Dynavox (perfect sound) bekabeling

Gestart door Nostra, juli 09, 2019, 00:01:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Hallo heren,

Ik had voor de dj booth set een setje dynavox perfect sound kabels gekocht voor de Cdm2's op aan te sluiten maar intussen steken ze op de preference 5's en daar blijven ze op omdat ik er meer dan tevreden over ben.

Deze luidsprekerkabels zijn bi wire (custom want normaal zijn ze 4 banana naar 4 banana plugs) en heb ze van ebay geplukt voor een 45€ incl verzending.

Ze zijn 4x2,5 mm2 en dus van 2x banana naar 4x banana plug met duidelijke omschrijving (2x high en 2x low) en volledig shielded. Ook is het koper dat gebruikt is 99% zuurstof vrij.

Voor het geld zijn ze fe-no-me-naal! De b&w's kwamen op beide sets volledig tot leven.

Er bestaat ook nog een high end reeks bij dit merk met 4mm2 kopere kern met dezelfde specs als deze hierboven genoemd (komt er op termijn op de luister set)

Dynavox is vooral gekend van hun versterkers en voorversterkers die van Chinese makelij zijn en low budget, toch na wat opzoekingswerk goede tot zeer goede reviews krijgen. De producten worden in Duitsland ontwikkeld.

Ik zou zeggen als jullie op zoek zijn naar goede, toch betaalbare bekabeling van dit merk zeker eens te overwegen.

Ikzelf zit op een vrij strak budget en kon voor het geld zelf men bi wire kabels niet zelf maken (non shielded).

Tot zover men kleine review en wou dit met andere hifi enthousiastelingen ook delen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Ze zijn ook netjes afgewerkt  :yes:




... kabel van de rol (zoals iedere kabel start), een paar nette pluggen er aan, een kousje er overheen en klaar, voor een nette prijs.

renes59

#2
Citaat van: Nostra op juli 09, 2019, 00:01:01
Hallo heren,

Ik had voor de dj booth set een setje dynavox perfect sound kabels gekocht voor de Cdm2's op aan te sluiten maar intussen steken ze op de preference 5's en daar blijven ze op omdat ik er meer dan tevreden over ben.

Deze luidsprekerkabels zijn bi wire (custom want normaal zijn ze 4 banana naar 4 banana plugs) en heb ze van ebay geplukt voor een 45€ incl verzending.

Ze zijn 4x2,5 mm2 en dus van 2x banana naar 4x banana plug met duidelijke omschrijving (2x high en 2x low) en volledig shielded. Ook is het koper dat gebruikt is 99% zuurstof vrij.

Voor het geld zijn ze fe-no-me-naal! De b&w's kwamen op beide sets volledig tot leven.

Er bestaat ook nog een high end reeks bij dit merk met 4mm2 kopere kern met dezelfde specs als deze hierboven genoemd (komt er op termijn op de luister set)

Dynavox is vooral gekend van hun versterkers en voorversterkers die van Chinese makelij zijn en low budget, toch na wat opzoekingswerk goede tot zeer goede reviews krijgen. De producten worden in Duitsland ontwikkeld.

Ik zou zeggen als jullie op zoek zijn naar goede, toch betaalbare bekabeling van dit merk zeker eens te overwegen.

Ikzelf zit op een vrij strak budget en kon voor het geld zelf men bi wire kabels niet zelf maken (non shielded).

Tot zover men kleine review en wou dit met andere hifi enthousiastelingen ook delen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik zeg: kom langs met die kabel want ik geloof er niets van.
Ik wil het wel eens horen, sluiten we ze aan en dan wil ik de verschillen wel eens waarnemen. Tot nu toe heb ik geen verschil in kabel gehoord misschien is dit de eerste keer. Wie weet komen mijn B&W's nog meer tot leven.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Citaat van: renes59 op juli 09, 2019, 09:15:22
Ik zeg: kom langs met die kabel want ik geloof er niets van.
Ik wil het wel eens horen, sluiten we ze aan en dan wil ik de verschillen wel eens waarnemen. Tot nu toe heb ik geen verschil in kabel gehoord misschien is dit de eerste keer. Wie weet komen mijn B&W's nog meer tot leven.
Ik kom op de Cdm2's van bi wire 0,75mm2. Ergens normaal niet.

Toen ik de p5's kocht zat er single wire 4mm2 op (heb ze mee gekregen bij de aankoop). Plaatjes er van tussen en bi wire. Ze kwamen tot leven. Veel meer diepgang in de klank.

Ik geloofde er ook niet in vroeger hoor. Ben best wel tevreden van men huidige bekabeling. Wou het gewoon even delen dat er prijs/kwaliteit zeer goede luidsprekerkabels op de markt zijn die verre van door iedereen gekend zijn

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


renes59

#4
Ik geloof het niet, kom langs en laat horen wat je bedoelt. Ik eet je niet op :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Citaat van: renes59 op juli 09, 2019, 10:24:14
Ik geloof het niet, kom langs en laat horen wat je bedoelt. Ik eet je niet :-D
Hangt er vanaf van waar je juist bent en welke speakers je hebt ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

#6
... in het verleden heb ik heel wat af gepriegeld met kabels. Een aantal voorbeelden die mij zo te binnen schieten:

Cardas Crosslink ls kabel met rhodium connectoren (vol, kleurrijk) deed heel wat anders in mijn set destijds, dan de Slinky Links (slank, strak) kabels. Hetzelfde betreffende stereo ic's, ook daar was er een duidelijk verschil tussen een Kimber KS1010 (donker) en een Slinky Links (open, slank) ic. Beide bezit ik nog. Bij netsnoeren bleken een Kemp Sota Reference (aangezet hoog) en de oranje wokkelsnoeren (donker, stroperig)van ene Ronald uit Almelo, een zeer ongelukkige match met Marantz apparatuur.

Met digi coax's of met optische kabels heb ik nooit verschillen ervaren. Met netwerksnoeren heel beperkt.

Achter al mijn apparatuur hangt een Furutech netsnoer, behalve achter de NA11, daar hangt een Kemp Reference achter. Er zitten lekker degelijke connectoren aan en de kabels zijn goed afgeschermd; blaat 't niet dan schaapt 't niet. En ook verder tref je geen oem snoertjes aan in mijn set. Ik heb verschillen ervaren, bij de ene kabel duidelijker hoorbaar dan bij de andere. Voorts moet de prijs wel enigszins in verhouding staan tot de apparatuur. Een 2 mille digi coax achter een cd loopwerk van 600 eurootjes zal je hier niet aantreffen. Wel een tweedehandsje a vijf tientjes.

Resume; ik hoor verschillen en ik vind het er mooi uit zien, kabels zijn prima om een set mee te finetunen, wanneer het overige al in orde is. Voor mij werkt 't, voor mij is het een onderdeeltje van deze hobby.

renes59

Citaat van: Nostra op juli 09, 2019, 18:30:03
Hangt er vanaf van waar je juist bent en welke speakers je hebt ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik ben in Aduard ( Groningen), luisdsprekers zijn B&W CDM7NT of Jean Marie Reynaud Sonate en eventueel Mission M51.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

The Good Son

Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezit van deze luidsprekerkabel.
Hoewel ik door de jaren heen verschillende kabels heb uitgeprobeerd en meestal geen of weinig verschil kon horen, was bij Dynavox het verschil vrjj groot.
Het enige nadeel was dat de hogere tonen een beetje na de achtergrond verdwenen, maar voor de rest een heerlijke warm geluid wat meer los komt van de speakers.
Volgende maand maar weer mijn oude Oelhbach silberline aansluiten en horen of ik nog steeds zo blij ben met Dynavox.

Nostra

Citaat van: renes59 op juli 09, 2019, 19:45:08
Ik ben in Aduard ( Groningen), luisdsprekers zijn B&W CDM7NT of Jean Marie Reynaud Sonate en eventueel Mission M51.
Dat is dik 4 uur rijden voor me.

Ik woon in Ninove (België)

De cdm7 nt's staan wel hoog op men lijst om eens te beluisteren thow.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

#10
Citaat van: The Good Son op juli 09, 2019, 21:08:27
Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezit van deze luidsprekerkabel.
Hoewel ik door de jaren heen verschillende kabels heb uitgeprobeerd en meestal geen of weinig verschil kon horen, was bij Dynavox het verschil vrjj groot.
Het enige nadeel was dat de hogere tonen een beetje na de achtergrond verdwenen, maar voor de rest een heerlijke warm geluid wat meer los komt van de speakers.
Volgende maand maar weer mijn oude Oelhbach silberline aansluiten en horen of ik nog steeds zo blij ben met Dynavox.

Ik vind ze juist perfect klinken op beide sets waar ik ze op geprobeerd heb.

Hoog is goed en zeer gedetailleerd in men ogen (of moet ik oren zeggen)

Best bang for buck vind ik qua bekabeling.

Ik ben juist nog aan het twijfelen om eventueel over te schakelen op de luister set naar de duurste reeks van dynavox, de black line, maar die kost in de lengte die ik wil bijna 6x zo veel en is 4mm2.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

renes59

Citaat van: Nostra op juli 09, 2019, 23:02:24
Dat is dik 4 uur rijden voor me.

Ik woon in Ninove (België)

De cdm7 nt's staan wel hoog op men lijst om eens te beluisteren thow.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Nee dat is wel erg ver uit elkaar, dat wordt het niet.
CDM7NT's zijn wel de beste van de 3 serie die gemaakt zijn. Waar ik ze ooit nieuw kocht wou de eerste twee series niet verkopen. De NT serie vonden ze daar wel heel goed. Dit is ook de serie waar geen problemen zijn met de tweeter, met de CDM7 en CDM7SE zijn wel problemen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Citaat van: renes59 op juli 10, 2019, 00:45:40
Nee dat is wel erg ver uit elkaar, dat wordt het niet.
CDM7NT's zijn wel de beste van de 3 serie die gemaakt zijn. Waar ik ze ooit nieuw kocht wou de eerste twee series niet verkopen. De NT serie vonden ze daar wel heel goed. Dit is ook de serie waar geen problemen zijn met de tweeter, met de CDM7 en CDM7SE zijn wel problemen.
Welk probleem was er bij de tweeters bij de eerste 2 series dan?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


renes59

#13
Ik dacht dat het lekkage was. Tweeters voor die modellen zijn nu moeilijk te krijgen.
https://www.speakerrepairshop.nl/index.php?action=extra&extra=A_b_w_cdm_1_tweeter__zz09989___zz9989_&lang=en#.XSWtG_ZuI5s
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Citaat van: renes59 op juli 10, 2019, 11:10:47
Ik dacht dat het lekkage was. Tweeters voor die modellen zijn nu moeilijk te krijgen.
https://www.speakerrepairshop.nl/index.php?action=extra&extra=A_b_w_cdm_1_tweeter__zz09989___zz9989_&lang=en#.XSWtG_ZuI5s
Zelfde probleem als bij de preference reeks. Wss zelfde lijn tweeters.

Goed om te weten ;)

Bedankt om dit te delen! Is het eerste dat ik er over lees.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk