De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maurice op maart 23, 2020, 20:30:56
If it aint broken, don't try to fix it  :wink:
Met een equalizer kun je je klank wat aanpassen en zo wat problemen in je huidige geluidsbeeld corrigeren (voor zover je akoestiek dat toelaat). Desondanks, wat let het je om het aan te sluiten en ermee te spelen?

Ik zou dan eerst eens 1 op de kop moeten tikken. Liefst Marantz. Of eentje ergens lenen om te kijken of het zin heeft. Jammer dat ik niemand in mijn buurt ken die zo'n component heeft. Maar dit heeft geen haast.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Hartstikke leuk een equalizer.
Beetje rommelen, leuk, gewoon proberen.

geoffreyvanvugt

Nou. Iemand nog een simpele van Marantz over (liefst zwart) en die m kwijt wil??😁
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Ik werd erg moe van een equalizer, toe ik een flinke tijd geleden er eenje had.
Elke opname is anders, je blijft schuiven en dan zit je onrelext te luisteren.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Citaat van: Nb op maart 23, 2020, 21:34:03
Ik werd erg moe van een equalizer, toe ik een flinke tijd geleden er eenje had.
Elke opname is anders, je blijft schuiven en dan zit je onrelext te luisteren.

Precies dat!
Tegenwoordig schuif ik met mijn speakers.....Ook oneindig  :yes:

xander32

Op mijn versterker zit zelfs geen balans, treble en bas knopjes meer. Wel een filter met twee smaakjes. Tussen die twee heb ik heel lang geleden een keuze gemaakt en sindsdien heb ik er niet meer naar omgekeken.
Mijn speakers hebben ook de mogelijkheid om het filter, het hoog bij te sturen. Dat alles staat nu op neutraal en ik kijk ook daar verder niet meer naar om (pas wanneer mijn gehoor verder achteruit gaat, dan is het fijn het hoog wat te kunnen boosten  :yes:).

Wanneer eq gewenst is, dan zou ik anno 2020 gaan voor dsp incl eq welke je kan inmeten.

xander32

... en dan steevast van die ongemakkelijke situaties wanneer je weer eens op handen en voeten met meetlint en waterpas met de speakers in de weer bent en er komt onverwachts visite binnen 😄

Hare maje trekt ondertussen nog hooguit een wenkbrauw op.

Citaat van: The Good Son op maart 23, 2020, 22:21:36
Precies dat!
Tegenwoordig schuif ik met mijn speakers.....Ook oneindig  :yes:

The Good Son

Citaat van: xander32 op maart 24, 2020, 09:02:55
... en dan steevast van die ongemakkelijke situaties wanneer je weer eens op handen en voeten met meetlint en waterpas met de speakers in de weer bent en er komt onverwachts visite binnen 😄

Hare maje trekt ondertussen nog hooguit een wenkbrauw op.
[/quozte]

:gp:

En als ik ooit oud word en slechter ter been ben, koop ik gewoon weer  een equalizer, the show  must go on!!

geoffreyvanvugt

Equalizer laat ik zitten verlopig. Heb eens nagedacht maar ik ben idd bang dat ik aan het tweaken blijf. :roll:

Nog wat picjes genomen gisteravond. Ook met scherm naar beneden.





Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Oh ja.

Ik was nog in December bij de Timur Timur show op de radio bij NPO 2.
Naar aanleiding van Graceland van Paul Simon waar ik over geapped had naar de studio.
Ik stoor me er vreselijk aan dat als ze info vertellen over deze song dat ze altijd, welk station,
welke dj, etc er vergeten bij te vertellen dat The Everly Brothers de backingvocals invullen.

@1:02:45

https://www.nporadio2.nl/gemist/uitzending/263210/15-12-2019
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

The Good Son

Mooie foto's!
Ga eerst maar eens genieten van je set en al de veranderingen!   HB

geoffreyvanvugt

Wat ben ik blij met de spikes onder mijn centerspeaker. Had ik veel eerder moeten doen. Ook met oude kast. Ik had altijd dus wat last van resonaties op hoge volumes. Dat is nu met de spikes echt over. Maakt bij mij wel degelijk verschil uit. Ik ga vanavond ook maar weer eens de Auddessey uitvoeren. Er is nogal het 1 en ander veranderd in mij HT.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Wel een bijzondere uitkomst omdat je met de spikes de speaker juist aan de kast hebt gekoppeld 🤔
Met dempers ertussen zou je beide van elkander ontkoppelen.

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 26, 2020, 08:02:48
Wat ben ik blij met de spikes onder mijn centerspeaker. Had ik veel eerder moeten doen. Ook met oude kast. Ik had altijd dus wat last van resonaties op hoge volumes. Dat is nu met de spikes echt over. Maakt bij mij wel degelijk verschil uit. Ik ga vanavond ook maar weer eens de Auddessey uitvoeren. Er is nogal het 1 en ander veranderd in mij HT.

geoffreyvanvugt

Ik had er altijd rubberen viltjes onder. Het plankje onder de center ligt op een plankendrager systeem derect aan de muur en eigenlijk niet aan de rest van "rack".
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik heb besloten om weer een zelfbouw projectje te starten. Ik zat even naar mijn zelfmade AV Cooler te kijken en ik dacht dat kan mooier. Ik ga ook een mal maken van de sr7011 zodat de nieuwe AV Cooler perfect aansluit met de SR. Net als wat Marcel heeft gedaan met zijn Pro-Ject draaitafel. Ik ben zo onder de indruk van zijn project en ik dacht, dat wil ik ook alleen dan met mijn AV Cooler. Ik heb nu bijna een maand de tijd dus ik neem het ervan. In mijn huidige AV Cooler zitten 3 Noctua fans. Deze ga ik dan upgraden naar 4 stuks en misschien een blauw ledlampje schakelaartje of zoiets. Moet ik nog maar even zien. Zodra ik ben begonnen post ik wel weer piccas natuurlijk. Hoop dat dit gaat lukken net als het project van Marcel.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360