Marantz CD6005 vs. Marantz SA8003 (revieuws) CD6006 is up and running

Gestart door Cornelis1921, november 29, 2014, 01:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Spikes25

Beste Cor,

Ik ben blij voor je dat de cd 6005 zo goed bevalt, ook hoe je de ervaringen omschrijft, geweldig.
Er zit inderdaad "hoorbaar" verschil tussen diversen cd speler, dit in tegenstelling tot andere niet te noemen item's. Daar zijn wij het over eens.
Alleen raak ik een beetje de weg kwijt.
De SA8003, kosten vele malen meer dan je huidige speler...
Als de motor kappen van beide spelers zijn verwijderd, dan is het verschil ook al duidelijk te zien, als kijkt naar het binnenwerk van de SA8003 dan zou ik
CD 6005 al Links laten liggen.
(Tenzij ik de verkeerde plaatje via google heb gevonden)
http://www.avrev.com/home-theater-audio-sources/dvd-audio-sacd-players/marantz-sa8003-stereo-sacd-cd-player-2.html

Volgens internet, als ik het goed heb gelezen, is de SA 8003 5 jaar oud, en dan nu al aan vervanging toe?

Ik weet dat een printplaat van toen, nu is vervangen voor een chip.
Afgaande van jou verhaal, zeg de hardware niet zo veel meer. Ik vermoed dan ook dat de software in de chippies zijn werk beter doet.

Ik moet wel toegeven dat de voeding van de CD 6005, er indrukwekkende uit ziet dan mijn UD 7007, dat lijkt meer op een bel trafo, ik heb ook nooit abnormale dure prijs begrepen....Gelukkig is deze nu onder de 600 euro gedaald.......beter lijkt mij !

Ik heb al wat cd spelers versleten, een van mijn laatste spelers, heb ik na een jaar uit de kast getrokken zo kl..e geluid. Maar bij mij zijn de ervaringen andersom, mijn oude tank, de JVC XL-Z555, dat was voor mij het mooiste wat ik heb gehoord. Mijn ervaring, dat toen Denon nog hoogtij dagen had, schoot deze JVC de Denon ruimschoots voorbij. Alleen ik kan  het niet zo mooi verwoorden als jij dat doet.
Geniet er van
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Cornelis1921

#92
Dank voor jouw reactie Spikes. notworthy
Maar toch twee kanttekeningen en een opmerking.
Eerstens: In de CD6005 hoeft geen uitgebreide SACD-kaart/print voor te komen zoals bij de SA8003 wel het geval is.
Tweedens: Het gaat allereerst om de prestasties en niet om de inhoud van het apparaat.
Opmerking: Smaak is altijd persoonsgebonden, daarom is daarover twisten ook zinloos.

P.S. De UD7007 heeft nog minder inhoud dan de CD6005 ondanks zijn meer uitgebreidheid aan functies. Ook een veel duurdere Naim CD-speler ziet er daarbij vergeleken heel Spartaans en elementair van opbouw en inrichting uit.

Met dank aan John Wx voor zijn bijdrage in woord en beeld via e-mail aan deze posting; nog immer geïnteresseerd in het audiogebeuren en dit forum.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Ik heb nu volgebouwde tanks gehad qua dacs en sacd spelers. En vederlichte lege dacs. En het heeft mi totaal geen voorspelende waarde over de geluidskwaliteit. Dus ik ben het eens met cor en jwx.

Je moet goed gaan luisteren en van andere hun ervaringen wat indrukken mee nemen van hoe een component kan klinken. Wat jij mooi vind bepaal je uiteindelijk zelf.

Ik kan me vinden in cor s analyse van de 8003. Een mooi gepolijst geluid, ietwat warm. Er zijn spelers en dacs die meer laten horen in details en die een beter doorlopend hoog en laag hebben. Daar moet je meer voor neertellen. Of juist minder als ik cor verslag lees. :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#94
Vanmiddag op Amazon.com gelezen over de CD6005: "...with jazz the trebbles and the piano sound harsh and brittle..." En dat terwijl een ander op dezelfde site de CD6005 "...the best sounding CD-player under $2500.00..." noemt. Het kan verkeren. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Klopt Cor, ook ik heb meerdere positieve reviews over de Marantz CD 6005 gelezen :yes:

Spikes25

Beste Cor en Zoldar,
Helemaal helder. En smaak is inderdaad persoonsgebonden.
Maar ik denk dat de inhoud van een cd speler toch wel meetelt aan de geluids kwaliteit, en prijs. Laat ik het anders zeggen, er is meer aandacht aan besteed dan een leeg bakkie, wat weer terug te voeren is na een mooier geluid.........

Ik heb een week terug de UD 7007 gekocht, uiteraard voor zijn video gebeuren, maar mede omdat hij qua geluids kwaliteit in een hoop testen er goed uitkomt.
En ik moet toegeven het geluid is t.o.v. mijn oude cd speler, vele malen beter.

Mocht ik toch weer cd's gaan draaien, dan zal ik  CD 6005 in mijn achterhoofd houden.
Zoals jij het schijft Cor, en ik ga voor een cd speler, dan ga ik deze zonder te luisteren blind kopen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Zoldar

mijn oude SACD speler. een waar kunststuk als je de kap eraf haalt. (sony es van 14kg)



Mijn huidig DAC. Die de Sony kompleet wegspeelt in details in het midden, schoonheid qua hoog en strakheid qua bass.



dus nee, in mijn ervaring is het tellen van audiocaps en ander componenten geen garantie op beter geluid.

Ik had die mening wel hoor maar heb nu te veel componenten hier langs zien komen met een vrij lege printplaat die super klinken om iets ander te geloven.

Je oren zijn de beste vergelijker.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Ik ben ook stellig van mening dat de combinatie in een audio keten alles bepalend is. Je kan top componenten met een tropische uitstraling hebben met een waarde van vele duizenden euries, maar dat biedt geen garantie om een hoge kwaliteit geluid te produceren.

Cornelis1921

#99
Citaat van: Rob46 op december 16, 2014, 13:05:31
Ik ben ook stellig van mening dat de combinatie in een audio keten alles bepalend is. Je kan top componenten met een tropische uitstraling hebben met een waarde van vele duizenden euries, maar dat biedt geen garantie om een hoge kwaliteit geluid te produceren.
Al moest ik er aan wennen, maar de combinatie tussen de CD6005 en de tamelijk analytische V-CAN hoofdamp pakt (ook) goed uit: lekker luisteren. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#100
Klaar met reviewen, vanaf nu: Lekker luisteren, met de nadruk op lekker! :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#101
Naschrift:
Ik heb zojuist Marcel van H&C HiFi middels een PM kenbaar gemaakt dat de CD6005 een hele fijne speler is en dat Marantz zichzelf wederom op de kaart heeft gezet zijnde dé fabrikant van CD-spelers van <€1000,00, en misschien wel duurder. En dat de CD6005 mij zeer, in positieve zin, deed verrassen, ondanks de al lovende reviews.
Tevens heb ik hem bedankt voor het (gunstige) aanbod en de (goede) service. H&C Hifi, een zaak om bij terug te komen
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Das mooi Cor.   :-D     Leo slotje ?     :-P     :gaap:      clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F