De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op maart 24, 2018, 19:36:13
... al een maandje of drie 🤓
Alsnog ook mijn felicitaties. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 24, 2018, 19:19:36
Je hebt de Vault middels een kabel aan de router hangen?
Heb je de Vault voorts ookal daadwerkelijk in het netwerk gehangen, d.w.z. dat je daarvoor op z'n minst ergens de netwerksleutel moeten invoeren.

Als het goed is word het apparaat automatisch toegevoegd als je bedraad aansluit. Indien wireless dien je een key in te vullen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Valt mij nu pas op.... 8-)

xander32

... ik kan het mij niet voorstellen dat je een aparaat aan je netwerk kan toevoegen zonder een vorm van beveiliging  :no:.

Citaat van: sjoek op maart 24, 2018, 19:49:28
Als het goed is word het apparaat automatisch toegevoegd als je bedraad aansluit. Indien wireless dien je een key in te vullen.

lo

#274
@jrm voor zover ik het me nog kan herinneren heb ik bij mij, ten tijde van het up and running krijgen van de Vault2, geen speciale dingen hoeven doen. Ik heb mijn Vault2 ook bedraad aangesloten, de Bleusound Vault2 app opgezocht in de playstore, geinstalleerd en voila voor zover ik weet. Idem voor mijn telefoon. Telefoon en tablet zijn samsung apparaten. Indien ik destijds extra handelingen had moeten verrichten had ik me dat nog wel herinnert. Je hebt een Bluesound Node gehad, die heb je toch zonder problemen up and running gekregen? Heb je die app van de Node van destijds eerst verwijdert en daarna de app van de Vault geinstalleerd, of gebruik je de oude app van de Node?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

marantznovice

Volgens mij kan de Vault alleen via Bluetooth draadloos benaderd worden. Niet via Wifi:

http://www.bluesound.com/nl-eu/products/vault-2/?cl

(specificaties op het eind van de pagina:)

Netwerk

Gigabit Ethernet RJ45

Ter vergelijking: bij de Node staat:

Netwerk

Gigabit Ethernet RJ45
802.11 b/g/n WiFi


lo

Citaat van: marantznovice op maart 24, 2018, 21:10:10
Volgens mij kan de Vault alleen via Bluetooth draadloos benaderd worden. Niet via Wifi:

Nee hoor, bleutooth staan uit op mijn tablet en telefoon, beiden Samsung, en ik kan hem feilloos bedienen. Ik weet niet of dit bij een iphone of ipad anders is.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 24, 2018, 20:22:52
... ik kan het mij niet voorstellen dat je een aparaat aan je netwerk kan toevoegen zonder een vorm van beveiliging  :no:.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Zolang je bedraad een apparaat aansluit op een router heb je in 99,9% van de gevallen gelijk internet. Deze regelen de beveiliging dan automatisch onderling.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Oja en je hebt de node gehad. Is er sindsdien iets verandert in je netwerk? (Andere apparaten toegevoegd, router geupdate of iets dergelijks)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

marantznovice

Verwarrend: in de gebruikershandleiding van de Vault wordt ook alleen maar over een ethernet-connectie gesproken (onder punt 2):

http://www.bluesound.com/wp-content/uploads/2015/07/BLS_QSG_VAULT2.pdf

En op het bluesoundforum:

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?f=4&t=4107&p=18275&hilit=vault+wifi&sid=bc9bd37cf67f699ed9474620e5bfa647#p18275

(tweede pagina):

Do I have to connect the Vault 2 to an Ethernet connection? I might have to move the system to a room with no hardwire,but does have adequate WiFi signal. All I really want to do is access my iTunes library (imported into Vault), floydpodcast.com and Tidal.

Met als antwoord:

Yes the Vault must be connected via Ethernet as it does not have a wifi adapter.




xander32

... met jullie antwoorden; dan zou het ding nu gewoon moeten werken  :yes:. Wellicht zoals Lo al aangaf even de router rebooten.


Brutus

Ben je al verder met de aansluiting Marcel?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Citaat van: Brutus op maart 25, 2018, 00:42:55
Ben je al verder met de aansluiting Marcel?

Nee, ik heb de app verwijderd en weer opnieuw gedownload....router opnieuw opgestart, bedraad en onbedraad, enfin, morgen weer een dag.

Cornelis1921

Marcel: (meer) succes morgen toegewenst. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rexp

Een apparaat hoeft niet zelf over Wifi te beschikken om het via een app te kunnen bedienen. De communicatie tussen app en speler gaat niet rechtstreeks, maar via de wifi router. Die router kan een commando van de app ook via een draad naar de speler sturen.

Zit de draad naar de speler in je wifi router of heb je naast je wifi router een aparte router voor je bedraad netwerk?