Beste keuze speaker kabel marantz en dali

Gestart door Rha007, juli 09, 2011, 00:41:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rha007

Omdat ik op het punt sta om een nieuwe ht installatie aan te schaffen heb ik me maar meteen aangemeld op dit forum. Heb geen voorstel topic gevonden, dus ik val maar meteen met de deur in huis..
Ik sta dus op het punt om onderstaande ht set aan te schaffen en vroeg me af of er een bepaald merk speaker kabel is die de beste keus is voor deze set. Ik begrijp dat eea afhangt van persoonlijke voorkeur, mijn voorkeur gaat uit naar een warme volle klank.
De set die ik zeer binnenkort wil aanschaffen is:
- SR7005 receiver
- Dali lektor 6 front speakers
- Dali lektor 2 monitor speakers
- Dali lcr centerspeaker

De lengte voor de speaker kabel is als volgt:
front speakers: links 2.5mtr/rechts 1.5mtr
monitor speakers: 15mtr. Deze moeten ook door een standaard pvc buis, omdat deze in de vloer is gefreesd voor de schuifpui langs.
center speaker: 1.5mtr

Tevens zit ik met de vraag welke dikte de kabel moet zijn voor deze combinatie. Ik wil geen honderden euro's voor deze kabels uitgeven, uitgangspunt zal een budget  van ongeveer €150 zijn (hoop dat dit te doen is)

Omdat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie, hoop ik dat ik met jullie input de juiste keuze kan maken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vlearmoes

Welkom hier

Je hebt een mooie combinatie voor ogen  :kwijl:

De SR 7005 is voorzien van de Audyssey Pro versie; ga je deze unlocken en laten afstellen
maakt een speakerkabel niet zo heel veel meer uit;  deze wordt meegenomen in de correctie

beter is het dan om te investeren in die Pro versie die ook je ruimte mee pakt



Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op juli 09, 2011, 09:07:24
Welkom hier

Je hebt een mooie combinatie voor ogen  :kwijl:

De SR 7005 is voorzien van de Audyssey Pro versie; ga je deze unlocken en laten afstellen
maakt een speakerkabel niet zo heel veel meer uit;  deze wordt meegenomen in de correctie

beter is het dan om te investeren in die Pro versie die ook je ruimte mee pakt



Theo

Daar maak je onze hele kabel materie stuk mee  violent1 clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

 stupid

beetje voorpret:



Citeervroeg me af of er een bepaald merk speaker kabel is die de beste keus is voor deze set.

zoals vermeld volstaat koper van 2.5 of 4 mm, hiernaast kun je nog veel duurder gaan
& een klein kapitaal in uw muur draaien, showkabels laat men graag bloot liggen voor eye-candy  :wink:


CiteerIk begrijp dat eea afhangt van persoonlijke voorkeur, mijn voorkeur gaat uit naar een warme volle klank.

dat is volledig afhankelijk v/d akoestiek van je ruimte & hoe goed je de SR inmeet/afstelt,
maar met de EQ kun je desgewenst flink kleuren..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

en ook hier  stupid

de kabel die John aangeeft is trouwens een hele goede deal .....ik heb hem zelf ook  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rha007

Bedankt voor de reacties. Over de akoestiek van de woonkamer kan ik kort zijn: die is slecht  :cry: We hebben plavuizen, een grote schuifpui en dunne vitrages. Hier komt wel op termijn verandering in, dwz een groot vloerkleed en zware gordijnen (heeft de vrouw ook iets nieuws  :wink:)
Had al het eea gelezen dat monstercable (welke mooi in m'n budget valt) meer laag zou toevoegen. Ben in m'n eerste post vergeten te melden dat er aan deze set direct een Rel T5 wordt toegevoegd, dus ben nu een beetje huiverig of het laag niet teveel van het goede wordt.
Ben (nog) geen echte audiofiel, dus weet niet wat de Audyssey Pro aan meer waarde kan toevoegen.

En om het verhaal compleet te maken, er komt ook meteen een sonos systeem  :-)

TurboMarco

Wil je meer laag toevoegen vergeet de kabel  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rha007

Het is niet zo dat ik mee laag wil toevoegen. Ik ben meer nieuwsgierig naar het karakter van de diverse merken.

JohnWx

Citaat van: Rha007 op juli 10, 2011, 09:36:48
Het is niet zo dat ik mee laag wil toevoegen. Ik ben meer nieuwsgierig naar het karakter van de diverse merken.

Dat moet je zelf ervaren

Waar van de 1 zegt deze vind ik wat warmer klinken zegt de ander weer nee ik vind het niet

Maar een goede kabel moet zo neutraal mogelijk zijn

Als je met kabels iets moet gaan toevoegen of juist weg halen is er iets fout in de set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rha007

Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in.
Ik kreeg gisteren btw de 2de offerte binnen van deze set., omdat ik het in eerste instantie niet met de prijs eens was. Ik krijg op de kabels van monster (hdmi, en coax) 50% korting, maar dan blijft het nog een hele bak geld  :-o
Zoals eerder gezegd ben ik geen diehard audiofiel, maar de nieuwe set moet wel een verbetering zijn tov de huidige.
Ik zit er nu een beetje aan te denken om te downsizen naar de SR6005  :| Scheelt toch weer €930.

joep

Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 10:13:18
Gewoon een rol kopen met 2.5 mm koper of 4 mm koper

http://link.marktplaats.nl/1000892639

Met deze kabel zul je best tevreden zijn. Net als met een SR6005.

Maurice

Citaat van: Rha007 op juli 10, 2011, 00:08:39
Bedankt voor de reacties. Over de akoestiek van de woonkamer kan ik kort zijn: die is slecht  :cry: We hebben plavuizen, een grote schuifpui en dunne vitrages. Hier komt wel op termijn verandering in, dwz een groot vloerkleed en zware gordijnen (heeft de vrouw ook iets nieuws  :wink:)
......
Ben (nog) geen echte audiofiel, dus weet niet wat de Audyssey Pro aan meer waarde kan toevoegen.

Juist dan kan de Audyssey Pro veel waarde toevoegen!
Deze corrigeert namelijk al je akoestische problemen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude