PM 14 na aankoop gemodificeerd naar KI?

Gestart door Sire, juli 11, 2009, 12:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, blijft mooi zo'n dikke Marantz  HB. Wat de plaatjes betreft:  stupid

Sire

Thnx allemaal. Het klinkt echt fantastisch. Een voetdrum is nu ook echt een voetdrum. Lekker strak en gecontroleerd. En wat gooit ie dat hoog rond! De realiteitsbeleving is enorm!

Foto's komen wel als alles definitief staat.

Heeft iemand nog een tip om dat lampje van de temperatuurmeter te laten maken? Hier in Tilburg zitten alleen maar boutzaken. Vandaag even gebeld met Bartels Hifi. Wat zijn die toch onvriendelijk en niet klantgericht. Ik ben daar nog nooit fatsoenlijk geholpen. En ik ben ook blij dat die van Helfteren failliet is, want daar was het niet anders. We hebben twee nieuwe zaken, maar die hebben geen technische dienst. Hoe moeilijk is het overigens om het zelf te doen?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

MadVillain

Hmmm, wat zie ik daar en cd17!

Wordt het niet eens tijd voor een upgrade naar een cd14? ;) De cd17 doet de pm14 echt geen goed... :evil:

Ik weet niet waar je in de buurt woont maar is een forumlid, sb Marantz of Hal9000 niet een idee?
Anders audioservice in Elst.

Sire

Wat zeggen ze ook alweer over olie en vuur? Die CD14 lonkt wel... redface Er staan een paar op Audiomarkt.de...  :kwijl:

Ik woon in Tilburg. Wat zeggen de heren medeforumleden er van?

Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Dennis E36

Citaat van: Sire op juli 15, 2009, 20:03:31
Wat zeggen ze ook alweer over olie en vuur? Die CD14 lonkt wel... redface Er staan een paar op Audiomarkt.de...  :kwijl:

Ik woon in Tilburg. Wat zeggen de heren medeforumleden er van?



Ik zie er maar 1 staan voor € 899,-- en er staat bij dat die speler 10 jaar oud is en een nieuwprijs heeft van € 3500,--....

De CD14 kostte destijds meen ik tussen de € 2300 en € 2600 euro.....
€ 899,-- is behoorlijk aan de prijs (lees veel te duur!) als de speler 10 jaar oud is....

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

600-750 is redelijk. 900 is veeeeels te duur.


mars

#36
Citaat van: Dennis E36 op juli 15, 2009, 20:49:26
Ik zie er maar 1 staan voor € 899,-- en er staat bij dat die speler 10 jaar oud is en een nieuwprijs heeft van € 3500,--....

De CD14 kostte destijds meen ik tussen de € 2300 en € 2600 euro.....
€ 899,-- is behoorlijk aan de prijs (lees veel te duur!) als de speler 10 jaar oud is....




Oi

Tja te duur :?  

Ik weet het niet , je ziet gekkere dingen gebeuren.

Als ik voor me zelf spreek, zou ik nooit 9 meier voor een cd speler van 10 jaar oud neerleggen :no:
Hoewel ik dat bedrag wel weer makkelijk zou betalen voor een second hand amp.

We hebben het idd wel eens over tweedehands goingprijzen .  Maar het is ook vaak een geval van; wat de gek er voor geeft ( en voor overheeft)

Kijk , als je qua liggende gelden weinig sorres aan je hoofd heb , dan zal die 900 je niet zoveel uitmaken.
Maar als je echt moet sparen om 900 bij elkaar te krijgen , en dan overweegt om een cdp van 10 jaar oud te kopen, dan zou ik me toch nog maar eens bedenken.
En in iedergeval je huiswerk van te voren goed doen , en dan bedoel ik bijvoor beeld checken of er nog reserve onderdelen te krijgen zijn , zoals loopwerk en laser enz enz
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Slashhead

10 jaar is wel oud voor een CD speler. Lijkt me echt zo'n leeftijd waarop het loopwerk elk moment kan uitvallen en hopelijk nog vervangen kan worden. Wat dat betreft zijn CD spelers maar mechanische dingen, die aan slijtage onderhevig zijn. Dit is met versterkers en DAC's toch minder een issue.

Dennis E36

#38
Onderdelen zijn er nog genoeg te krijgen. Loopwerkjes heb je al voor zo'n 3 tientjes....
In mijn CD14, die ik bij Hobo Hifi gekocht heb, is een nieuw loopwerk gezet door Audio Service Elst.
Hiervan heb ik ook het rapport erbij gekregen....De speler is uit 2000 (meen ik te zien in het 3e en 4e cijfer van het serienummer.) en stond te koop voor € 750,-- incl. 3 maanden garantie.

Dat is dus 1 jaar jonger, € 150,- goedkoper, en "zo goed als nieuw". Het uiterlijk is iig wel 100% krasvrij :yes:

P.S. dit klopt toch? 3e en 4e cijfer is bouwjaar en 5e en 6e cijfer productieweek van het jaar???
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

Citaat van: Slashhead op juli 16, 2009, 05:14:12
10 jaar is wel oud voor een CD speler. Lijkt me echt zo'n leeftijd waarop het loopwerk elk moment kan uitvallen en hopelijk nog vervangen kan worden. Wat dat betreft zijn CD spelers maar mechanische dingen, die aan slijtage onderhevig zijn.
Als je uitgaat van huidige cd spelers heb je een punt,de oude spelers gaan met gemak 20jr mee en veelal zijn de onderdelen nog gewoon te krijgen,zo heb ik hier nog een 21jr oude denon DCD-3520 staan,ook zijn hier nog werkende een marantz CD-75 (23jr) ,philips 104 (25jr ??),van de denon zijn de laatste jaren vervangen:lager van spindlemotor,laser,snaren,en 4 C's ,kosten daarvan ca €280,- en daarmee is de destijds fl:4000,- kostende denon weer als nieuw  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Slashhead

Ik heb eind vorig jaar het loopwerk van de SA8400 moeten laten vervangen. Kosten 200 euro...
Nu maar hopen dat ie weer drie jaar mee gaat.

TurboMarco

ik verwacht ook niet dat huidige el cheapo loopwerken de 20jr halen,dat is met de good old CDM loopwerken wel anders,die gaan niet stuk.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Maar goed laten we bij het onderwerp blijven,de PM-14 gaat het over  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sire

Ik ben benieuwd of sb Marantz of Hal9000 het zien zitten, kunnen en willen om het lampje te vervangen. Ik wil ook nog de cinch aansluitingen van mijn CD17 opnieuw laten solderen. Ik ben benieuwd...
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)