De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: dmeerpa op december 14, 2009, 18:17:30
En het upgrade virus slaat terug toe. Sta in volle overweging om mijn SVS SB12-Plus te upgraden naar de SVS PB12-Plus (die met de 12.4 driver). Ik heb gisteren een demo gehoord bij de verkoper, en deze versie spreekt mij meer aan dan de vorige. Ik heb die van THX-UltraII op test gehad, maar ik vond die te boomerig in mijn leefruimte en op muziek gebied vond ik de SB12-Plus ook beter klinken. De nieuwe PB12-Plus is nu ook frontfire, en dit betekend dat ik in theorie de sub op dezelfde plaats kan zetten waar nu de SB12-Plus staat. De vorige die frontfire was vond ik ook niet laag genoeg gaan ten opzichte van de SB12-Plus, en dit kwam vermoedelijk door de niet ideale locatie van de sub ten opzichte van de woonkamer. Maar gezien zijn omvang kan er niet veel geschoven worden. Nu de nieuwe PB12-Plus is ook geen kleintje meer, en dat is het enige die mij momenteel nog tegenhoudt.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95217.0    :wink:

Sander.

WimPeu

Citaat van: Stadium III op december 14, 2009, 18:41:45
Gewoon doen !!!

stupid

Geweldige sub, bijna net zo goed als mijn Monolith  :wink:  :-D.

Zonder gekheid, gewoon kopen. Als er al High-End subs bestaan dan is dit er zeker 1tje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: xander32 op december 14, 2009, 20:58:53
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95217.0    :wink:

Sander.

Was die die ik op het oog heb, en gisteren heb gehoord. En voor dewelker we net tot een overeenkomst zijn gekomen. Als alles vlot verloopt staat hij hier woensdag avond  HB

Heb inmiddels als een bod binnen voor mijn SB12-Plus, maar weet niet of ik hem ga weg doen. Het is een kleine sub met grootse prestaties, en misschien komt hij ooit nog van pas.   
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Citaat van: dmeerpa op december 14, 2009, 21:38:13
Was die die ik op het oog heb, en gisteren heb gehoord. En voor dewelker we net tot een overeenkomst zijn gekomen. Als alles vlot verloopt staat hij hier woensdag avond  HB

Heb inmiddels als een bod binnen voor mijn SB12-Plus, maar weet niet of ik hem ga weg doen. Het is een kleine sub met grootse prestaties, en misschien komt hij ooit nog van pas.   
Gefeli - mooie upgrade :kwijl:.
Nog twee nachtjes slapen las ik bij de buren :lol:.

Sander.

dmeerpa

Citaat van: xander32 op december 14, 2009, 22:25:34
Gefeli - mooie upgrade :kwijl:.
Nog twee nachtjes slapen las ik bij de buren :lol:.

Sander.

idd, wordt een drukke avond. Want het is ook voetbal, en Brugge kan zich plaatsen om Europees te overwinteren. Nu morgen zal vlug voorbij zijn, ga de hele dag naar Luxemburg, lading lege BluRay, CD en DVD schijfjes ophalen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

mars

oi dmeerpa,

Ik heb een vraagje.

Ik ben dan wel een leek wat betreft het surround gebeuren , maar de upgrade drang wat betreft je sub kan ik me wel voorstellen. ( ik bedoel als jij zegt dat die nieuwe beter is , dan neem ik dat gelijk aan)

Maar nu komt het , ik ben wel ( best wel veel) thuis in het 2ch oftewel stereo gebeuren.
Jij zegt op een gegeven ogenblik dat je de nieuwe sb12plus ook met  muziek beter vind klinken.
dit snap ik niet , ik ken jouw speakers namelijk erg goed en in een 2ch set up voor muziek vind ik een sub dan ook not done.
Maar als jij het anders bekijkt , wil ik dat graag van je horen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Citaat van: mars op december 15, 2009, 02:10:30
oi dmeerpa,

Ik heb een vraagje.

Ik ben dan wel een leek wat betreft het surround gebeuren , maar de upgrade drang wat betreft je sub kan ik me wel voorstellen. ( ik bedoel als jij zegt dat die nieuwe beter is , dan neem ik dat gelijk aan)

Maar nu komt het , ik ben wel ( best wel veel) thuis in het 2ch oftewel stereo gebeuren.
Jij zegt op een gegeven ogenblik dat je de nieuwe sb12plus ook met  muziek beter vind klinken.
dit snap ik niet , ik ken jouw speakers namelijk erg goed en in een 2ch set up voor muziek vind ik een sub dan ook not done.
Maar als jij het anders bekijkt , wil ik dat graag van je horen.

De meeste films hebben ook muziek, en die durven dan wel eens wat bas hebben, mooie voorbeelden zijn de films van Gérard Krawczyk, die hebben vaak Franse rap en af en toe wordt ook een DVD met muziek opgelegd. De PB12-Plus met de 12.2 en 12.3 driver klonken dan nogal boomerig. De SB12-Plus gaf een mooie en gecontrolleerde bas.

Sinds 2 dagen terug heb ik bij wijze van test de SB12-Plus ook high level aangesloten, zodat ik wanneer ik de receiver op Source of Pure Direct zet bij stereo de sub ook meespeelt. Alles zo goed als mogelijk afgeregeld met een db-meter, zo krijg ik nog steeds 80db bij 20Hz (als de testfrequentie op de CD correct is), en ik moet zeggen dat zowel de vriendin als ik onze eerste indruk is dat het beter klinkt, ik kan nu ook de lagere frequenties weergeven, wat bepaalde instrumenten dat extraatje meegeeft.
Mooi voorbeel is track 6 van Basstronic ; Bass, I Love you. Bij die track mer je echt het verschil in laag weergave met en zonder sub voor CD in stereo.

Nu ik heb de sub op het B speaker kanaal aangesloten, dus ik kan met de remote van de receiver gemakkellijk de sub in of uitschakelen bij stereo.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

Als je een apparte SUB hebt in een stereo set wordt toch je geluidsbeeld onrecht aangedaan :? Of zie ik dat verkeerd? 1 van de dingen die ik bij mij erg apricieer is de perfecte plaatsing van alle instrumenten en performes. Het lijkt me dat dat met een sub teniet wordt gedaan. Maar ook ik ben een leek mbt sub notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Een subwoofer kan zeker wel een aanvulling zijn als je hem tegen de afval van de speaker aanzet

Als je dit goed doet en de plaatsing is ok dan krijg je een opener stereo beeld

Zo heb ik hier ook de subwoofer met de bijgeleverde HIGH kabel aangesloten en voor film's de LOW level kabel

Zo krijg ik met films aardig wat power en muziek is aangrezend aan de front ingesteld om het beedl te vergroten

Dus als je dit goed doet kan een subwoofer zeker een mooie aanvulling zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Dus als ik je goed begrijp zet je het max frequentie bereik net op het minimum bereik van je stereo speakers. Plaatst hem inderdaad midden tussen de stereo speakers en dan vult ie netjes in het midden aan daat waar de stereo speakers stoppen. Verwoordt ik het zo goed? :-P

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

dmeerpa

Het voordeel dat wij hebben is, dat we voor film toch een sub willen hebben, dus kunnen we al eens experimenteren met de sub. Maar als je enkel een stereo set hebt kan je moeilijk een sub kopen om te testen of het bij u beter zal klinken.

Ik herinner me in het begin dat ik hier woonde, had ik de sub ook high level aangesloten, maar het was te, het laag was te nadrukkelijk.  De sub stond toen ook meer in de hoek, nu staat hij tussen de center en de rechter speaker. Ik heb nu ook een db-meter en heb inmiddels een CDeetje gedownload bestaande uit testtonen op verschillende frequenties. Hiermee kan ik alles ook beter afregelen. Omdat ik eergisteren opnieuw aan het experimenteren ben gegaan en morgen de nieuwe sub aankomt is het nog niet ideaal. Ik heb inmiddels al een XLS bestandje waarin ik voor elke frequentie die op het CDtje staat de SPL waarde kan noteren, en ik krijg dan een mooie grafiek. aan de hand daarvan kan ik de cut-off frequentie aanpassen en eventuele pieken onder de cut-off frequentie opvangen met de PEQ aanwezig op de sub. Ideaal zou een rechte moeten zijn tussen 15 à 20Hz en 20.000Hz. En als ik me niet vergis kan ik op de receiver ook eventuele pieken en dalen opvangen met de HT-EQ, als is die beperkter als je het mij vraagt. Indien ik zo'n rechte bekom dan denk ik niet dat er sprake is van onrecht aanbrengen aan het geluidsbeeld.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: lo op december 15, 2009, 18:41:25
Dus als ik je goed begrijp zet je het max frequentie bereik net op het minimum bereik van je stereo speakers. Plaatst hem inderdaad midden tussen de stereo speakers en dan vult ie netjes in het midden aan daat waar de stereo speakers stoppen. Verwoordt ik het zo goed? :-P

groet,

lo

inderdaad.
En zo hoor je ook lage frequenties die de fronts niet meer aankunnen.
Enige wat mij niet duidelijk is. Bij de highlevel aansluiting van de sub heb je ingang en uitgang. De uitgang is dat het volledige frequentie beriek of enkel alles boven de cut-off frequentie ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

De high levels van MJ BK REL zijn allemaal anders als jou high level

Ik tap het signiaal van L en R af en pak de - van 1 van die 2 aansluitingen
Ik krijg ook het identieke signiaal van de front naar mijn subwoofer die dat signiaal versterkt tot de aangegeven crossover

Dus hier gaat de front tot 34 hz sub staat nu op 32 hz
De 2 hz pak ik net mee als hij begint af te vallen dus vult elkaar zeer mooi aan

De volume van de subwoofer zet ik er op gevoel/gehoor in zodat het lekker klinkt zoals je zelf wilt
Meestal in begin te hard maar daar kom je naar een week zeker wel achter

De high level van Paul zijn subwoofer is ook dat de high level gefilterd wordt van 20 hz tot de ingestelde waarde zeg maar 80 hz
De subwoofer stuurt dan vanaf de 80 hz het signiaal door naar de speakers die er eventueel op aangesloten zit

Mocht je intresse hebben om eens een sub te willen testen pak dan de ST serie van rel
En een Strata III is een gesloten systeem wat niet voor extreem veel geld op MP al te koop staat
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Ik heb ontzag voor jullie hoor notworthy Voor mij lijkt het allemaal hogere wiskunde. Ben blij dat ik maar een simpele stereo man ben :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.