De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

#406
Zo,
Nu heb ik het eindelijk een beetje zoals ik het wil hebben qua setup.
In mijn HT gebruik ik 3 Subs. 2 main subs L+R en een extra in het midden onder mijn Center.
De xtra sub zit aan gesloten aan beide L+R subs dus fungeert als clone zeg maar.
Persoonlijk vind ik dit zowieso voor films echt heerlijk klinken. Ook gebruik ik deze setup voor
de draaitafel. Dus in de clone sub zitten dus RCA splitter zodat er ook een RCA kabel gaat naar
de pre-out van de PM7003. Het grappige is dat dan de L+R subs clones worden. De subs draaien op deze manier heel erg subtiel mee met mijn fronts. Ik vind het voor de draaitafel ook heerlijk klinken en geeft net een beetje xtra.

Ook ideal is dit ipv een stylus borstelje. Even de stylus contact laten maken met dit en al het vuis/stof blijft kleven. Dit is dan heel makkelijk schoon te maken met een beetje water voor hergebruik. Mijn vinyl maak ik nu ook gewoon schoon met de hand ipv zo'n Knosti ding. Ik vind het resultaat dan beter.

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Heeft iemand toevallig hier op het forum een phono pre amp liggen zodat ik eens kan luisteren naar het verschil
van pre amp of phono ingang van versterker?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Morgen krijg ik een Cambridge 640p pre amp binnen. Kon ik voor een leuk prijsje overnemen. Ik wil wel eens horen of dit nou echt verschil gaat maken met de pm7003. Volgens een aantal van vinyl vrienden op FB wel. We zien wel. Anders gaat hij gewoon weer in de verkoop. De volgende stap is een Ortofon Blue Stylus.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Gegrepen door het vinyl virus en upgraderitus tegelijk. :wink:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pameijer

Ik heb zelf onlangs mijn directe phonoingang van de SR6011 vergeleken met de NAD PP nogwat. De NAD klonk ietsjes beter, maar eerlijk gezegd alleen bij echt AB luisteren hoorde ik verschil. Ik heb hem wel gehouden omdat ik dat beter in kon passen in mijn meubel. Maar verwacht dus geen wonderen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op augustus 28, 2019, 20:49:46
Ik heb zelf onlangs mijn directe phonoingang van de SR6011 vergeleken met de NAD PP nogwat. De NAD klonk ietsjes beter, maar eerlijk gezegd alleen bij echt AB luisteren hoorde ik verschil. Ik heb hem wel gehouden omdat ik dat beter in kon passen in mijn meubel. Maar verwacht dus geen wonderen.

Idd niet een wereld van verschil maar toch wel wat vooruitgang. Het is net als of het wat rustiger voor het oor klinkt en dat de bass wat strakker tot zijn recht komt. Dus ik ben toch wel blij met de €50,- uitgave voor deze Cambridge 640p. Kleine uitgave met toch wel een merkbaar verschil.

Maar nu even een vraag wat RCA kabel betreft. Van mijn draaitafel naar de Cambridge zit deze kabel:
https://doublepoint.nl/project-connect-it-e-rca-koper
Standaard geleverd met de draaitafel.

Van Cambridge naar PM7003 AUX heb ik nu even een simpel kabeltje aangelegd.
Haal ik er meer winst uit om daar een kwaliteits kabel tussen te hangen? Bijvoorbeeld deze:
https://doublepoint.nl/qed-performance-audio-40-rca-tulp-kabel-0-6-meter-zwart-2

Of misschien beter nog deze:
https://doublepoint.nl/qed-reference-audio-40-rca-tulp-kabel-0-6-meter-rood

Zou er heel veel verschil in deze 2 kabels zitten en zou ik dan ook de Pro Ject kabel in combi met 1 van deze 2 RCA kabels moeten vervangen?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pameijer

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 01, 2019, 11:13:03
Idd niet een wereld van verschil maar toch wel wat vooruitgang. Het is net als of het wat rustiger voor het oor klinkt en dat de bass wat strakker tot zijn recht komt. Dus ik ben toch wel blij met de €50,- uitgave voor deze Cambridge 640p. Kleine uitgave met toch wel een merkbaar verschil.

Maar nu even een vraag wat RCA kabel betreft. Van mijn draaitafel naar de Cambridge zit deze kabel:
https://doublepoint.nl/project-connect-it-e-rca-koper
Standaard geleverd met de draaitafel.

Van Cambridge naar PM7003 AUX heb ik nu even een simpel kabeltje aangelegd.
Haal ik er meer winst uit om daar een kwaliteits kabel tussen te hangen? Bijvoorbeeld deze:
https://doublepoint.nl/qed-performance-audio-40-rca-tulp-kabel-0-6-meter-zwart-2

Of misschien beter nog deze:
https://doublepoint.nl/qed-reference-audio-40-rca-tulp-kabel-0-6-meter-rood

Zou er heel veel verschil in deze 2 kabels zitten en zou ik dan ook de Pro Ject kabel in combi met 1 van deze 2 RCA kabels moeten vervangen?
Tsja Geoffrey, kabeldiscussie alert!!! nopompom

Op deze vraag zegt de ene ja en de ander nee. Ik merk nooit verschil. Maar koop een mooi kabeltje en vergelijk zelf even; laat bij voorkeur je vrouw de kabels wisselen zodat jij niet weet wat speelt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op september 01, 2019, 12:03:18
Tsja Geoffrey, kabeldiscussie alert!!! nopompom

Op deze vraag zegt de ene ja en de ander nee. Ik merk nooit verschil. Maar koop een mooi kabeltje en vergelijk zelf even; laat bij voorkeur je vrouw de kabels wisselen zodat jij niet weet wat speelt.


HaHa....Ik denk dat mijn vrouw mij nu wel wil vermoorden met de uitgaves van afgelopen maand. Dus kabeltje verwisselen door mijn vrouw is geen optie. Idd, het is altijd weer een discussie met die kabels.

Ik denk dat ik gewoon voor deze ga.
https://doublepoint.nl/qed-performance-audio-40-rca-tulp-kabel-0-6-meter-zwart-2

In de toekomst wil ik nog wel een Ortofon Blue stylus kopen. Ik denk dat dat wel erg gaat uitmaken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Vraagje.

Is het beter om de draaitafel op spikes te zetten?
Zit eraan te denken om een massief stuk hout van circa 3cm op maat te laten zagen en daar spikes onder monteren.
Dan hier de draaitafel op. Zo kan ik het iig wel goed waterpas zetten.

Ik heb dit wel eens gelezen dat dit ook veel resonaties tegengaat.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

#415
Citaat van: geoffreyvanvugt op september 03, 2019, 00:37:16
Vraagje.

Is het beter om de draaitafel op spikes te zetten?
Zit eraan te denken om een massief stuk hout van circa 3cm op maat te laten zagen en daar spikes onder monteren.
Dan hier de draaitafel op. Zo kan ik het iig wel goed waterpas zetten.

Ik heb dit wel eens gelezen dat dit ook veel resonaties tegengaat.
Persoonlijk denk ik dat je geen wereld van verschil gaat merken. Misschien bij een heel hoogwaardig/ gevoelig mc-element. Hier gewoon staat ie gewoon op zijn orginele rubbers en  hifi-plateau staat op spikes. Maar dat is meer toeval en optisch. Als je graag klust ok, maar ik persoonlijk zou het niet doen. Indien het puur is om waterpas te zetten: ok.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 03, 2019, 00:43:38
Persoonlijk denk ik dat je geen wereld van verschil gaat merken. Misschien bij een heel hoogwaardig/ gevoelig mc-element. Hier gewoon staat ie gewoon op zijn orginele rubbers en  hifi-plateau staat op spikes. Maar dat is meer toeval en optisch. Als je graag klust ok, maar ik persoonlijk zou het niet doen.

Dat is het m nou net. Mijn dt staat direct in een kast op originele voetjes. Maar niet 100% waterpas volgens mij. De voetjes zijn niet te stellen. Dat is toch eigenlijk al raar dat dit niet kan terwijl dit wel een must is voor een dt. Daarom dacht ik aan een snijplank van bamboo en die mooi zwart maken met spikes eronder.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Zijn voetjes niet verstelbaar? Misschien is het aanbrengen van rubberen o-ringetjes voldoende?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 03, 2019, 00:51:38
Zijn voetjes niet verstelbaar? Misschien is het aanbrengen van rubberen o-ringetjes voldoende?

Zal nog eens goed kijken morgen. Misschien heb ik iets gemist.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

#419
Heb net gekeken maar die van mijn denon zijn niet verstelbaar, maar heb ik waterpas gesteld via spikes van het hifi-plateau. Waterpas is inderdaad wel een must. Tenminste daar ga ik dan van uit. Geldt immers voor vrijwel alle statische apparaten met bewegende delen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.