Marantz ST-8

Gestart door crested budgie, april 28, 2009, 21:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oscilloscoop

ST-8
0 (0%)
hitachi 50TB31 scoop
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

crested budgie

Hoi,
ik ben voor het eerst op dit forum. dus hoop ik maar dat ik meteen juist zit.

Ik ben een tuner ST-8 van marantz verwachtende.  vermoedelijk met wat werk aan.  Ik ben dan ook een leek in dit item, en hoop langs deze weg hulp te krijgen.  Zijn er mensen die een gelijkaardig oscilloscoop tuner hebben.
wat zijn de mogelijke problemen.  het toestel is lang niet meer in werking geweest.  wat moet ik doen alvorens dit op te starten?  kan ik nog zo'n oscilloscoop-lamp vinden?  zo ja, waar?

ik hoop alvast wat reactie te krijgen.  al was het maar om mij te melden dat ik op de juiste/verkeerde plaats bezig ben.

doei,
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

Stadium III

Je zou eens contackt kunnen opnemen met Hal9000

Hij zal je wel uitleg kunnen geven

En natuurlijk welkom op het forum
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

Elko revisie, Ik ben nu net aan het bestellen voor een 2500 en 1300Dc.
De marantz 2500 heeft een soorgelijke scope.

Deze scope word sporadisch aangeboden op ebay.
Echter de blauwe scope die de 2500 2600 2110 2130 ST6 ST7 ST8 bezit zou niet in branden.
En ik zeg eerlijk de 2500 scope staat hier dagelijks aan. geen plekkie te vinden.

De 4400 echter  :roll:

Erg mooi apparaat de ST-8
:wink:

ik hoor het wel.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

crested budgie

Hoi,
alvast al bedankt voor de reacties.

grts, byebye
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

crested budgie

Hoi Hall9000,
HLP
ik heb eindelijk mijn  ST-8 ontvangen. maar vermoed dat er een paar probleempje zijn.  ik vergelijk deze met mijn
model 2110.  daar is de scoop toch iets fijner en "gecontroleerder".  ik heb reeds aan de achterkant trachte bij te regelen, maar tevergeefs.  Ook mijn LOCK toest geeft een regelmatige onderbreking.  Wat zou dit kunnen zijn?

Ook heb ik problemen met mijn SC-8.  als ik die vergelijk met mijn 3250B voorversterker, klint de SC-8 onzuiverder.
is dit normaal?  ik denk het niet.  wat kan hier aan gedaan worden?  de SC-8 heeft trouwens ook nog geen CD uitgang.  welk kanaal is dan het best om een CD speler op aan te sluiten?
ik hoop dat jij me wat meer uitleg kunt geven.
groeten Crested budgie
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

SB_Marantz

Hallo Crested budgie,

De ST-8 is identiek aan de ST-7 en 2130.
De laatste 2 heb ik in mijn bezit.

De lock led gaat uit wanneer je het gyro wheel aanraakt.
Je kunt de lock functie ook uitschakelen door de toets uit te drukken.
Zoals je zelf al aangeeft kun je de scopeweergave aan de achterzijde scherp stellen.

De SC-8 heeft in feite wel een CD-input maar is alleen niet als zodanig benoemd.
Elke line input is goed.
Aux / tuner / tape input.

Verder lijkt het erop dat de SC-8 een onderhouds beurt nodig heeft.
Alle soldeerverbindingen opnieuw doen / elco's vervangen en schakelaars / potmeters ultrasoon reinigen behoren tot de mogelijkheden.

En natuurlijk vooraf het e.e.a. verifieren met de scope.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: crested budgie op juli 19, 2009, 22:17:31
Hoi Hall9000,
HLP
ik heb eindelijk mijn  ST-8 ontvangen. maar vermoed dat er een paar probleempje zijn.  ik vergelijk deze met mijn
model 2110.  daar is de scoop toch iets fijner en "gecontroleerder".  ik heb reeds aan de achterkant trachte bij te regelen, maar tevergeefs.  Ook mijn LOCK toest geeft een regelmatige onderbreking.  Wat zou dit kunnen zijn?

Ook heb ik problemen met mijn SC-8.  als ik die vergelijk met mijn 3250B voorversterker, klint de SC-8 onzuiverder.
is dit normaal?  ik denk het niet.  wat kan hier aan gedaan worden?  de SC-8 heeft trouwens ook nog geen CD uitgang.  welk kanaal is dan het best om een CD speler op aan te sluiten?
ik hoop dat jij me wat meer uitleg kunt geven.
groeten Crested budgie


Ik schat dat de ST8 een elko revisie nodig heeft, tevens is het een goed idee om de N Fets te vervangen voor de scope. Deze tref is vaak defect of uit balans aan. Ik heb al meerdere 2110 en 4400's gehad
Ook de 2600 en de 2500 die hebben dezelfde scope en tuner sectie.
De 2600 was de scope niet functionerend.


Ik heb zelf de 1300Dc in mijn bezit. Deze functioneert nauwelijks goed.
De sc8 heeft een totale elko revisie nodig, en ik vervang ook de 9mm transistoren.
Ik zag bij audiofreaks dat er een 3650 is ''geserviced'' echter de 9mm transistoren waren onaangeraakt.
Dat exemplaar is gedoemd tot defect.

Ik ga binnenkort mijn 1300Dc weer onderhanden nemen. deze heeft ongeveer dezelfde voorversterker.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

crested budgie

Hoi Bedankt voor de info hal9000.

Ik ben van Belgie, enig idee wie hier deze toestellen onder handen kan nemen?  of heb je andere voorstellen?
Ook heb ik geen flauw idee wat het kostenplaatje is van dergelijke revisies.  kan je mij een richting geven?
alvast bedankt
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

crested budgie

Hoi,
ik nogmaals.  misschien een idiote vraag :? :? :? Maar kan ikzelf ook leren om dergelijke toestellen een rvisie te geven.  ik beschouw dit nog steeds als hobby en wil ook iets bij leren.  Of is dit een gevaarlijke bedoening????
:roll: :roll:
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

HiFi gek

Citaat van: crested budgie op juli 20, 2009, 10:19:55
Hoi,
ik nogmaals.  misschien een idiote vraag :? :? :? Maar kan ikzelf ook leren om dergelijke toestellen een rvisie te geven.  ik beschouw dit nog steeds als hobby en wil ook iets bij leren.  Of is dit een gevaarlijke bedoening????
:roll: :roll:


Daar zou ik zeker niet aan beginnen .

Hal9000 is de aangewezen persoon hiervoor naar mijn mening .



Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op juli 20, 2009, 12:53:55

Daar zou ik zeker niet aan beginnen .

Hal9000 is de aangewezen persoon hiervoor naar mijn mening .



Groeten  EDWIN  B
Niet mee eens Edwin ;)
Ook HAL is ooit begonnen.
Enige elektrotechnische kennis, kunnen lezen van schema's, multimeter en een scope zijn de eerste vereisten.
Vervolgens fatsoenlijk leren (de)solderen en dan logisch redeneren.

Qua hobby ontwikkeling kan het zeker interessant zijn, maar zorg wel dat je dit uitprobeert op een apparaat die eventueel bij de kliko mag indien het niet lukt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#11
Ik weet nog een goede technicus in Belgie.
Als je interesse hebt stuur ik zijn gegevens wel door.

Misschien wil hij je zelfs wel op weg helpen om het e.e.a. te leren maar dat moet je zelf maar met hem bespreken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: crested budgie op juli 20, 2009, 10:16:09
Hoi Bedankt voor de info hal9000.

Ik ben van Belgie, enig idee wie hier deze toestellen onder handen kan nemen?  of heb je andere voorstellen?
Ook heb ik geen flauw idee wat het kostenplaatje is van dergelijke revisies.  kan je mij een richting geven?
alvast bedankt

Ik zou zeker oppassen bij deze twee. 1 de ST8 heeft een scope daarbij komt een behoorlijk hoge voltage bij kijken.
En 2 de SC8 is een uitermate ingewikkelde voorversterker, met name het in en uit elkaar halen moet zorgvuldig gedaan worden.! :

ALs Wilfred een ''goede'' technicus weet in belgie. Zou ik die eerst even proberen.
maak dan wel foto's van de ST8 en SC8 eerst! Ik woon zelf in Rotterdam.





Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#13
Het is mij om het even waar de spullen naar toe gaan.
Het mag hier maar ook ergens anders.

Ik zou wel een service manual regelen van de ST-8 want dit is niet bepaald een simpel tunertje.
Van een 2130 is ook prima btw. ( zijn technisch identiek)


Edit: ik zal de gegevens van de beste man even opzoeken en doormailen.

Succes.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

crested budgie

Hoi Jongens,
bedankt voor de talrijke reacties.  ik moet zeggen dat dit eens een site/forum is waarbij je goede reacties krijgt.
proficiat aan allen die dit verwezelijken hello hello hello hello.  Nu wat mijn apparatuur betreft.  Rotterdam, ed. lijkt me wat ver om
dezete brengen.  ik twijfel zeker niet aan julie kunnen :no:, maar zou graag iemand dichterbij hebben voor deze reparaties. enige contakten in Belgie??? :? :?
bedankt en tot één dezer dagen byebye
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer