De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

renes59

Ik zit op zolder met de muziek, de enigste vraag die ik krijg als er mensen komen: "geen radio?". De weinigen die op zolder willen kijken vinden het mooi. Er zijn maar weinig die muziek echt interesseert.
We hebben een 30 inch tv die valt niet echt op daar zijn wel opmerkingen over. Dan gaan ze rongkijken en zien niets en dan komen de vragen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Met zo'n fijne set (en muziekcollectie) als die van jou, heb je geen tv nodig 🎶
Tv kijken kan je voorts ook via een tablet of telefoon.

Citaat van: renes59 op september 06, 2019, 09:37:17
Ik zit op zolder met de muziek, de enigste vraag die ik krijg als er mensen komen: "geen radio?". De weinigen die op zolder willen kijken vinden het mooi. Er zijn maar weinig die muziek echt interesseert.
We hebben een 30 inch tv die valt niet echt op daar zijn wel opmerkingen over. Dan gaan ze rongkijken en zien niets en dan komen de vragen.

renes59

#437
Moet wel zeggen dat als er mensen komen die voor de muziek komen het wel een mooie set vinden, zowel zicht als klank. Het is natuurlijk mooi als dat gezegd wordt. De buizen ev is wel mooi om te zien, geeft licht en is warm ( heet).

Bij Geoffrey is het zo dat als je daar de kamer binnenstapt, stap je de set binnen, dat is wel mooi. Je stapt het HT gebeuren binnen, hij heeft de boel goed voor elkaar. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Thnx Rene.

Ik heb de Sony DVP-NS900V QS nu aangen sloten en klinkt goed. Ook eindelijk iets met display op de speler zelf ipv via de tv. Ik gebruik hem puur voor cd afspelen en is direct aangesloten op mijn PM7003. Niks mis met speler en gelijk ook een Qed Performance RCA kabel aangesloten. Ben blij 8-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Kabels zijn de finetuning, leuk om daar mee te experimenteren.

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 07, 2019, 02:27:58
Thnx Rene.

Ik heb de Sony DVP-NS900V QS nu aangen sloten en klinkt goed. Ook eindelijk iets met display op de speler zelf ipv via de tv. Ik gebruik hem puur voor cd afspelen en is direct aangesloten op mijn PM7003. Niks mis met speler en gelijk ook een Qed Performance RCA kabel aangesloten. Ben blij 8-)

Rob46

#440
Ik heb hele goede en frustrerende ervaringen als het om de touwtjes gaat. Dat het zin heeft om hiermee te experimenteren? Volmondig Yes! Mijn laatste verandering is een verandering van luidsprekerkabels. Hiermee echt flinke stappen vooruit gemaakt.

De AudioVectors vallen hier op, hoewel het geen overdreven grote kasten zijn. Daar is de huiskamer namelijk te klein voor en zullen dus nooit tot hun recht komen. Die ervaring heb ik met de GoldenEars gehad. Prachtige luidsprekers, maar na een tijdje ga je je realiseren dat het best wel log en groot is. De set? Even zoeken....ahhhh gevonden! 1 apparaat waar je (bijna) alles mee kan afspelen? Dat is hier dan vaak de vraag. Dan zeg ik; ga maar even zitten en luisteren..........[emoji41][emoji2960]

geoffreyvanvugt

Plankje onder de draaitafel is gelukt. Met spikes onder de plank en staat nu perfect waterpas.
Plankje met hoogglans afgewerkt. Had misschien iets beter gekunt maar ik ben tevreden zo.




En hier mijn nieuwe aanwinst voor CD weergave waar ik ook zeer blij mee ben.




Draaitafel en CD-speler voorzien van een Qed Performance kabel. Ik hoorde echt verschil met een goedkoop RCA kabeltje.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Ik begreep na 3x kijken pas dat dat plankje niet onder die speler hoort.
Dus knap gedaan zou ik zeggen. [emoji23]

geoffreyvanvugt

Citaat van: marvin op september 09, 2019, 12:55:25
Ik begreep na 3x kijken pas dat dat plankje niet onder die speler hoort.
Dus knap gedaan zou ik zeggen. [emoji23]


:schater:
Thnx
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

ziet er inderdaad erg netjes uit.. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Mijn HT door de jaren heen.

Ik kwam nog wat oude foto's tegen van vroeger hoe ik in het begin mijn HT had. Wat ik toen prachtig vond vind ik nu echt vreselijk vergeleken mijn huidige HT. Vond het wel even leuk om te laten zien.
Dit zijn foto's uit 2005/6 dacht ik.











Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Grappig, dit herken ik nog wel.

geoffreyvanvugt

Ik ga weer een klein projectje starten. Morgen ga ik een DIY Okki Nokki maken om platen schoon te maken.
Foto's volgen hierover. :yes:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360