Van 3250 naar 3650 preamp

Gestart door Dave1976, mei 11, 2023, 21:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Natuurlijk is de meeste winst te behalen met andere speakers maar er is meer.
Reeds beschreven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#16
Citaat van: SB_Marantz op juli 12, 2023, 09:20:57Natuurlijk is de meeste winst te behalen met andere speakers maar er is meer.
Reeds beschreven.

Ik vermoed dat die veranderingen of verbeteringen aan de meeste menselijke luisterraars niet besteed is.
Het zal best te meten zijn, en dat geloof ik ook, maar hoorbaar.......

De meeste van ons zijn (redelijk) op leeftijd en dan holt het gehoor achteruit, helaas.
Dat begint al ergens midden 20, festivals of knetterende oordopjes met verneukt MP3 geluid niet mee gerekend !!
Zit je boven de 35-40 dan worden veranderingen zeker in detail nagenoeg niet meer waargenomen.
Speakers die hun werk doen met Super Tweeters en richting de 50.000 Hz gaan is leuk voor de hond, maar niet een persoon die na 12.000 sowieso al weinig tot niets waarneemt.
Laag en midden gebied zal wat langer waar te nemen zijn, maar er brokkelt ieder jaar wat meer weg  :-(

En dan zijn versterker veranderingen nog meer in het detail gebied ipv duidelijk waarneembare veranderingen wat bijvoorbeeld met een ander speaker merk wel te halen is.

De mooiste kul vond ik altijd Ken Ishiwata, een man toen reeds zeer op leeftijd die een versterker gaat "fijn afstellen" naar de Marantz sound, en daar de Ken handtekening aan mee geeft  :-o 
Nou, ben benieuwd wat dat dan mocht zijn voor een vent in de 70......... :schater:

En wat is de gemiddelde leeftijd op een High End show, juist, degene die het minste kunnen waarnemen maar wel een goed gevulde credit card hebben  :-D

SB_Marantz

K.I. was een marketing man en dat lukte aardig.
Heb hem ooit gesproken en wist genoeg.

Dat terzijde.

Het audiospectrum loopt niet zo hoog door.
Sommige breedbandige versterkers zijn kolder ontwerpen en werken HF oscillatie in de hand.
Lopen tot 100K en hoger.

Een CD speler kapt radicaal af bij 20K.

Mijn gehoor is nog best aardig..16 k.

Aan show's doe ik al tijden niet meer......tijdsverspilling en een hoop prietpraat over kabeltjes.
''Als er een schaap over de dam is volgen er meer.''
Zo werkt dat nu eenmaal.

K.I. had wel enige kennis maar het werd zo enorm opgeblazen dan mijn tenen krulde.
Voor het K.I. stickertje betaalde je zomaar richting de 1000 Euro meer voor dezelfde amp notabene!

En wat Marantz en ook wel andere merken tegenwoordig flikken met hun klasse D amps van een Belg en er dan 10 ruggen voor rekenen slaat helemaal als een L445 op een slagroomtaart.

Nee de tijd van echt mooie ontwerpen is reeds lang voorbij en dat versterkers lang storingsvrij mee gaan ook.

Kijk maar eens naar dit verslag....een eerlijke man met verstand van zaken, legt alles keurig uit kwa topologie.
Zeer interessant!
Ook voor de leek....mits deze het volhouden het hele filmpje te bekijken.
Daarin komt ook mijn vraagstelling voorbij die ik hier stelde maar nooit geen reactie op kreeg.
Ik hou mezelf aanbevolen eens een 2240 te kopen.  :yes:


https://www.youtube.com/watch?v=rAW_Ept99WE
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM