ruimtelijke weergave

Gestart door PM95, januari 30, 2009, 16:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Als het gaat om ruimtelijke weergave aan welke criteria moeten de luidsprekers dan voldoen?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

ik denk dat een hoog rendement icm grote drivers iig niet in het nadeel werkt.. 

SB_Marantz

Ligt puur aan de kwalitatieve eigenschappen van de drivers.

Rendement staat daar los van.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Stadium III

Tja ik denk dat je speakers geheel naar je smaak moet zijn
Verder moet je denk ik ook de ruimte hebben om alles goed naar zijn recht te laten komen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

hoe harder hoe ruimtelijker mijn beleving wordt...
vandaar, rendement. met 10watt bloed uit je oren persen.. :lol:

maar het is denk ik wel 1 van de moeilijks te beantwoorden vragen.
alle oplossingen/lapmiddelen die door de gerespecteerde speakerbouwers worden toegepast zijn natuurlijk gespitst mede op deze eigenschap..
een speaker is 1 grote hoop van compromisen...

SB_Marantz

Citaat van: marvin op januari 30, 2009, 17:08:40
hoe harder hoe ruimtelijker mijn beleving wordt...
vandaar, rendement. met 10watt bloed uit je oren persen.. :lol:

Proest slik kuch.  :-D :-D :-D

Hier staan speakers met 102 DB rendement.
En dan dit gebakje erop:




Citeer
maar het is denk ik wel 1 van de moeilijks te beantwoorden vragen.
alle oplossingen/lapmiddelen die door de gerespecteerde speakerbouwers worden toegepast zijn natuurlijk gespitst mede op deze eigenschap..
een speaker is 1 grote hoop van compromisen...

Dat is het Marvin.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

door het hoge rendement kunnen ze ook weer luister moeheid geven is mijn ervaring

soort tweeter ,materiaal conussen ,grote vorm en dikte van klankkast ,basspoorten en de lengte ervan zijn allemaal dingen die te maken hebben met de klank en dynamiek ,ruimtelijkheid

en dat kunnen alleen je eigen oren zeggen wat je daarin het beste vindt

Marvin

"door het hoge rendement kunnen ze ook weer luister moeheid geven is mijn ervaring"

ik heb gewoon een volumeknop op de receiver, geen last van dus...
het staat hier niet altijd zo hard als in me profiel foto....  nonono

Marvin

#8
ik heb de wijsheid niet in pacht, helaas.
ik ben enkel het laatste half jaar mezelf aan het slim maken aangaande luidspreker techniek.
dat lukt me aardig, wat me interesseerd kan ik blijkbaar wél leren. dit in tegenstelling tot me schoolgaande periode...  clown1
zodoende ben ook ik tot de conclusie gekomen dat de ideale luidspreker niet bestaat.
niet met huiselijke afmetingen iig...
een infinite baffle systeem met een driver van 18" zou erg mooi moeten zijn, enkel om de baffle infinite te krijgen met zo'n lel van een speaker gaat in ons huisje niet 2x passen.
zomaar een voorbeeld, wat niet helemaal klopt...  :-D

(spelfout, -en zinsopbouw)

Frits Denon

Citaat van: SB_Marantz op januari 30, 2009, 17:12:23
Proest slik kuch.  :-D :-D :-D

Hier staan speakers met 102 DB rendement.
En dan dit gebakje erop:




Dat is het Marvin.  :wink:

violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1 violent1

HB??

:schater: :schater: :schater:

(Kon het even niet laten :-D)
Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


Frits Denon

Maar wel mooi!! hello pompom :angel: :yes: notworthy

Maar even terug naar de vraag: Als je je ogen dicht doet en je krijgt het gevoel dat de muziek in jouw luisterruimte/kamer gemaakt wordt, dan heb je het voor elkaar (en dat heb je helaas maar zelden). Het ligt m.i.niet alleen aan de gebruikte installatie (en de speakers), maar ook de opname is m.i. van doorslaggevende invloed.

Sommige opnames vind ik gewoon slecht klinken, terwijl andere opnames je de rillingen over je rug laten lopen en je kippenvel krijgt van wat je hoort. Als jouw installatie je dat (zo nu en dan) kan bezorgen, dan weet je dat je behoorlijk goed zit.

Groet,
Frits

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Met die laatste zin ben ik het helemaal eens.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

als je 499 modellen nodig hebt om tot een geweldige Model500 te komen, dan is dat niet echt een grootse prestatie...
dat heet vallen en opstaan....  :-D
aan kippenvel is hier trouwens geen gebrek..
en ja, die studio-mix is het meest kritische punt in de weergave.
maar ook daar zijn het mensen met een eigen idee over de reproductie van geluid.
dat kán stroken met jou idee, maar hoeft niet natuurlijk.
zoveel mensen zoveel wensen...
heerlijk gecompliceerd, dat audio....  violent1  :-D

SB_Marantz

Geeft wel aan hoeveel energie erin gestoken is.  :-P

Wat betekend model 500 eigenlijk Marvin?  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM