Marantz ST-8

Gestart door crested budgie, april 28, 2009, 21:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oscilloscoop

ST-8
0 (0%)
hitachi 50TB31 scoop
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

crested budgie

ben hier al terug,
service manual van de ST-8 heb ik al in het bezit.
toch bedankt voor de hulp
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

crested budgie

Hoi,
ik heb hierbij een paar foto's doorgestuurd van mijn set in de jaren '80.  momenteel spelen er jamo 606 op.  moet wel nog zoeken naar betere luidsprekers hiervoor.  enige sugesties???? Laat maar komen.
Heb zelf nog Wharfedale 2 EVO-40, 2EVO-8 staan,maar zou deze graag gebruiken voor mijn SR7500set.  zoek wel nog een voor treffelijke center en subwoofer.  Ik heb mijn set ook eens aangesloten aan Jamo studio 251 van begin de jaren 80.  Imposant maar de beste tijd is voorbij.  toch vind ik het schitterende kasten om naar te kijken.
Ik heb dus nog wat zoekwerk voor de ideale speakers.  (intussen is er mog op ander vlak zoekwerk :? :?centjes om
dit allemaal te betalen :roll:
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

Paul



Mooie tuner  :wink:, succes met wat je van plan bent.  HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi

Zo'n ST-8 , is dat alleen maar een tuner?

Mooi , ik wil er ook een :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op juli 22, 2009, 14:21:10
oi

Zo'n ST-8 , is dat alleen maar een tuner?

Mooi , ik wil er ook een :yes:
Heb wel eens gezien waar ze op ebay.de voor weg gaan, voor dat geld kan je een leuke vakantie boeken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Absoluut een van de betere lijn. Aanzienlijk goed ontvangst, en een heel futuristisch uiterlijk.

Ik heb dit 35kg weegende snoepje aan staan.
Heerlijk geforceerde koeling, voor deze benauwde dagen blijft deze ijskoud.  :wink:



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

#22
Citaat van: Paul op juli 22, 2009, 18:29:53
Heb wel eens gezien waar ze op ebay.de voor weg gaan, voor dat geld kan je een leuke vakantie boeken.


oi

Ja of ik haal een klasieke mars stunt uit clown1 ( was jij bij).  
Toen we bij Wilfred (sb marantz)  waren, vertelde ik hem toch, dat ik in die periode een bepaald type Marantz receiver bij een kringloop had laten staan , omdat ik hem te zwaar vond frusty.

Wilfred zei ; WAT HEB JIJ GEDAAN??? . Toen zei die het ook nog tegen zijn vrouw , en die wist voor dat ie uitgesproken was al om wat voor soort type het ging.

Bleek een nogal gewilde en collectors waardige receiver te zijn, uit de betere vintage tijd.  En ik moest er in de kringloop 25 euro ofzoiets voor betalen , maar wist ik veel :? liet hem dus staan ivm het gewicht.

Deze receiver was ( voor de liefhebber , maar da's altijd zo) ook een godsvermogen waard( maar afgezien van dat , het was zowiezo een toppertje ''dat is me naderhand wel ingewreven :|)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

crested budgie

hoi Jongens,
ik heb wel 2 maanden moeten wachten tegen dat dit toestel bij mij was. deze is opgestuurd geweest vanuit Canada.  ik had deze op voorhand moeten betalen en wist toen ook niet de toestand van  het toestel.  ook
de optische staat was op de toegestuurde foto's vrij bedenkelijk. vol verwachting wachte ik de post op.
Bij het openen was het optische al behoorlijk, wat dan ook het zelfde gevolg was van het binnenwerk.  zal wel eens een onderhoudbeurt nodig hebben violent1 met fluwelen handschoentjes pompom uiteraard :roll:
Ik ben nu een speciaalmeubel aan het maken om minstens de ST-8 de SC-8 en de SM-8 in te bouwen. ik weet nog niet waar ik m'n SD8000 en CD73 zou plaatsen. ik vind eigenlijk de eerste 3 mooi naast elkaar passend.  ik zou een
ventilatie systeem inbouwen onder de SM-8 voor koeling.  want dit is een echte frietketel.  mijn volgende droom is
een tranrotor (ZET1). om te combineren met de drie -8'.  dus nog werk aan de winkel.  eens zo ver laat ik het
resultaat zien.
Groetjes
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

Paul

Citaat van: Paul op juli 21, 2009, 22:47:29


Mooie tuner  :wink:, succes met wat je van plan bent.  HB
Wat me wel op deze tuner opvalt is een regelbare output en muting, en een mpx filter maar goed tegenwoordig wordt er gedownload i.p.v. analoog opgenomen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site