Marantz vs lp-speler

Gestart door CvR136, september 12, 2009, 17:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CvR136

Hallo,

Vandaag heb ik een Marant 4230 gekocht en wil ik mijn pioneer lp-speler erop aansluiten. Echter, er komt dan geen geluid uit... Tenzij ik de volumeknop weid open zet hoor ik heel ver wat geluid van de lp, maar daar blijft het bij. Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt. :-)


hg5812

Hallo.

Heb je de platenspeler aangesloten op de Phono ingang van de receiver?
Het signaal van een element van een platenspeler is zo zwak, dat een voorversterker nodig is (ook voor de RIAA correctie overigens). Als de receiver geen phono ingang heeft heb je een phono voorversterker nodig. Deze zijn los verkrijgbaar.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

CvR136

Hallo Henk,

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb de lp-speler op de phono aangesloten en er kwam wel wat geluid uit hetzij met zeer veel ruis. Na wat gerommel aan de tulpstekkers van de lp-speler werd het geluid af en toe beter. Ik denk dat de ingangen/solderingen van de Marantz nagekeken moeten worden.  :-)

Met vriendelijke groet,
Bas

Maurice

Heb je trouwens een MM of een MC element in de platenspeler? De laatste geeft namelijk een veel lagere output en heeft een MC pre nodig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

CvR136

#4
Het is een ortofon f15s, mc dus. Maar wat is precies een mc pre als ik vragen mag? Na wat zoeken ben ik er denk ik achter gekomen. Het is een voorversterker die je tussen de speler en de versterker plaatst?

Maurice

Citaat van: CvR136 op september 12, 2009, 22:39:55
Het is een ortofon f15s, mc dus. Maar wat is precies een mc pre als ik vragen mag? Na wat zoeken ben ik er denk ik achter gekomen. Het is een voorversterker die je tussen de speler en de versterker plaatst?
Jep, je kunt kijken of je receiver achterop een schakelaar voor MM/MC heeft. Zo niet, dan ontkom je niet aan een aparte phono pre of een ander element.
Tip: Project phonobox. 2ehands moet je die prima voor €50 kunnen scoren ;) Anders een NAD PP2, idem qua prijs.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

CvR136

Het apparaat heeft geen schakelaar tussen mm en mc helaas... Bedankt voor de tip :) maar eigenlijk vind ik dat ergens best zonde. Ik vind de Marantz qua uiterlijk - en geluid -  prachtig maar om er dan zo'n kastje tussen te plaatsen, daar wordt het niet mooier van. (Is natuurlijk weg te werken) Is het niet mogelijk om er een Marantz versterker tussen te plaatsen? Meteen een mooie aanvulling ;) Of zit deze reeds ingebouwd in de 4230 en ontkom ik niet aan zo'n voorversterker?