De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Citaat van: WilliamB op mei 03, 2017, 22:34:20
:gp:
Wouw wat een indrukwekkende Set  notworthy Merk je veel verschil tussen Atmos en DTS-X ?
Veel luister en kijk plezier  :yes:

Wat ik vroeger ook merkte met Dolby Digital en DTS...
DTS-X klinkt voller heb ik het idee...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ik zeg... Missie alweer geslaagd.
Wat de Center betreft ben ik nog niet over uit. Ik zit er toch aan te denken om een custom center te maken met 2 woofer en een tweeter in het midden. Nieuwe kist maken hiervoor met de juiste liter inhoud en een nieuwe filter hiervoor. Binnenkort maar eens even info bij Audiolab halen. Maar voor nu ben ik dik tevreden over de nieuwe looks van de Jamo Vtjes.







Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Citaat van: Stadium III op augustus 29, 2017, 17:54:22
Waarom op die dikke tegels ?

Uit dit topic..
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12919.0.html


Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 22, 2017, 11:51:36
Zat dit even door te lezen en ik dacht, laat ik ook maar eens zien hoe ik het heb..

Ik heb gewoon betontegels van 40x40. eerst had ik er 1 onder elke zuil. Nu 2 omdat ik ze over had en nog een voordeeltje. Ze staan nu precies op oorhoogte. Rubberen tegels van 40x40 eronder en nu ook tussen. Alles zwart geschilderd voor de finish. De poten van de zuilen zelf zijn ook van rubber en zitten goed vast met een bout door de bestaande poot dat schroefdraad heeft. De bouten raken de tegel niet aan. Dus alleen rubber contact. Ideaal.


Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

geoffreyvanvugt

Citaat van: Brutus op augustus 30, 2017, 18:09:02
Nice.....ziet er goed hoor  pompom

Thnx allemaal voor compliment. 8-)

Het blijkt dus dat Sikaflex 291 alle kunstoffen lijmt behalve  :no: ABS :no:
Gelukkig heb ik zo'n hete lijmpistool dus kon mooi aan achterkant van roosters puntjes aanbrengen
om de boel alsnog vast te zetten.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#98
Ik weet het nog niet zeker maar de kans is groot dat ik de speakers toch qua met het geven van een nieuwer moderne look, ze ga bekleden met Carbon folie. Ik wil dit dan eerst doen met mijn nieuwe center die ik eventueel ga maken. Om te zien hoe dit uitpakt. Aangezien de speakers al best oud zijn en de nodige gebruikerssporen hebben zit ik toch hier sterk aan te denken. En een Carbon look vind ik gewoon prachtig. Vond ik al met auto's.

Deze..
https://www.bol.com/nl/p/3d-carbonfolie-152x200cm-zwart-zelfklevend/9200000047774415/?suggestionType=typedsearch

Of deze..
https://www.bol.com/nl/p/3d-carbon-car-wrap-folie-vinyl-auto-car-wrapping-carbonfolie-300-x-30-cm-zwart/9200000064224366/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3D520eb4f9e03dedd1%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D0%26itm_id%3D9200000064224366%26itm_role%3Din
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 26, 2017, 02:26:11
Even een vraagje.

De MA500 blokken van Marantz blijven in standby mode redelijk warm. Niet heet ofzo maar een beetje warm.
Dat is denk ik niet erg want dit staat ook in manual volgens mij. Toch wil ik ze volledig uitschakelen als ik weg ben en er verder niemand thuis is of als er geslapen wordt. Dat kan natuurlijk volgens mij door eerst naar standby te gaan en dan de power knopje aan de voorkant te gebruiken om volledig uit te schakelen. Moet geen probleem zijn lijkt me.

Nu mijn vraag..
Op mijn Marantz SR7011 zit alleen een standby mode op en niet met het knopje een volledige uit geschakelde stand zeg maar. Met mijn Onkyo TX-NR3008 gebruikte ik zo'n stroomschakelaar die je rechtstreeks in het stopcontact moest doen. Een hoofdschakelaar zeg maar.
Kan het ook slecht voor de 7011 zijn om weer met hoofdschakelaar te gaan werken om zo het stroom compleet uit te schakelen? En kan dat ook met de MA500 blokjes.,. Zou fijn zijn als dit geen kwaad kon. Dan ga ik weer met een fijner gevoel van huis..

Dat aan/uitschakelen met de MA500 blokjes. Kan dat ook met een hoofdschakelaar vanuit stand-by mode? Dus dat ik niet 7x een knopje in moet drukken en dus de knopjes ingedrukt laten? Of is dat schadelijk voor de blokjes en dat ik dan toch beter 7x knoppie moet drukken?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Dat center projectje heb ik afgeblazen.. Wat een gedoe.. Carbon folie mislukt natuurlijk. De bekisting ging prima..
Maar de afwerking was een drama. Valt erg tegen om dit echt strak voorelkaar te krijgen. Dus ik heb gewoon mijn bestaande Concert II "center" een raster gegeven net als de overige Concert Veetjes. Prima zo..

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Ben een beetje aan het experimenteren met anti reflectie/anti dreun platen budget gericht natuurlijk.
Ik heb bij de bouwmarkt 7 speeltuin platen van rubber gekocht en 3 aan weerskanten van de muur geplaatst en 1 tussen de backsurrounds. Dit veranderde het geluid erg veel en zeer zeker in het voordeel. Het is net of alles wat rustiger en strakker klinkt. Tuurlijk kunnen de platen niet tegen de echte platen op die hiervoor bedoeld zijn maar budged gericht zeer zeker de moeite waard om te proberen.





Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 09, 2017, 12:11:28
Dat aan/uitschakelen met de MA500 blokjes. Kan dat ook met een hoofdschakelaar vanuit stand-by mode? Dus dat ik niet 7x een knopje in moet drukken en dus de knopjes ingedrukt laten? Of is dat schadelijk voor de blokjes en dat ik dan toch beter 7x knoppie moet drukken?

Ik heb zo'n Dynamic Energy stopcontact liggen. Kan dit nou wel of niet met bovenstaande vraag?
Dus 7x blokken gewoon met de SR7011 naar standby mode zetten en dan de blokken uitschakelen met zo'n stekker. Of is dat niet gezond voor de blokken. Is zo'n gedoe elke keer die 7 knoppen indrukken.

https://www.perfect-deal.nl/draadloze-schakelaarset-met-afstandsbediening.html

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

RHK

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 26, 2017, 09:41:39
Ik heb zo'n Dynamic Energy stopcontact liggen. Kan dit nou wel of niet met bovenstaande vraag?
Dus 7x blokken gewoon met de SR7011 naar standby mode zetten en dan de blokken uitschakelen met zo'n stekker. Of is dat niet gezond voor de blokken. Is zo'n gedoe elke keer die 7 knoppen indrukken.

https://www.perfect-deal.nl/draadloze-schakelaarset-met-afstandsbediening.html



Op het achterpaneel van je receiver zit toch een DC out. Die stuurt een spanning bij het inschakelen SR. Als je daar een schakeling van 12V naar naar 220V tussenzet, dan ben je er naar mijn idee.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

geoffreyvanvugt

Citaat van: RHK op september 26, 2017, 13:01:00
Op het achterpaneel van je receiver zit toch een DC out. Die stuurt een spanning bij het inschakelen SR. Als je daar een schakeling van 12V naar naar 220V tussenzet, dan ben je er naar mijn idee.

Dat gaat prima. Ik regel de blokken met de receiver. Maar ik wil de blokken van standby hebben als ik weg van huis ben of als we liggen te slapen. Dan wil ik eigenlijk niet de 7x knoppen gebruiken maar gewoon een hoofdschakelaar voor de blokken. De receiver blijft gewoon op standby. Dat hou ik ook zo..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360