhorende CD speler. Zeker de optie van het opstart volume van SR7005 is een pluspunt voor dat project.

SR7005 gebruikt 750W is dus nog veel meer dan de Rotel
De Rotel lijkt me ook meer te verbruiken dan 200W eerder 500 a 600W denk ik.

Marantz 81

Het aantal watt gaat omhoog naarmate je hem harder zet gebruikt die meer Ampere  ( P=U x I )

dmeerpa

Het verbruik van de Rotel, was zonder dat er muziek speelde, dus het werkelijke verbruik kan nog hoger liggen. Zelfs al gebruik ik de rotel, zal ik altijd ook (een stuk) het verbruik hebben van de receiver, want deze zal werken als voorversterker. En bij meerkanaals zal deze ook optreden als EV voor de andere kanalen.

Deze ochtend heb ik het verbruik gemeten van de SR7005. Dit met de input op 'tuner' en het volume zoals deze overdag normaal zal staan.

Ik kwam uit op een verbruik van 0,35A, wat neer komt op 84Watt.

Nu ik ga de komende dagen mijn teller in de gaten houden, de laatste tijd had ik een gemiddeld verbruikt in huis van 12kW per dag. Ik schat dat dit ik nu onder de 9 gaat liggen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Ik dacht altijd dat de 'Ollanders zuinig waren in de ogen van de Belgen maar begin nu te twijfelen hoor.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Als je daar naar gaat zitten kijken zou ik die dikke plasma de deur uit doen.  :wink:

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 14:02:23
Ik dacht altijd dat de 'Ollanders zuinig waren in de ogen van de Belgen maar begin nu te twijfelen hoor.  :wink:

:schater:

Ja de vriendin steekt de radio aan om 9 uur 's morgens, en dus ook de receiver en de Rotel. En 's avonds blijven die ook aan staan voor de TV. Dus de receiver en Rotel staan hier gemakkelijk 15 uur per dag op.

En zoals ik zeg, de meerwaarde is niet meer wat het was, ze is er wel nog. Dat merk ik bij de CD Amused to Death van Roger Waters. De stem in de eerste track is net iets duidelijker. Maar bij andere CD's merk ik niet direct verschil op. Nu uit mijn eerste luister sessies bleek al dat de UD7006 beter is voor Cd weergaven, en samen met de SR7005 zorgt die er momenteel voor dat de Rotel overbodig is. Ik heb wel nog niet echt het surround geweld los gelaten met deze set, misschien dat ik dan toch de Rotel ga missen.
Maar zolang de vriendin de hele dag thuis zit radio te luisteren via de set, gaat de Rotel toch even aan de kant werkloos moeten toekijken.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 14:07:41
Als je daar naar gaat zitten kijken zou ik die dikke plasma de deur uit doen.  :wink:

Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt...Denk dat jij wat graag aan mijn deur zou staan wahcten  :wink:
Nu het verbruik van die plasma valt heel goed mee, zal er deze avond eens op letten hoeveel ampère die gaat trekken.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

Nee hoor, ben zeer tevreden met mijn eigen plasma.
Maar een 60" plasma is waarschijnljk het meest verbruikend apparaat in je huis.

still life

Citaat van: PremiumRuud op oktober 09, 2011, 13:27:14SR7005 gebruikt 750W is dus nog veel meer dan de Rotel
De Rotel lijkt me ook meer te verbruiken dan 200W eerder 500 a 600W denk ik.

naah, verbruik v/e sr komt nooit boven een rotel

750W is max uitgestuurd, onder test, bij eenzelfde load & freq, thuis ? never  nonono

zie:
CiteerDeze ochtend heb ik het verbruik gemeten van de SR7005. Dit met de input op 'tuner' en het volume zoals deze overdag normaal zal staan.

Ik kwam uit op een verbruik van 0,35A, wat neer komt op 84Watt.

luister je in stereo of surround naar de tuner ?

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 14:26:13
En zoals ik zeg, de meerwaarde is niet meer wat het was, ze is er wel nog. Dat merk ik bij de CD Amused to Death van Roger Waters. De stem in de eerste track is net iets duidelijker. Maar bij andere CD's merk ik niet direct verschil op.
Nu uit mijn eerste luister sessies bleek al dat de UD7006 beter is voor Cd weergaven,

8-)


Citeeren samen met de SR7005 zorgt die er momenteel voor dat de Rotel overbodig is. Ik heb wel nog niet echt het surround geweld los gelaten met deze set, misschien dat ik dan toch de Rotel ga missen.
Maar zolang de vriendin de hele dag thuis zit radio te luisteren via de set, gaat de Rotel toch even aan de kant werkloos moeten toekijken.

paul, heb je een actieve sub in bezit/gebruik ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

CD en tuner luister ik altijd in Pure Direct. TV, DVD en Blu-Ray in surround.
Ik heb een actieve sub (SVS PB12+).
Die was voordien zowel high als low level aangesloten. Momenteel heb ik gekozen om deze enkele low level aan te sluiten.
Ik gebruikte vroeger de B-speaker aansluiting voor de SUB. Maar heb ergens gelezen dat als je beide gebruikt de impedantie van de speakers A en B samen hun invloed hebben op de versterker. Gezien het storende geronk dat de receiver nu maakt wou ik geen enkel risico lopen en verder wil ik wel eens horen hoe het laag nu is zonder sub. Ik had gisteren de TV opstaan in PureDirect, zonder sub, en was verrast over het laag toen in een cartoon iets op de grond viel, ik had mijn fronts nog niet zo'n lage doef horen maken  :evil:.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 16:10:28
Ik had gisteren de TV opstaan in PureDirect, zonder sub, en was verrast over het laag toen in een cartoon iets op de grond viel, ik had mijn fronts nog niet zo'n lage doef horen maken  :evil:.

het voordeel van mooie fronts.. :-D

heb zelf ook lange tijd met de fronts full-range gedraaid (zonder sub)
daarnaast vantijd nog met een EV op het laag

ben er inmiddels achter dat de SR in principe gebouwd is om te combineren met een sub
het diepste (sub)laag heb ik eraf gehaald met een cross van 40Hz op de fronts, de surrounds zijn hoger gecrossed

denk dat je ook die weg op moet met jouw mooie speakerset, dan kom je makkelijk weg zonder die rotel..
zonde om die mooie sub ongebruikt te laten



& deze ontlast de SR aanzienelijk i/h laag, wat de weergave voor muziek ten goede komt..  8-)

alleen jammer van je technisch probleem, maar dat raakt wel opgelost..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Het is het nieuwe model van de PB12+

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Het wordt wel een beetje saai hier hoor, allemaal de zelfde meuk... nopompom   :wink:   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES