WireWorld speakerkabel

Gestart door AlexH, december 02, 2023, 21:24:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexH

Even een vraagje. In mijn huidige set up zijn mijn speakerkabels net te kort. Nu was ik bij Poulissen in Roermond en daar adviseerden ze WireWorld speakerkabel.
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik wissel nu tussen aq rocket 11 (te koop trouwens) en kimber 4tc.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

CBdicX

#1
Citaat van: AlexH op december 02, 2023, 21:24:30Even een vraagje. In mijn huidige set up zijn mijn speakerkabels net te kort. Nu was ik bij Poulissen in Roermond en daar adviseerden ze WireWorld speakerkabel.
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik wissel nu tussen aq rocket 11 (te koop trouwens) en kimber 4tc.

Natuurlijk adviseert Poulissen dit merk, behoorlijk hoge prijzen voor de hogere series.

Probeer eens 1.5 of 2.5mm OFC kabel, werkt prima en kost een schijntje tov dit soort merken.

Naamloos Koper wordt nog steeds in nagenoeg iedere speaker en versterker inwendig gebruikt.
Zal dan toch wel goed zijn, koper 😉

Tip:

KabelDirect bij Amazon, top kabel, 100% koper, 20 meter 1.5mm OFC voor 20,40 euro inclusief verzendkosten!!

Ook 2.5 en 4.0 mm zijn spot goedkoop.

Sorry, ik heb geen ervaring met WW speaker kabels, wel met andere OFC merken zoals AQ en vele andere, klinken voor mij allemaal het zelfde, mits de juiste dikte voor de gewenste afstand.
Je moet wel heel dun over veel lengte gaan om de boel te verpesten.
Normaal binnen een doorzon woning is 1.5 of 2.5 mm OFC meer dan voldoende.

AlexH

Dank voor je reactie. Ik ben ondertussen voor een langer stuk AQ rocket 11 gegaan die ik zelf heb afgemonteerd met AQ suregrip 300 en bijbehorende pants. Kende de kabel al en ben hier zeer tevreden over.
Totaal 235€. Afgemonteerd kost dezelfde set 399€...
Ridicuul prijsverschil... en ik ben een avondje lekker bezig geweest!

Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

CBdicX

#3
Goed bezig, mooie prijs besparing , en een kabel waar je een goed gevoel bij hebt, dat is de basis van goed geluid
 :yes:


CBdicX


RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 08, 2023, 20:33:34https://www.ruconnected.nl/speakerkabel-rol/

Het kan zo simpel zijn.

Ook fraai, echter de meter prijs is wel gestaag aan het stijgen  :wink:

Ik hou het op naamloos OFC.

Emiel77

Citaat van: CBdicX op december 07, 2023, 19:39:29Probeer eens 1.5 of 2.5mm OFC kabel

Hmm OK hier ben ik het mee eens, zelf 2,52 OFC van Oehlbach met de nodige banaanstekkers naar de speakers, ga er niet eens aan denken om dat te vervangen...

Interlinks zijn hier dan weer van Inakustik, (dubbel) afgechermd en al.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K