Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 09:55:25
Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 08:42:41
Interresant verhaal  :yes:

maar rare is weer dat ze eerst zeggen dat iets meer als de helft het verschil hoort en de rest niet ,en daarna zeggen dat het alleen maar belangrijk is hoeveel vermogen de versterker kan leveren en dat het verder allemaal hetzelfde is   :no: :|

Wat dat te gaat is er ook zoveel info te vinden ,beste is om zelf te luisteren en je conclusie te trekken  :-)

Inderdaad dat (maar) 114 van de 212 "experts" verschil konden horen in een $200 Pioneer en een Buizenversterker met monoblokken van $12.000, vreemd, je zou denken dat iedereen dit verschil zou moeten horen en niet een fractie meer dan de helft van de experts.....
(thats a 54% correct guess! of te wel dat 54% goed gegokt heeft !!!!!)

Het vervelende is inderdaad dat het enige wat werkt een A-B test is bij de persoon thuis met de beoogde speakers, en dan zonder "kamer correctie" zoals Audyssey, want die laat iedere versterker het zelfde klinken in die betreffende kamer (volgens sommige gebruikers).

blind testen gaan veel mensen onderuit die zeggen het te herkennen

als je weet waar je eventueel op moet letten kan je wat verschil horen maar is miniem in mijn ogen en ook voor vele

en waarom zou iedereen verschil moeten horen ? een versterker moet een signaal met zo min mogelijk verlies weergeven niks meer niks minder de een doet het met een versterker/receiver van 250 euro en sommige van een paar ton
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 10:10:07
Dat zou je idd niet verwachten nee  :no:  er is zoveel info beschikbaar de meningen lopen ook zo uiteen dat als jeje eigen er langer in verdiept ook gaat afvragen hoe het nu werkelijk zit ,en dan is naar mijn mening gewoon zelf gaan luisteren ernaar of het de moeite loont om dure apparatuur te kopen  :-)

Ikzelf had een Onkyo 3007 en die had een vervelende storing in het linker kanaal wat af en toe naar voren kwam dus heb ik die verkocht.
Via RAF een SR7005 gekocht vanwege het "geluid" maar na een weekend klooien kon ik niet wennen aan het gemis van bepaalde technische grappen en grollen waar Onkyo bekent om is.
Dat is iets wat mij nu zal tegen houden om van de Integra af te stappen, hoewel zeker mijn vrouw liever een Marantz ziet staan en horen dan de toch wel wat kil klinkende Onkyo/Integra.
Verders zijn op de Integra ALLE knoppen gewoon geplaatst op het front paneel zonder klepje, en kan je de USB kabel zowel aan de voorkant als aan de achterkant in prikken en heb je via de 2de HDMI uitgang volledige receiver controle via een monitor over de iPod of in mijn geval een externe HDD.
Alles wordt getoond, en exact zoals jij zelf de menu structuur op de HDD aanbrengt.
Ik gebruikt als monitor een fraaie Dell 30cm LDC scherm boven de receiver..........
Ook laat de Integra de spelende nummer zien van de HDD en de gebruikte vTuner radio stations op de monitor.

En dit waren wat dingen die ik of lastig vond met de SR7005, of niet voor elkaar kreeg, wat jammer was.
Maar misschien dat ik zelf te snel op gaf , want wennen aan andere software kan lastig en tijdrovend zijn.

CBdicX

Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Zoldar

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 09:55:25
Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 08:42:41
Interresant verhaal  :yes:

maar rare is weer dat ze eerst zeggen dat iets meer als de helft het verschil hoort en de rest niet ,en daarna zeggen dat het alleen maar belangrijk is hoeveel vermogen de versterker kan leveren en dat het verder allemaal hetzelfde is   :no: :|

Wat dat te gaat is er ook zoveel info te vinden ,beste is om zelf te luisteren en je conclusie te trekken  :-)

Inderdaad dat (maar) 114 van de 212 "experts" verschil konden horen in een $200 Pioneer en een Buizenversterker met monoblokken van $12.000, vreemd, je zou denken dat iedereen dit verschil zou moeten horen en niet een fractie meer dan de helft van de experts.....
(thats a 54% correct guess! of te wel dat 54% goed gegokt heeft !!!!!)

Het vervelende is inderdaad dat het enige wat werkt een A-B test is bij de persoon thuis met de beoogde speakers, en dan zonder "kamer correctie" zoals Audyssey, want die laat iedere versterker het zelfde klinken in die betreffende kamer (volgens sommige gebruikers).

Mooie test. Al zou maar 20% verschil horen maakt het nog geen donder uit. Als jij tot die 20% hoort, merk je verschillen op en wil je daar best in investeren.

Zo'n MM is nou niet het item wat een groot verschil gaat maken tov een integra als je het mij vraagt. Ik lees hier toch erg vaak dat het VV gedeelte ook veel bepalend is voor het geluid.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik ga 4 Feb 2012 deelnemen aan een ABX test en ben erg benieuwd of ik een 549,- receiver uit onderstaande rijtje kan halen .

UCD400.
Nuforce.
Densen DM-10.
Onkyo TX-SR604E (de bewuste receiver)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VANZOMERENG

Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 09:39:27
Dat komt omdat de verschillen zo groot zijn  :-D :schater: :schater:

byebye

Omdat men zijn eigen oren niet vertrouwd  :yes:

Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

Natuurlijk is er een groot verschil ,zeker wanneer er sprake is van een volume verschil tussen twee versterkers  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op december 25, 2011, 11:09:40
Natuurlijk is er een groot verschil ,zeker wanneer er sprake is van een volume verschil tussen twee versterkers  :yes:

en dat registreert men als anders en dan diegene met harder volume veel helderder gordijn weg rolluik omhoog etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:08:52
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron

Ik heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.
Ik gebruikt de handmatige EQ en pep daar het midden en hoog op dus klinkt dit tov XT32 zeg maar frisser.
Wat XT32 doet zal wel correct zijn, alle pieken en dalen die de kamer veroorzaakt weg halen, maar echt lekker vind ik het niet klinken, misschien een kwestie van wennen ??

CBdicX

#25
Citaat van: John Wx op december 25, 2011, 12:17:59
Citaat van: Marco op december 25, 2011, 11:09:40
Natuurlijk is er een groot verschil ,zeker wanneer er sprake is van een volume verschil tussen twee versterkers  :yes:

en dat registreert men als anders en dan diegene met harder volume veel helderder gordijn weg rolluik omhoog etc.

Klopt, alle sets en versterker/receivers in winkels staan allemaal met teveel hoog en laag omdat mensen dat nu eenmaal als "mooi" ervaren.
Ik denk als een winkel zijn versterkers met een werkzame Audyssey opstellen, mensen totaal geen verschil zullen horen tussen de verschillende merken......
Zet bijvb in een winkel zoals RAF de beoogde versterker eens op PURE of DIRECT audio mode, ik denk dat een hoop mensen zich achter de oren zullen krabben en denken...............  :cry:

Zoldar

nee dat betekend dat jij van vervorming houd  :angel:

Ik ben nog erger. Ik beeld me dingen in EN houd van vervroming  :mrgreen:

Ik zou het gewoon een weekje zo aanhoren. Gewenning speelt ook een rol. Mocht het na een week niet naar je smaak zijn. Hop eruit flikkeren dat ADSY. Gaat om wat jij mooi vind.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 12:32:15
Citaat van: John Wx op december 25, 2011, 12:17:59
Citaat van: Marco op december 25, 2011, 11:09:40
Natuurlijk is er een groot verschil ,zeker wanneer er sprake is van een volume verschil tussen twee versterkers  :yes:

en dat registreert men als anders en dan diegene met harder volume veel helderder gordijn weg rolluik omhoog etc.

Klopt, alle sets en versterker/receivers in winkels staan allemaal met teveel hoog en laag omdat mensen dat nu eenmaal als "mooi" ervaren.
Ik denk als een winkel zijn versterkers met een werkzame Audyssey opstellen, mensen totaal geen verschil zullen horen tussen de verschillende merken......
Zet bijvb in een winkel zoals RAF de beoogde versterker eens op PURE of DIRECT audio mode, ik denk dat een hoop mensen zich achter de oren zullen krabben en denken...............  :cry:

ik kom nooit in winkels waar teveel hoog of laag is ?
een versterker staat toch altijd in pure of direct of flat ? of heeft geen toon regeling
je gaat toch niet naar een dozen schuiver als RAF
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Marco op december 25, 2011, 10:56:52
Ik ga 4 Feb 2012 deelnemen aan een ABX test en ben erg benieuwd of ik een 549,- receiver uit onderstaande rijtje kan halen .

UCD400.
Nuforce.
Densen DM-10.
Onkyo TX-SR604E (de bewuste receiver)

Ga ik even volgen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 12:24:01
Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:08:52
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron

Ik heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.
Ik gebruikt de handmatige EQ en pep daar het midden en hoog op dus klinkt dit tov XT32 zeg maar frisser.
Wat XT32 doet zal wel correct zijn, alle pieken en dalen die de kamer veroorzaakt weg halen, maar echt lekker vind ik het niet klinken, misschien een kwestie van wennen ??
Natuurlijk is het een kwestie van gewenning ,zelf ben ik jaren aan het klooien geweest met verschillende versterkers ,cd spelers en ja ook kabels  :angel: en dit alles loste heb probleem met mijn luidsprekers en de akoestiek helaas niet op .
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb mij een versterker met Audyssey cadeau gedaan die wel over voldoende mogelijkheden beschikt en het resultaat is overweldigend  notworthy hier klinkt het verre van plat en wanneer ik weer een gewone versterker er naast zet krijg ik sterk het gevoel naar een stevige loudness effect te luisteren  puke ,in mijn andere luisterruimte klinken diezelfde luidsprekers wel zoals het hoort ,dan is het voor mij snel uitgemaakt en dan ligt het aan de akoestiek en niets anders .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)