Youtube.com hoe een Marantz reference systeem tweaken

Gestart door HiFi gek, november 01, 2008, 16:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Hier legt Fritz de With van het bekende Nederlandse cd label : STS-DIGITAL : Amersfoort : uit hoe je de Marantz SA7-S1 op een makkelijke en zeer betaalbare manier kunt kunt upgraden .

Ik heb zelf alle tweaks al enkele maanden geleden uitgevoerd op mijn SA7-S1 , ik kan persoonlijk melden dat hier geen onzin wordt verkocht door Fritz .
Dat aarde kabeltje en de koperen huls en de BNC afsluitplug 75ohm op de externe dac aansluiting zijn alle duidelijk een verbetering bij mij thuis .

Fritz de With is een kennis van mij en hij houd mij regelmatig op de hoogte van dat soort tweaks .


Hier de koppeling naar het filmpje op Youtube .com




http://www.youtube.com/watch?v=piPI_ByD0Q0


Groeten  EDWIN  B

Lapti

Beetje maf van de 2x je speler de cd laten lezen. Wat doet zon speler dan anders? ik bedoel als je em afspeelt leest ie toch eigenlijk pas?  :?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Citaat van: Lapti op november 01, 2008, 17:31:07
Beetje maf van de 2x je speler de cd laten lezen. Wat doet zon speler dan anders? ik bedoel als je em afspeelt leest ie toch eigenlijk pas?  :?

Hoe gek het ook is , het is wel waar .
Ik hoor ook zelfs een duidelijke verandering in het geluid optreden , en vraag mij niet waarom , dat weet ik echt niet en ik begrijp het ook niet dat zoiets uitmaakt .
Maar goed , ik hoor het verschil en daar gaat het om .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

#3
alleen jammer van de sticker op de van den hul pole checker


maar ik ben zeer kritisch met dit soort dingen en bij mij is zien is geloven en ik geloof het niet of wel?

ik hoor altijd alleen met a b direkt vergelijken


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op november 02, 2008, 20:31:42
alleen jammer van de sticker op de van den hul pole checker


maar ik ben zeer kritisch met dit soort dingen en bij mij is zien is geloven en ik geloof het niet of wel?

ik hoor altijd alleen met a b direkt vergelijken





John , ik zelf hoor de verschillen op mijn set duidelijk .
Het is ook best wel logisch dat niet een ieder ook altijd alle verschillen zal kunnen waarnemen .
Zelf heb ik mij daar jarenlang in getreend , en dat is een kunst op zich om dat te beheersen .
De kleinste verandering kan ik zodoende al waarnemen .

Ik verzeker iedereen dat Fritz de With geen onzin verteld met dit filmpje , Fritz is daar ook de man niet naar .
Ik ken Fritz persoonlijk omdat hij een kennis van mij is .


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Dat staat buiten kijf over Fritz
Er ligt dan wel een stukje markt open voor Siltech of STS
Heb het ook op de andere fora gezet en is toch weer raar hoe mensen kunnen reageren



John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op november 04, 2008, 17:52:51
Dat staat buiten kijf over Fritz
Er ligt dan wel een stukje markt open voor Siltech of STS
Heb het ook op de andere fora gezet en is toch weer raar hoe mensen kunnen reageren



John

Hee leuk John

Op welke Fora's heb je het geplaatst ?
Dan ken ik het opzoeken , ben erg benieuwd naar de reakties daar .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op november 06, 2008, 22:07:03
hififreaks
hififorum

John

Op hififorum heb ik de topic bekeken .
Exact de te verwachten reakties , hier kun je op wachten .

Maar de site hififreaks ken ik niet vinden via google , plaats hier de koppeling naar deze site eens als je wil John ?
Ben ook erg benieuwd naar de reacties daar op dat forum .


Groeten  EDWIN  B

HAL9000

Ik heb het stukje ook gezien, ik vind het erg vaag..
met name je cd dubbel laten lezen.....
Dat met die kabels is waar, ''interferentie'' is zo oud als audio zelf.  :wink: 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

De cd 2x laten lezen is dat alleen van belang bij de SA-7s1 of zou het bij andere cd spelers ook iets doen?

@ Edwin,hier de link naar het andere forum:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15139.0
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Citaat van: HAL9000 op november 07, 2008, 10:49:41
Ik heb het stukje ook gezien, ik vind het erg vaag..
met name je cd dubbel laten lezen.....
Dat met die kabels is waar, ''interferentie'' is zo oud als audio zelf.  :wink: 


Ik vindt het ook raar als je cd twee keer laat lezen dat het dan beter klinkt .
Ik hoor toch iets verschil met twee keer inlezen .

Wat een nog aanzienlijk groter verschil geeft is de BNC afsluitplug 75 ohm op de externe da converter aansluiting .
Ik heb twee BNC afsluitpluggen thuis , één van 50 ohm en één van 75 ohm , er is een klein beetje verschil waarneembaar tussen beide afsluitpluggen met het voordeel voor de 75 ohm versie .
Dit is ook logisch te verklaren omdat Marantz in de gebruiksaanwijzing vermeld dat deze DAC uitgang 75 ohm is

De digitale uitgang is af te sluiten via de afstands bedienig en zit dan opgeslagen in het geheugen , ook hier is duidelijk een verschil te horen .

De koperen hulzen geven met name een wat warmere sound wat mij erg aanspreekt .
De andere verschillen zijn een stukje minder makkelijk te horen met de koperen hulzen .

De aarde kabel geeft vooral meer rust in de weergave .
Ook klinkt het weer wat warmer en ook transparanter of luchtiger .


Als ik alle tweaks op het filmpje van Fritz tegelijk verwijder op mijn SA7-S1 hoor ik een behoorlijk groot verschil .
Het is voor mij de moeite meer dan waard en tilt de prestaties een procent of vijf omhoog schat ik ruw in , en het koste mij vrijwel niets .
Totale kosten 1.50 euro voor de afsluitplug 75 ohm , de koperen hulzen heb ik van mijn werk en de aarde kabel met stekkers heb ik zelf uit mijn voorraad gepakt .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Marco op november 07, 2008, 10:53:12
De cd 2x laten lezen is dat alleen van belang bij de SA-7s1 of zou het bij andere cd spelers ook iets doen?

@ Edwin,hier de link naar het andere forum:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=15139.0


Ik zou het echt niet weten Marco , het is een questie van uitproberen op je eigen cd speler .
Welke cd speler heb jij ?

Bedankt voor de link naar audiofreaks.nl
Ik heb mij ook meteen aangemeld voor dit forum , het is vergelijkbaar met htforum.nl en hififorum.nl waar ik al lid van was .


Groeten  EDWIN  B