De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Age

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 20, 2020, 15:38:41





Wauw, kijk na laaange tijd weer eens hier op dit forum, maar dat ziet er mooi netjes uit zo.
Die sony heb ik ooit ook gehad, een paar jaar geleden weer verkocht. Gebruikte hem nooit, en was een silveren uitvoering. Maar was wel een top ding!
Leuke dt ook, al vind ik de klassieke dt's uit de jaren 70 nog steeds het mooist. redface
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

Cornelis1921

En welk type versterker staat onder de SR-7010?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

Hey 2e Jamo sub erbij ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op maart 22, 2020, 19:24:12
Hey 2e Jamo sub erbij ?

Ohh. Alweer een tijdje hoor. Ik had zelfs een 3e klipsch erbij en dat is nog steeds optioneel. Maar ik wil eigenlijk voor een ietwat zwaardere krachtigere Jamo gaan.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Irri is dat met die afstandsbedieningen  :yes:
Bij mij reageert af en toe de tv op die van de PM11 😒

Toen ik in het verleden een gecombineerde ht- en stereoset had en dus veel componenten, ben ik overgestapt naar een Logitech afstandbediening, een Harmony One. Dat werkt voor mij toen prima.

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 22, 2020, 00:31:24
Alles werkt perfect en ben eigenlijk best blij dat ik nu de subs in het midden heb. Er is alleen 1 dingetje wat ik erg jammer vind en dat is fat de remote van de 7011 ook reageert op de 7003. Ik gebruik de 7003 als eindtrap voor mijn fronts isw met de 7011. Maar ik gebruik de 7003 ook als stereo versterker voor cd of platenspeler. Op deze manier hoef ik dan de 7011 niet te gebruiken. Ik zou wel heel erg graag willen dat de remotes van deze 2 componenten ook onafscheidelijk van elkaar werkten. Ik zat net even film te kijken en daarna wilde ik plaat draaien. Dus dan wil ik de 7011 uitgeschakelt hebben zonder dat ik dan de 7003 ook uitschakel zodra ik de 7011 uischakel. Dus dan mijn duimpje op de sensor van remote en uitschakelen maar. Weet iemand hier de oplossing voor om ze onafscheidelijk van elkaar te uit/in schakelen met remote? Harmony One doet precies hetzelfde als verhaal boven dus dat gaat ook hiermee niet lukken.

geoffreyvanvugt

Ik gebruik een Harmony One en helaas lost dat het probleempje niet op.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik kom er echt achter nu dat de dubbele subs recht onder mijn centerspeaker veel meer tot hun recht komen. Heerlijk.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#518
Uit verveling heb ik foto's van mijn HT nieuwe wand setup geplaatst. Staan niet op volgorde maar zo krijg je wel een idee hoeveel werk hier in zit.


























































Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Zou het zin hebben om een equalizer aan mijn pm7003 te hangen voor het stereo (cd/dt) gedeelte?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

The Good Son

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 23, 2020, 16:14:58
Zou het zin hebben om een equalizer aan mijn pm7003 te hangen voor het stereo (cd/dt) gedeelte?

NEE!!
Ik ben geen fan van equalizers, de laatste die ik had was toen ik nog bij mijn ouders op zolder woonde, 30 jaar geleden.
En mijn ouders kennende staat die daar nu nog  :-D

Maurice

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 23, 2020, 16:14:58
Zou het zin hebben om een equalizer aan mijn pm7003 te hangen voor het stereo (cd/dt) gedeelte?
Ligt eraan, welk probleem zou je willen oplossen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maurice op maart 23, 2020, 20:10:46
Ligt eraan, welk probleem zou je willen oplossen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Geen probleem hoor. Maar ik was gewoon benieuwd of ik meer uit de sound kan halen. Finetweaken zeg maar.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maurice

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 23, 2020, 20:19:20
Geen probleem hoor. Maar ik was gewoon benieuwd of ik meer uit de sound kan halen. Finetweaken zeg maar.
If it aint broken, don't try to fix it  :wink:
Met een equalizer kun je je klank wat aanpassen en zo wat problemen in je huidige geluidsbeeld corrigeren (voor zover je akoestiek dat toelaat). Desondanks, wat let het je om het aan te sluiten en ermee te spelen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

The Good Son

DE reden dat ik ooit een equalizer kocht, was dat mijn toren dan weer 8 cm was gegroeid was.
Verder heeft het naar mijn smaak niets toegevoegd.