Slechts klinkende album -- De top 3 ( van HiFi.nl )

Gestart door HiFi gek, december 03, 2010, 20:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Slechts klinkende album  --  de top 3          +        nog een aantal zeer slecht klinkende zooi .


Verkozen door de lezers van hifi.nl




http://www.hifi.nl/artikel/2144/Slechtst-Klinkende-Album-De-Top-3.html





Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 03, 2010, 21:26:23
En wat vind jij? :wink:

groet,

lo


Ik heb geen idee wat ik er van zou vinden , ik ken al die albums niet .
Ik heb alleen intresse in perfect opgenomen albums .

Als ze niet perfect zijn gemasterd belanden ze bij mij op de afdeling : alleen draaien als ik niet serieus muziek ga beluisteren .
Dus als ik bijvoorbeeld aan het lezen ben of achter de komputer zit  .




Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

#4
Citaat van: HiFi gek op december 03, 2010, 22:03:56

Ik heb geen idee wat ik er van zou vinden , ik ken al die albums niet .
Ik heb alleen intresse in perfect opgenomen albums .

Als ze niet perfect zijn gemasterd belanden ze bij mij op de afdeling : alleen draaien als ik niet serieus muziek ga beluisteren .
Dus als ik bijvoorbeeld aan het lezen ben of achter de komputer zit  .

Groeten  EDWIN  B

En jij noemt je zelf een muziekliefhebber? Dan kijk/luister je daar toch dwars doorheen. Muziek is emotie, geen pure weergave van geluid. Because Music Matters of Because the Sound of Music Matters??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#5
Je hebt muziekliefhebbers en geluidliefhebbers. Ik ben een muziekliefhebber en zou als geluidliefhebber teveel mooie dingen missen. Neem alleen de de grote hoeveelheid blues uit de jaren 40 t/m 60.
@: Geluidliefhebber zijn heeft ook voordelen, je hoeft/kunt maar weinig cd's aanschaffen, de keuze is beperkt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op december 04, 2010, 00:09:24
Je hebt muziekliefhebbers en geluidliefhebbers. Ik ben een muziekliefhebber en zou als geluidliefhebber teveel mooie dingen missen. Neem alleen de de grote hoeveelheid blues uit de jaren 40 t/m 60.

Dat zeg ik.... stupid

Een mooi geluid op je dure investering is voor mij slechts een mooie meevaller.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Ja, dat het toevallig nog goed klinkt ook is mooi meegenomen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op december 04, 2010, 00:16:25
Ja, dat het toevallig nog goed klinkt ook is mooi meegenomen.

Maar dan nog...mooie muziek klinkt altijd mooi. Ook op een mono supertech autoradio met opbouw hoedenplank speaker.

Dit typende vraag ik me af wat ik eigenlijk met al die bling bling spulletjes moet nopompom...ach je moet toch een hobby hebben. pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Je hebt gelijk, mooie muziek is altijd mooi, zelfs over een draagbare radio is kippenvel mogelijk.
Een beetje installatie hoort erbij.
Die lijstjes doorlezende valt mij de beperkte muziekkeuze het eerste op. Geen enkel klassiek stuk en veel muziek waar geluidskunstjes inzitten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Nee, had eigenlijk wel gemoeten, dan was de lijst anders geweest. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Mja, wat mij betreft is het niet zo dat je alleen maar kunt genieten van perfecte opnames, maar het is me ook te zwart-wit om mensen in te delen in geluidsliefhebbers en muziekliefhebbers.
Qua muziek kan ik Patricia Barber best wel verteren, maar ik erger me dood aan de keiharde s-klanken.
Aan de ander kant maakt het me niks uit als ik Scott Joplin de ragtime hoor spelen die in 1899 op een pianorol is opgenomen. Dan luister ik gewoon door het geraak heen.

Mexicaanse Hond

Ben benieuwd wat men hier van bijvoorbeeld Closer van Joy Division vindt. Geluid is uit balans en met een overdaad aan galm, maar het gaat bij mij door merg en been.
Of The back room van Editors. Ook niet echt audiofiel, maar oh zo opzwepend en deprimerend tegelijk.

HiFi gek

#14
Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 00:01:40
En jij noemt je zelf een muziekliefhebber? Dan kijk/luister je daar toch dwars doorheen. Muziek is emotie, geen pure weergave van geluid. Because Music Matters of Because the Sound of Music Matters??


Wim , net wat je daar zecht , ik ben inderdaad een muziek liefhebber .
Om die reden draai ik dan ook zo goed mogelijk gemasterde muziek waar even voor alle duidelijkheid voor mij mooie muziek opstaat waar ik van ken genieten , anders had ik net zo goed een setje bij de Media Markt kunnen kopen voor vies weinig .
Op zo'n setje klinkt zo'n cd wel prima , op een hoogwaardige set klinkt dat voor geen meter kan ik je melden .

Als jij ook maar enige vorm van emotie beleeft uit een cd die zo plat als een dubbeltje klinkt dan heb ik heel veel respect voor jou . :yes:
Mij lukt het helaas niet  :no:

Die emotieloze cd's oftewel troep draai ik trouwens wel hoor , enkel dan als ik met iets anders bezig ben en ik achtergrond muziek wil horen .
Maar als ik serieus wil luisteren draai ik dat soort cd's niet , er valt qua geluidsbeeld weinig tot niets te beleven met dat soort cd's .
Maar dat hangt allemaal nogal erg van je set af hoe je dat zal beleven  .

Waan jij je maar gelukkig dat je vrijwel alles goed tot klinken krijgt als ik jou goed begrijpt  :yes:   .

Ik heb wel cd's nodig met een geluids kwaliteit van hoog niveau om mijn set volledig tot zijn recht te laten komen , maar daar vemeld ik trouwens niets nieuws mee , dit is helaas een bekend probleem in het hifi wereldtje en tevens het grote nadeel van zo'n installatie .
Dat nadeel heb je nou eenmaal met zo'n set en daar kun je niet omheen , hoe graag je dat ook wilt .




Groeten  EDWIN  B