De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Update 20-3-2020

Ik heb mijn eigen gebouwde audiokast eruit gedaan. Ik werd er gek van en het werd ook veel te druk in mijn optiek. Ik wilde rust en ruimte maken in HT en dat is op deze manier meer dan 100% gelukt.

Van dit....


Naar dit....




Verder wil ik de vloer weer zijn originele lichte houtkleur weer teruggeven. Maar dat is een project voor een andere keer.
Voor de rest is qua componenten niks veranderd.

Vaarwel eigen gemaakte audiokast waar ik zo apetrots op was!!
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nostra

Mooie transformatie!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Ziet er een stuk rustiger uit :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32


Voorn

Eerlijk is eerlijk, het is minder vol, maar ik vond allebei mooi. Ik heb het misschien al eens geroepen, maar wat een dikke set zeg!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

jowa

Mooi geworden zo. [emoji1360]
Dikke set ja.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Marvin


The Good Son

Mooie transformatie!
Ik zou de vloer zo laten en er een mooi bijpassend kleed bij zoeken. Anders word het misschien weer onrustig.......en het komt de akoestiek ten goede!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: The Good Son op maart 20, 2020, 20:37:35
Mooie transformatie!
Ik zou de vloer zo laten en er een mooi bijpassend kleed bij zoeken. Anders word het misschien weer onrustig.......en het komt de akoestiek ten goede!
Yep, anders moet je de achterwand ook nog veranderen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Citaat van: The Good Son op maart 20, 2020, 20:37:35
Mooie transformatie!
Ik zou de vloer zo laten en er een mooi bijpassend kleed bij zoeken. Anders word het misschien weer onrustig.......en het komt de akoestiek ten goede!

Dank allen voor de positive reacties.

Heb het qua kleur met mijn vrouw erover gehad en zij ziet het liefst de vloer in de kleur zoals het is. Dus we laten het zo. Wel eens een verf/lak beurt geven in de zelfde kleur. Maar dat is ook nog niet zeker omdat zij juist houdt van versleten plekken. Daarom houdt ze zoveel van mij, denk ik?
Een kleed hebben we meerdere malen gehad maar dat gaan we voorlopig niet weer doen omdat we katten hebben. Ik blijf maar stofzuigen. Ook zonder kleed.
Het eeuwen oude probleem. Stof, stof en nog eens stof.

Wat we wel gaan veranderen is de New York muur. NY blijft maar de kleur erom om heen wordt anders. Frisser, lichter. Maar ook aan deze muur zo weinig mogelijk plankjes etc. Wel moet ik nog een plek zien te vinden voor mijn zelf gemaakte Thunderbird 2 launch diorama vinden.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik heb ook voor mijn centerspeaker deze spikes besteld. Simpele maar effectief. Deze heb ik ook voor mijn ProJect platenspeler plateau.




Volgende stap is een 4k beamer liefst met 3d. Ik heb al een paar gezien maar dit heeft geen haast. Zeker dat dit komt is het wel.
Ik had eerst een mega TV als volgende stapmaar mijn vrouw ziet dat niet zitten. Ach en gister weer even film gekeken met de Optoma HD26 beamer en ik weet niet wat ik heb gedaan maar het beeld heb ik nu perfect in de lijnen van het scherm gekregen. Bevalt ook prima,. En uiteindelijk groter dan een een mega TV en ik kan nog groter als het moet doormiddel van groter scherm kopen.

Ik heb de beamer met hushbox wel hoger gehangen aan het plafond. Ik heb het ook aan de achterwand geprobeert maar dan moet er echt een grote scherm komen. Mischien ooit voor latere zorg.

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Alles werkt perfect en ben eigenlijk best blij dat ik nu de subs in het midden heb. Er is alleen 1 dingetje wat ik erg jammer vind en dat is fat de remote van de 7011 ook reageert op de 7003. Ik gebruik de 7003 als eindtrap voor mijn fronts isw met de 7011. Maar ik gebruik de 7003 ook als stereo versterker voor cd of platenspeler. Op deze manier hoef ik dan de 7011 niet te gebruiken. Ik zou wel heel erg graag willen dat de remotes van deze 2 componenten ook onafscheidelijk van elkaar werkten. Ik zat net even film te kijken en daarna wilde ik plaat draaien. Dus dan wil ik de 7011 uitgeschakelt hebben zonder dat ik dan de 7003 ook uitschakel zodra ik de 7011 uischakel. Dus dan mijn duimpje op de sensor van remote en uitschakelen maar. Weet iemand hier de oplossing voor om ze onafscheidelijk van elkaar te uit/in schakelen met remote? Harmony One doet precies hetzelfde als verhaal boven dus dat gaat ook hiermee niet lukken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360