LED upgrade?

Gestart door Frits, mei 14, 2009, 18:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Heb in een buitenlands forum gelezen over vervanging van de gewone lampjes in een vintage receiver voor LED. Schijnt erg mooi te zijn.

Krijg daar al wel wat reacties, maar kom nog niet echt verder met een duidelijk stukje info. Er schijnt al zelfs een komplete vervanging set te verkrijgen te zijn. Iemand hier op het forum die er meer over kan vertellen cq ervaringen heeft?

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

mischa

Is een kwestie van de spanning meten (even kijken of je wissel of gelijkspanning hebt) en leds in de plaats zetten van de lampjes. Hou er rekening mee dat leds veel meer bundelen dan lampjes, waardoor je er waarschijnlijk meer nodig hebt om zaken (bijvoorbeeld een afstemschaal van een tuner) mooi uit te lichten. Mijn smaak is het in elk geval niet, maar dat is persoonlijk. Ik ga mijn Philipe 800-set weer terugbouwen naar lampjes.

Succes met je ombouwwerkzaamheden.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified