De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Marantz PM Ki Pearl Lite PM 7004
€ 690,00
http://link.marktplaats.nl/m1532026640?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Zoiets bijvoorbeeld. Zou dit een goede upgrade zijn ten opzichte van mijn PM7003?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

#616
Citaat van: geoffreyvanvugt op april 23, 2020, 01:35:33
Marantz PM Ki Pearl Lite PM 7004
€ 690,00
http://link.marktplaats.nl/m1532026640?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Zoiets bijvoorbeeld. Zou dit een goede upgrade zijn ten opzichte van mijn PM7003?
Niet echt (van wat ik over deze PM gelezen heb dan), wel een PM uit het Premium segment, Geoffrey. Maar je kunt natuurlijk altijd jouw PM7003 meenemen naar Enschede, en daar ter plekke deze Pearl Lite ermee vergelijken, want het beste is zelf luisteren, altijd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Ik verwacht een te verwaarlozen verschil, zou dan eerder gaan kijken naar een PM15s2/PM11s2 en hun opvolgers indien het Marantz moet zijn. Beter dan nog een tijdje doorsparen en in 1x er een echt mooie versterker neerzetten.

Indien het een zwarte moet zijn, zit je vast aan een PM15s2LE en diens opvolgers (PM14, 14se, Ruby) of een PM11s3, PM10...

Op mp staat een fraaie PM14se in het zwart plus garantie voor ongeveer €1200,-
Veel meer geld, maar ook veel meer versterker. Je zou ook Marcel nog eens kunnen benaderen of hij een mooie aanbieding heeft en/of een mooie jonge inruil.



Citaat van: geoffreyvanvugt op april 23, 2020, 01:35:33
Marantz PM Ki Pearl Lite PM 7004
€ 690,00
http://link.marktplaats.nl/m1532026640?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Zoiets bijvoorbeeld. Zou dit een goede upgrade zijn ten opzichte van mijn PM7003?

Voorn

Je hebt al een hele mooie versterker, daardoor lijkt het mij dat je een mooiere stap zet wanneer je uit gaat breiden naar een premium versterker.
Dat zou ik zelf ook doen mocht ik ineens een geld boom vinden in mijn achtertuin.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

... die boompjes zijn helaas dun gezaaid en nog veel meer zeldzaam geworden sinds de huidige crisis 😕

Citaat van: Voorn op april 23, 2020, 08:41:45
Je hebt al een hele mooie versterker, daardoor lijkt het mij dat je een mooiere stap zet wanneer je uit gaat breiden naar een premium versterker.
Dat zou ik zelf ook doen mocht ik ineens een geld boom vinden in mijn achtertuin.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

geoffreyvanvugt

Ok. Bedankt voor adviesen. Even doorsparen dus. Gelukkig geen haast.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Citaat van: xander32 op april 23, 2020, 08:43:16
... die boompjes zijn helaas dun gezaaid en nog veel meer zeldzaam geworden sinds de huidige crisis 😕

Mocht je eventueel zo'n boompje vinden, wil ik graag een stekje.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Boompjes zijn bij mij ook ver te zoeken. Maar jij krijgt als eerste een stekje NB :schater:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Ik hoef geen stekje... maar ik wil hem dan wel tegen een bepaald percentage komen oogsten 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

#624
Niet heel veel met AV te maken maar wel een zeer belangrijk onderdeel in mijn HT.
Ik heb veel aanpassingen moeten maken in mijn HT om rust te krijgen. Dus vandaar ook de witte kast eruit en nu de nieuwe muur setup waar ik meer dan zeer tevreden over ben. Maar 1 onderdeel in mijn HT is iets wat niet mag ontbreken en dat is mijn merchandise van The Thunderbirds!! Ik ben een enorme geek daarin dus dan is het ook niet meer dan logisch dat dit een mooi plekje in mijn HT krijgt.


Voor TB1 moet ik nog een diorama maken evenals voor de Pod en TB4.
De TB2 launchramp diorama moet ik nog wat aanpassen zodat het
nog beter over een komt met de "real" thing.







Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Ziet er goed uit.. thunderbirds had je vroeger een mooi speelgoedeiland van met allemaal van die geheime plekjes
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Ja van matchbox en Carlton. Maar dat is echt speelgoed. Wat ik heb staan zijn meer replica modellen. Dat eiland heb ik nooit gehad trouwens.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Twijfels, twijfels en nog eens twijfels.

Ik wil heel graag over gaan op 4k alleen dan in het groot. Erg groot.
Nu als ik film kijk doe ik dat in Full HD met een beamer op een 92 inch scherm.
Ik zit te twijfelen tussen aankoop nieuwe TV van minimaal 75/82 inch.
Voordelen hiervan zijn vaak beter zwartwaardes maar een 4k beamer heeft als voordeel
dat er vaak een 3D functie opzit dat je vaak niet terug ziet op 4K tv's.
Nadeel van een 82inch TV is dat ik gelijk 10inch moet inleveren. Klinkt weinig maar
is toch 25cm pakmbeet. Ik weet nog wel met kamer aanpassing dat het beamerscherm
nu aan muur hangt zo'n 40cm naar achteren ten opzichte van mijn sweetspot al verschil maakte.

Geen haast maar ik neig toch naar een 4K beamer ivm grote van het scherm en 3D. Ook qua prijs voordeliger vaak.
Ik moet het nog maar eens laten bezinken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pameijer

Qua filmbeleving is imho grootte alles. Oftewel, een iets minder zwart iets minder kleurig héél groot scherm is toch echt lekkerder dan een kleiner OLED scherm met fantastische beeldkwaliteit. Op het htforum las ik dat de JVC X7900 weer geproduceerd wordt. Niet native 4k maar werkelijk een fantastisch apparaat. Heb 'm zelf ook  :mrgreen:
Ik kijk op een 250 cm breed scherm en zou best groter willen alweer....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Goedenavond allemaal.
Weer een beetje terug van weggeweest.

Ik heb een technisch vraagje en waarschijnlijk niet mogelijk.
Ik heb de SR 7011 nog steeds en na 8/9 jaar vertoont hij z'n eerste kuur.
Center kanaal valt af en toe weg. Ik dacht zelf eerst dat het aan mij PC lag maar het is helaas
toch de SR. Nu heb ik een PM7003 als eindtrap op aangesloten en deze sturen dus mijn fronts aan.
Nu is mijn vraag, kan ik mijn center kanaal toeweizen naar een van de front kanalen? Deze zijn immers
over. Over drie maanden wil ik mijn 7011 vervangen of door c50 of c40. Maar nog even sparen.
Flinke verbouwing gehad aan mijn huis dus kluis is een beetje leeg. Nu kan ik natuurlijk de 7011
wel laten repareren maar wat is dan de volgende kuur die hij gaat vertonen. Kans is dan groot.
Vandaar mijn vraag om de tijd te overbruggen tot ik een vervangende AV heb.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360