PM 14 na aankoop gemodificeerd naar KI?

Gestart door Sire, juli 11, 2009, 12:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sire

En wat betaal ik deze dagen voor een gewone PM14?  :?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

TurboMarco

Ik denk dat een gangbare prijs ca €500,- is  .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Snow

Citaat van: joep op juli 11, 2009, 20:49:15
Ook ik heb ze beide gehad en ik moet eerlijk zeggen dat een 14 echt niet het peil van een 11 kan halen. Er zit echt een heel groot verschil tussen die twee. De tijd heeft ook bij Marantz niet stil gestaan. Zou echter liever voor een gewone 14 gaan dan voor deze met zo'n wazig verhaal eromheen.

Hallo mede 11 bezitter,

het klankmatige verschil dat jij tussen de versterkers constateert, weet ik natuurlijk niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken, op mijn toenmalig "makkelijke" luidsprekers kon ik en nog enkele anderen eigenlijk geen  verschil ontdekken. Zelfs op een paar B&W 803d, die ik een paar dagen op proef gehad heb, die zijn een beetje moeilijker, gaf ie geen krimp. Ook niet bij een flink volume. Dat de PM-11 technisch doorontwikkeld is tov de 14 is natuurlijk waar. Maar klankmatige hoorbare verschillen? Ik weet het niet, Joep. Horen deed ik het in ieder geval niet :wink:

@Marco  Droom lekker verder :-D

Sire

€ 500,- lijkt mij inderdaad ook wat weinig Marco. Blijkbaar is Snow het met me eens. De waarheid ligt ergens tussen de 500 en 900 E. Wat denk jij Snow? Hoeveel zal het zijn?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

daffy

inzetten rond de 675,- en uitkomen op 775,- lijkt mij persoonlijk een redelijke prijs voor een "gewone" pm-14 afhankelijk van de staat van de versterker.

Maar het is natuurlijk altijd " wat de gek er voor geeft" in dit soort gevallen, relatief schaars en veel liefhebbers
drijft de prijs op en als de verkoper geen haast heeft zal hij altijd wel iemand vinden die de vraagprijs wil betalen.

Daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

Snow

Citaat van: Sire op juli 11, 2009, 23:24:20
€ 500,- lijkt mij inderdaad ook wat weinig Marco. Blijkbaar is Snow het met me eens. De waarheid ligt ergens tussen de 500 en 900 E. Wat denk jij Snow? Hoeveel zal het zijn?

In deze tijd van crisis kun je mischien wel tegen een koopje oplopen. Ebay.de in de gaten houden. Mijn exemplaar was er een uit 2001, daarna zijn de KI modellen gekomen(tip:kun je achter op het serieno zien) Als ie technisch tiptop is en ook werkelijk geen krasje heeft vindt ik een prijs tussen 800 en 900 euro(maximaal) acceptabel. Ik vind hem qua looks bv mooier als een PM-11(sorry Joep) :lol:

Gr.-L

TurboMarco

#21
Citaat van: daffy op juli 11, 2009, 23:39:35

Maar het is natuurlijk altijd " wat de gek er voor geeft" in dit soort gevallen
:yes:

Deze gek zou er iig niet meer dan €500 voor geven,vergeet niet dat er voor dat bedrag heel wat moois te koop is.

edit:ik dacht te maken te hebben met een PM16,hoe die in mijn kop terecht gekomen is weet ik niet :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

De PM16 gaat 9 vd 10 keer ook wel voor meer dan € 500,-- weg hoor. Als die in een goede staat is tenminste...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Sire

Tja, en dan ga je luisteren en dan ben je verkocht. Snel naar huis en in de rest van het systeem gehangen... Tjongens... wat een verschil met de SR8500! Zoveel meer druk, lucht, transparantie, detail! De Q11's gaan helemaal open! J. bedankt voor deze mooie versterker.  hello HB pompom

Omdat het lampje van de temperatuurmeter kapot is, heeft J. er nog € 50,- afgedaan. Dat maakt € 850,- voor deze versterker. Het verhaal omtrent de modificatie werd bevestigd door de dealer. Blijkbaar had de MKI moeite met het aansturen van een aantal moeilijke speakers, zoals B&W. Marantz heeft toen aangeboden om de MKI versies te laten modificeren. Eén van de wijzigingen zou de voedingsplaat (?) zijn, waardoor de speler stabieler is en niet meer wegzakt bij moeilijk aan te sturen speakers.

Heeft iemand nog een tip waar het lampje van de temperatuurmeter te laten vervangen?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50


bramdg

PROFICIAT met je aankoop !!!!!! heel erg   :-o
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

*jaloers-smiley*  :-o
TTIWWP


Veel plezier ermee! En wens de buren veel succes ;)


HiFi gek

Een mooie versterker , ik heb hem zelf ook ongeveer 3 jaar gehad in de KI versie , daarna overgestapt naar een Accuphase versterker .



Groeten  EDWIN  B

Totofan

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier er mee :kwijl:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Sander

Gelukkig dat marantz het verhaal kon bevestigen.

Veel plezier der mee  HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink