De set van Geoffrey

Gestart door geoffreyvanvugt, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Sinds een uurtje staat de NAD 216 THX bij mij te draaien die nu de fronts aansturen. Toch net even wat meer oomph dan de NAD 214 die nu de surrounds aanstuurt.
Nu nog een NAD 214 voor de rear-surrounds die op de plaats van de LP's komt te staan en dan is mijn HT klaar..... (voorlopig)



Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Mooie uitbreiding van de set. Wanneer je een tweede 214 hebt, gebruik je de SR nog enkel als voorversterker: was dat een vooropgezet plan?

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op juni 28, 2017, 06:38:23
Mooie uitbreiding van de set. Wanneer je een tweede 214 hebt, gebruik je de SR nog enkel als voorversterker: was dat een vooropgezet plan?

Thnx..
Nee. Niet helemaal de bedoeling. Een beetje uit de hand gelopen.. :roll:
Maar geen moment spijt...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... gegrepen door het virus  :-)  :yes:

geoffreyvanvugt

Ik heb de 4e NAD ook binnen. De 2e NAD 214 voor back surrounds. Deze heeft als mankement dat de bridgemode lampje blijft branden ook als het niet in bridge mode staat. Voor de rest klink hij goed. Alle4 de NAD's zijn naar Vogelaar Harlingen voor revisie gegaan . Ben ik ze ongeveer een weekje kwijt.
Ik hoop ook dat de NAD's fris en fruitig weer terug komen van Vogelaar. Maar ik denk dat dat echt wel goed zit. Een heel leuk winkeltje met allemaal vintage audio spul. Een aantal nieuwe items heeft hij ook staan. Maar deze man verstaat zijn vak wel. Ik zag echt een berg met gerepareerde versterkers, platenspelers, receivers, enz.... staan. Leuk om te zien allemaal. Hij vertelde ook per NAD waar het waarschijnlijk aan ligt en het een veel voorkomend iets is bij de NAD's. Ik heb er het volste vertrouwen in.
Ik ga wel even een kleine aanpassing in de kast aanbrengen waar de NAD's staan. Ik ga daar stroom aanleggen zodat de stekkers van de NAD's niet langs de audio/speaker kabels meer hoeven te lopen. Altijd beter om stroom gescheiden te houden van audio kabels heb ik geleerd toen ik nog in car-audio zat.

http://www.vogelaaraudio.nl/

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

#50
Ben benieuwd hoe ze terug komen als je verschil merkt

Los van het virus,waarom allemaal eindbakken op de 7011
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Ik wilde altijd al met eindtrappen werken. Ik zocht toen ik de 7011 gekocht had voor een eindtrap voor de Atmos.
Uiteindelijk werd dit een eindtrap voor de fronts en de rest aangestuurd door de 7011. Toen kwam ik op marktplaats verschillende NAD's tegen voor een redelijk prijsje en tja.. Virus..
Ik vind het a, mooi ogen en b, het geluid heeft in mijn oren toch even wat meer oommpph.
Alle NAD's behalve de 916 vertonen wat mankementje's dat een voorkomend iets bij NAD is.
Kraakje hier en daar. Alsof je met je tuner net niet op de juiste frequentie zit. Vogelaar vertelde me wat het waarschijnlijk was en dat het heel simpel te repareren is.
Hij had het over een relais en condensatoren. Gaat mij even wat te technisch worden. Ik ben het op google ook tegen gekomen het NAD mankementjes. Mocht er nou echt iets zijn met 1 van de NAD's dan zou Vogelaar het me laten weten voordat hij dat gaat repareren.

Ik heb ook een totale prijs indicatie gemaakt van de 4 NAD's.

916 - Gekocht voor €80,-
214 - Gekocht voor €150,-
214 - Gekocht voor €185,-
216 - Gekocht voor €225,-

Benzinekosten totaal €60,-
Revisie/reparatie kosten €45,- per versterker.

Dus totaal €880,-
Dan weet ik nog niet of er nog eventuele extra reparatie kosten bij komen. Dus al met al heb ik voor een kleine €1000,- een behoorlijke "11-kanaals" eindtrap staan...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Je hebt idd voor 1000 wel wat power staan ja
Als het plezier toeneem is dat het belangrijkste !
Suc6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Ik heb nu diverse aanpassingen in mijn HT gedaan. Ik ben toch niet tevreden met mijn NAD eindtrappen. Niet qua geluid. Daar is niks mee mee. Maar ik wil toch eindbakken van Marantz zelf hebben. Dus de NAD's gaan in de verkoop. Sterker nog, de NAD 916 is al verkocht met dikke winst. Ik ga nu voor de Marantz MA500 monoblokken en heb er al 2 staan voor de Fronts. Mocht dit bevallen dan wil ik tzt misschien er meer bij hebben. Meerdere kan ik mooi naast elkaar plaatsen en ziet er in mijn optiek erg mooi uit.

Ik heb ook de Pioneer CD-speler verkocht en de Panasonic Bluray speler staat nu te koop. Ik ga nu voorlopig alles via de Playstation 4 doen. Misschien ooit eens een upgrade naar de Pro.

Ook heb ik een Logitech Harmony Ultimate One binnen. Mooie remote en erg gebruikers vriendelijk.
Mijn Harmony 650 heeft een 3 lamme knopjes dus onbruikbaar.

Dat was het weer even voorlopig. Ik plaats wel wat foto's zodra ik de monoblocks staan heb.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Nu 5 blokken staan en vandaag komen de laatste 2 binnen. Ik heb gister echt even genoten. In mijn oren een veel warmer geluid dan de NAD's. Niks mis met de NAD's maar de Marantz blokken vind ik gewoon lekkerder klinken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 22, 2017, 08:13:01
Nu 5 blokken staan en vandaag komen de laatste 2 binnen. Ik heb gister echt even genoten. In mijn oren een veel warmer geluid dan de NAD's. Niks mis met de NAD's maar de Marantz blokken vind ik gewoon lekkerder klinken.

veel plezier van deze geslaagde upgrade HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Wow.....heb je nu dan 5x een M500 blok? Dien harmony is fantastisch, daar krijg je veel plezier van.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

geoffreyvanvugt

Nu heb ik 7 op een rij. De Atmos laat ik door de SR7011 doen. Maar wat klinkt dit zeg. hello
En het ziet er best indrukwekkend uit. 8-)
Ik moet alleen nog iets verzinnen om bovenop af te werken. Ik zit te denken aan een zwart raster of iets dergelijks.





Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

RHK

Heb je ook nog een scherp energiecontract?   :-P
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Brutus

Super man, ook gaaf om ze zo op een rij te zien  hello hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20