Zijn ze er nog? Marantz 170DC's die niet in goud verandert zijn?

Gestart door EasyMar, december 31, 2013, 15:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EasyMar

Beste forumleden,

Nu 2013 weer ten einde loopt is het tijd om weer eens herinneringen op te halen uit de oude doos.

Was vroeger echt alles beter? Spittend door de jeugdfoto's kom ik een plaatje tegen van mijn 170DC + 3250 draaiend in de sporthal van Wassenaar voor een balletuitvoering. Kon die makkelijk aan die 170 DC

Maar... Ik loop nu al weken te zoeken naar een exemplaar, maar ze lijken wel uitgestorven of in goud verandert. Wat en prijzen zeg. phoee... :-o

Wie kan mij op weg helpen? Een redelijk exemplaar is zeer welkom tegen een redelijke prijs. Defect mag, als hij maar te repareren is door een forumlid!

Is zoiets te verkrijgen tussen de 250 en 400 euro (afhankelijk van de staat)
Ik hoop dat jullie mij blij kunnen maken!

Iedereen een zeer prettige jaarwisseling en een top 2014 toegewenst!

Joop

SB_Marantz

Zal er eens over denken of ik er eentje weg wil doen.
Een 140 heb ik sowieso over........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Jij hebt toch zat van die oude kneut dubbel  :-D :mrgreen:

Mooi plaatje bij het praatje :



Edit : afgrijselijke voetjes btw..

EasyMar

Citaat van: SB_Marantz op december 31, 2013, 18:22:01
Zal er eens over denken of ik er eentje weg wil doen.
Een 140 heb ik sowieso over........

Een 170 is echt mijn ding, veel leuke uren mee beleefd!

Al jaren spijt van dat ik die ooit verkocht heb, het gekke is dat mijn latere Luxman LV105u mijn ooit meer dat "gevoel"heeft gegeven terwijl dat toch ook een dijk van een versterker was.

ik zou bijna willen zeggen   ah toe ah toehoe.... pompom pompom  mag je de 140 houden! clown1

bas focal marantz

Citaat van: EasyMar op december 31, 2013, 15:26:55


Maar... Ik loop nu al weken te zoeken naar een exemplaar, maar ze lijken wel uitgestorven of in goud verandert. Wat en prijzen zeg. phoee... :-o


Als ze daarvoor weg gaan is dat huidige prijs .

En zeker wie vraagt moet gewoon marktconform kunnen en willen betalen , niet flauw bedoelt maar je kan moeilijk vragen wie bied zijn 170 aan maar mag niet veel kosten .


Vinyl_Fuchs

Ik zelf heb 2 170dc's, waarvan 1 gereviseerd (kostte €400) en 1 niet gereviseerd (kostte €300)

Dus je moet rekenen met een prijs tussen 300-500 euro, al naar gelang de toestand.

Groetjes Roy

Helaas niet te koop
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

EasyMar

Citaat van: bas focal marantz op december 31, 2013, 22:41:25
Als ze daarvoor weg gaan is dat huidige prijs .

En zeker wie vraagt moet gewoon marktconform kunnen en willen betalen , niet flauw bedoelt maar je kan moeilijk vragen wie bied zijn 170 aan maar mag niet veel kosten .

Allereerst eenieder een spetterend 2014 toegewenst!

Tuurlijk begrijp ik dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Ik vraag ook niet het onmogelijke, maar misschien heeft iemand een 170 staan, dei weinig tot niet gebruikt wordt.

Uiteraard ben ik graag bereid een marktconforme prijs te betalen, maar het kan niet zo zijn dat een 170 DC in april van 2013 nog tussen de 250 -500 euro doet, nu ineens 1200 euro (volgens een duitse aanbieder) mag kosten.


Dat snap ik niet clown1 clown1

Vinyl_Fuchs

Duitse ebay-prijzen zijn vaak aan de hoge kant. Zelf heb ik wel in Duitsland via ebay voor €275 een 3250b voorversterker gescoord.

Er staan momenteel ook nog 2 170dc in VS te koop: 613,25 en 453,59 te koop. Dit is uiteraard zonder verzendkosten.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

US modellen hebben GEEN netschakelaar en GEEN multivoltage instel mogelijkheid.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

EasyMar

Citaat van: SB_Marantz op januari 01, 2014, 16:26:49
US modellen hebben GEEN netschakelaar en GEEN multivoltage instel mogelijkheid.

Kijk... dat is waardevolle info..Super Ik was al bijna zover te gaan bieden op EbaY...

Gefeliciteerd met je 4000e bericht zie ik nu  pompom pompom pompom pompom

SB_Marantz

Citaat van: EasyMar op januari 01, 2014, 12:34:41


Uiteraard ben ik graag bereid een marktconforme prijs te betalen, maar het kan niet zo zijn dat een 170 DC in april van 2013 nog tussen de 250 -500 euro doet, nu ineens 1200 euro (volgens een duitse aanbieder) mag kosten.



Voor 1200 mag je er eentje uitzoeken....... :schater:

Stuur me maar een mail en wie weet komen we er wel uit...............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Gewoon even geduld hebben en dan komt er vanzelf wel 1 voorbij voor de juiste prijs.

Groetjes Roy

En SB bedankt voor de extra bijdrage.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

EasyMar

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 01, 2014, 21:43:18
Gewoon even geduld hebben en dan komt er vanzelf wel 1 voorbij voor de juiste prijs.

Groetjes Roy

En SB bedankt voor de extra bijdrage.

Hallo Roy, geduld is een relatief begrip heb ik gemerkt. 170DC's zijn er gewoon niet zoveel als 2216's of een 1000 serie versterker. Toendertijd viel die 170 al in een wat hogere prijsklasse, een prijsklasse die niet iedereen kon of wilde betalen.

Logischerwijs zijn er dus gewoon  minder van ben ik bang, dus iedere dag verkoopsites afzoeken wordt een behoorlijke tijdrovende bezigheid .  Maar we houden goede moed  pompom pompom

SB_Marantz

En dan nog..........stel dat je er eentje vindt voor een paar honderd............ben je nog aan de beurt met een revisie.

En dan nog maar hopen dat het geen hobby bob bak is............ben je nog verder van huis.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

2285B

Tjonge ...Tjonge ,wat een prijs zeg ,wat mag een 300DC dan wel niet kosten ?
Ik kan er van op vakantie denk ik . redface redface