Marantz pm7005 + kabels

Gestart door johanus, september 23, 2019, 23:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Het leukste vind ik altijd, als een doorgewinterde kabelfreak jou een verschil laat ervaren, zonder te zeggen wat hij nu veranderd, en wat er anders word. Dit nu een paar keer mogen ervaren bij verschillende mensen thuis, wel indrukwekkend soms. De veranderingen waren soms van die aard, dat het je niets kost om zelf te bouwen.

Ik moet wel toegeven dat hier geen Marantz stond maar een paar klasses hoger, richting de 10k per apparaat.

johanus

Sorry jongens voor de late reactie.

Ik lig momenteel met buikgriep op bed en kan ik op dit moment niet mijn ervaringen delen betreffende
de marantz pm7005 met verschillende kabels.
Zodra ik beter ben ga ik dit weer oppakken en jullie mededelen wat mijn bevindingen zijn.

Tot zover erg bedankt voor jullie reactie en tot gauw dan :-)

Mvg, Jo

johanus

#17
Ik kan een stel luidsprekerkabels kopen en wel de volgende, vandamme black series concert grade.
Er zitten aan deze kabels een soort filters en zijn 2 x 2 mtr te koop voor 100 euro.

Deze kabels zouden dan verbonden worden met Pm7005 + Driade D110.

Iemand een mening?

Bvd, Gr,Jo

ps, wil wel een foto plaatsen maar weet niet hoe.

Maus

Wat verwacht je nu precies? Een budget versterker met redelijk instap speakers, dan gaat de speakerkabel niet héél veel doen :)

johanus

Even ter verduidelijking, ik stelde deze vraag meer met het oog op de toekomst,dus wanneer ik bv weer een stap
hogerop wil binnen het merk marantz ,heb ik iig wel vast goede kabels.

Mijn vraag blijft dus gehandhaafd.



Maus

Ik zou het geld eerder ergens anders in investeren.. Goede luidsprekerkabel kan veel goedkoper.

renes59

Citaat van: johanus op oktober 11, 2019, 22:45:07
Ik kan een stel luidsprekerkabels kopen en wel de volgende, vandamme black series concert grade.
Er zitten aan deze kabels een soort filters en zijn 2 x 2 mtr te koop voor 100 euro.

Deze kabels zouden dan verbonden worden met Pm7005 + Driade D110.

Iemand een mening?

Bvd, Gr,Jo

ps, wil wel een foto plaatsen maar weet niet hoe.

Een mening, ja hoor. Niet doen, dat is €25 per meter kabel daar kun je een rol van 100 meter voor kopen en je hoort het verschil volgens mij niet. Wat zouden die filters dan moeten filteren?, dat wil je niet in kabels hebben.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Ik heb hoorbare verschillen ervaren tussen diverse luidspeakerkabels.

Echter, zoals in de voorgaande reply; de vraag is het of deze van meerwaarde zijn in jouw huidige set. Je hebt een prachtige set hoor, niets mis mee, maar ik lees ook dat je in de toekomst nog wil upgraden. Ga eerst dat upgrade pad bewandelen en wanneer alles naar jouw zin is, zou je aansluitend de 'puntjes op de i' kunnen zetten middels andere bekabeling.

En als je op dit moment de jeuk echt niet kan weerstaan: leen eerst eens een paar kabels van iemand, om uit te vogelen of jij überhaupt een verschil hoort.

johanus

Nou ik heb dus het advies opgevolgd en heb ik 2 x 2,50 audioqest slip 14/4 gekocht van
8 euro per meter, dus lijkt mij een mooie prijs voor deze kabel.

Ik ben even druk nu met allerlei zaken maar van de week ga ik iig even aandachtig luisteren en
deel ik later mijn ervaring met jullie.

Tot zover bedankt voor jullie advies.

Gr, Jo

Paul

Kabels altijd een persoonlijke kijk op zaken, de nuchtere audio liefhebber zal het een no nonsens verhaal vinden en zo een ieder zo z,n meug.
A man got do to do to what a man got tot do.  byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

johanus

Ok,ik heb een A/B usb kabel aangesloten van de pm7005 naar mijn hp laptop en heb ik via deze aansluiting
voor het eerst goed kunnen luisteren zoals muziek via youtube , maar dat viel erg tegen. De muziek kwam
koud en hard of zelfs schriel over of sterker nog, het was niet om aan te horen.

Uiteraard heb ik via youtube wel zo goed mogelijke opnames opgezocht maar mocht niet echt baten.


Mijn vraag is, zou dit aan de bron lees laptop kunnen liggen? of zie ik nog iets over het hoofd?.
want het gekke is dat ik daar weinig klachten over kan vinden.

Gr, Jo

TurboMarco

Welke laptop heb je dan ?

Probeer anders een gewoon een line-out .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

johanus

Een hp (model even nu niet bekend) van 1500 euro.

Gr. Jo


TurboMarco

Heb je wel het specifieke stuurprogramma van de PM7005 erop staan?


http://manuals.marantz.com/PM7005/EU/NL/BONDSYoullbzrh.php
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Probeer eerst eens een CD te rippen in WAV formaat, om zo uit te sluiten of het je laptop is of de bron Youtube..