PM 14 na aankoop gemodificeerd naar KI?

Gestart door Sire, juli 11, 2009, 12:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sire

Hoi Marantz fans,

Op Marktplaats staat een PM 14 te koop. Aanstaande maandag heb ik een afspraak om hem te beluisteren. Deze versterker is gekocht als een originele PM 14 MKI die pas later (in 2001, kosten duizen gulden) terug is gegaan naar de dealer om gemodificeerd te worden naar een KI versie. De versterker draagt geen signatuur, omdat de eigenaar dat op verzoek niet heeft laten plakken (te hoog bling bling gehalte). Ik heb tweemaal contact gehad met Marantz en die geven aan dat zij dat naar hun weten nog nooit gedaan hebben (achteraf naar KI upgraden). Wel zijn er vaak derden partijen die naar KI standaard modificeren, maar dan mag het geen KI signature dragen. Maandag spreek ik de verkoper (Obbink in Winterswijk) die mogelijk aan kan geven waar de modificatie gedaan is. Volgens de eigenaar was dat bij de destijds technische dienst van Marantz (mogelijk in Elst).

Wat is jullie mening? Heeft Marantz dit vroeger gedaan of is dit gewoon een modificatie door een derde partij dat het nog geen officiele KI maakt?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

HiFi gek

Een officiele KI zal het helaas nooit worden want ten eerste ontbreekt het KI logo , ten tweede zegt uzelf al dat er bij Marantz niets over bekend is dat er ooit zo'n versterker is omgebouwd .

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij wel als een echte Ki zal klinken mits de ombouw volledig 100% is uitgevoerd .


Groeten  EDWIN  B

Sire

Hoi Edwin,

Dank voor je reactie. Volgens de dealer zou de versterker wel het logo mogen dragen, maar is het op verzoek van de eigenaar niet geplakt. De dealer heeft destijds gegarandeerd dat het een officiele KI zou worden. Op de doos zit nu ook een sticker geplakt met het signatuur (zegt natuurlijk niet veel).

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Hoe kan ik verder beoordelen dat het als een KI klinkt? Dat wordt nog een lastige...

En als het geen officiele KI is, maar een gemodificeerde PM14 MKI, wat doet dat met de prijs? We zijn nu onder de voorwaarde dat het een KI is € 900,- overeen gekomen. Is dat onder deze omstandigheden nog reëel?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

MadVillain

mocht het daadwerkelijk een ki zijn dan is dat een heel aantrekkelijke prijs. maar ik zou hem niet kopen.

(dan kan ik hem kopen ;-) )

xander32

#4
CiteerMaandag spreek ik de verkoper (Obbink in Winterswijk) die mogelijk aan kan geven waar de modificatie gedaan is. Volgens de eigenaar was dat bij de destijds technische dienst van Marantz (mogelijk in Elst).

Hoi Sire, ik ben ook woonachtig in Winterswijk. Grote kans dat de verkoper Obbink (mede-) eigenaar is van de hier regionale Audio/Video keten, en daarmee heb ik louter positieve ervaringen.

Sander.

Sire

Hé MadVillain, als het maandag niets wordt, dan laat ik het weten  HB

En voor een niet KI versie, wat vind je dan van de prijs?

Goed om te horen dat Obbink een gerenommeerde partij is Xander. Dat geeft de burger weer moed!
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

daffy

#6
In een oude test van het duitse stereoplay van de marantz pm 14 mk II KI werd de mogelijkheid genoemd om de mk I versie te laten upgraden naar de mk II Ki versie voor 1000 mark dat zou dus overeenkomen met het verhaal van de verkoper.

Een feit blijft dat het moeilijk te controleren is of de modificatie werkelijk is uitgevoerd.
de aanwezigheid van een Ki badge geeft meestal toch wel een hogere verkoopprijs dan zonder de ki badge
(of dit nou terecht is of niet) ik zou persoonlijk nog proberen om wat te onderhandelen over de verkoopprijs
omdat het geen originele Ki versie is.

volgens marantz nederland bestaat er geen mk II versie maar alleen een mk I en de ki versie, terwijl ik hier zelf  toch echt een originele marantz pm14 mk II Ki heb gehad.

Blijkbaar weten ze bij marantz nederland ook niet altijd wat ze zelf in het assortiment hebben en verkopen.

Daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

Sire

#7
Hoi Daffy,

Dat is een waardevol antwoord! Dank je wel. Dat lijkt inderdaad overeen te komen met het verhaal van de verkoper en als ie inderdaad ook nog verbeterd is naar een MKII, dan wordt het verhaal nog mooier. Onbegrijpelijk dat je er dan niet voor kiest om een KI logo te laten plaatsen. Ik vind dat wel mooi en waardevol staan op je apparatuur. De modificatie is door de dealer gearrangeerd, dus ik ben benieuwd wat die nog te zeggen heeft. Ik heb per mail een printscreen uit hun systeem gehad waaruit blijkt dat het in ieder geval gedaan is voor 1000 gulden in april 2001.

Wat je over Marantz Nederland zegt klopt ook. Ze konden niet overtuigend een antwoord geven op mijn vraag. Het bleef hangen in de trant van "ik kan me niet herinneren dat...". Ook staan de serienummers van de KI versies oid niet in hun systeem geregistreerd. Vreemd, zeker omdat ze het allemaal zo officieel over laten komen met een KI certificaat e.d.

Weet je toevallig welk nummer van stereoplay dat was?

Overigens staat op hun site wel een Marantz PM 14 mkII KI genoemd als enige PM 14...
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Dennis E36

Dat jij een PM 14 mkII K.I. hebt gehad kan inderdaad kloppen, maar volgens mij bestaat er geen "kale" PM14 mkII....
Die advertentie staat er al erg lang op moet ik zeggen....zowel op MP als hifi.nl en ik meen dat de prijs een tijd geleden begon met € 1200,--
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Sire

Hé Dennis,

Scherp opgemerkt! Hij staat er inderdaad al een tijdje op. Wel vreemd dat er nog geen andere koper is geweest. Het is toch een gewild apparaat en er wordt er momenteel nergens anders één aangeboden. Misschien twijfels om dezelfde reden als ik heb?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Dennis E36

Ja, daarom heb ik er ook nooit op gereageerd  :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Snow

Citaat van: Sire op juli 11, 2009, 17:39:57
Hé Dennis,

Scherp opgemerkt! Hij staat er inderdaad al een tijdje op. Wel vreemd dat er nog geen andere koper is geweest. Het is toch een gewild apparaat en er wordt er momenteel nergens anders één aangeboden. Misschien twijfels om dezelfde reden als ik heb?

Sire, ik zou niet teveel waarde hechten aan het KI-gebeuren. Let op gebruikerssporen, dat geeft indicatie hoe de eigenaar met de versterker is omgegaan :wink: Ook de gewone 14 kan de vergelijking met bv de PM-11 glansrijk doorstaan. Heb ze nl beide gehad en kunnen vergelijken.

Gr.-L

Dennis E36

Dat denk ik inderdaad ook wel. Het zijn sowieso beiden versterkers uit de referentie klasse van Marantz.
Let us know!!!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

joep

#13
Citaat van: Snow op juli 11, 2009, 18:15:03
Sire, ik zou niet teveel waarde hechten aan het KI-gebeuren. Let op gebruikerssporen, dat geeft indicatie hoe de eigenaar met de versterker is omgegaan :wink: Ook de gewone 14 kan de vergelijking met bv de PM-11 glansrijk doorstaan. Heb ze nl beide gehad en kunnen vergelijken.

Gr.-L
Ook ik heb ze beide gehad en ik moet eerlijk zeggen dat een 14 echt niet het peil van een 11 kan halen. Er zit echt een heel groot verschil tussen die twee. De tijd heeft ook bij Marantz niet stil gestaan. Zou echter liever voor een gewone 14 gaan dan voor deze met zo'n wazig verhaal eromheen.

TurboMarco

Ik zou er niet meer voor betalen dan een gewone PM-14.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)