Wat overdenkingen ivm nieuwe apparatuur

Gestart door Herman, juli 27, 2008, 22:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Heb je je oog al ergens op laten vallen of heb je een idee wat er nu allemaal precies vervangen gaat worden ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Herman

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 14:32:33
Ik weet niet waar je in NL woont maar meschien dat er mensen in je buurt zijn die je eens wat kunnen laten zien en eventueel kunnen uitlegen mbt blu ray en die nieuwe recievers

Dit kan voor jezelf een makkelijke en leerzame stap zijn om naar je eigen spullen opzoekte gaan
Regio erg centrum nederland :)
Ik wil me voorbereiden door me eerst goed in te lezen en de materie me theoretisch eigen te maken. De rest volgt dan later wel.
Ik heb niet zo'n haast :)

Citaat van: dmeerpa op juli 28, 2008, 15:00:38
Ook het budget die je er wilt voor vrijmaken speelt een rol in het maken van beslissingen.
Zo is een CD nog altijd beter op cd CD6002 dan op een DV7600.
Kijk, daar moet ik me dus nog echt goed in inlezen. Ik was erg content met de 4001 voor zowel DVD als audio. Audio is voo rmij zeker zo belangrijk als beeld. Het zal altijd een compromis zijn, maar dat hoeft niet erg te zijn.

CiteerStraks heb je nodig:


  • Blue Ray speler
  • DVD speler
  • CD speler
  • Receiver
En ik wil dus geen seperate cd speler gaan aanschaffen. Ik ben wel bereid om nu een DVD speler te kopen met goeie audio eigenschappen en daarbij (bijvoorbeeld) een BR speler voor de HD beelden.

Los hiervan; ik heb ook nog een mediacenter en wil ook gaan kijken in hoeverre het interessant kan zijn om die naar BR te gaan upgraden, of zelf een media center te gaan bouwen.
Ik gebruik het mediacenter wel eens als dvd speler voor geval dat DVD speler er geen zin in heeft (regelmatig met kopieeen) maar dat is software decoding en het verschil is mega!

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 20:33:22
Heb je je oog al ergens op laten vallen of heb je een idee wat er nu allemaal precies vervangen gaat worden ?
Zoals ik al schreef wordt het sowieso eerst een nieuwe DVD speler. Die moet HDMI hebben en bij voorkeur HD upscalen.
Dan komt er een nieuwe HD tv (LCD, 46" of 43") en ga ik overwegen om er een Blue Ray machine bij te kopen. Last but not least is een nieuwe AV receiver een serieuze optie, al was het maar om alles netjes aan te kunnen sturen en alle signalen juist te verwerken.

Ik hou alles voorlopig op 5.1 en heb nog geen plannen om naar 7.1 uit te breiden.
(Overigens heb ik nu 5.0, dus nog geen subwoofer, maar voel die behoefte ook niet)

Nee, ik heb nog geen concreet model op het oog. De kans dat het wederom Marantz apparatuur gaat worden is erg groot aanwezig.
En vraag niet naar het budget, want die heb ik geen eigenlijk, hangt van kwaliteit, meerprijs naar duurder model en mogelijkheden af. (al moet het geen 10k worden :D)

Overigens hartelijk dank voor alle tips en het meedenken, wordt erg gewaardeerd :)

dmeerpa

SR7002 : 1399 €, maar ik vermoed dat een SR7001 of SR8001 ook aan je wensen zal voldoen, maar deze zijn ondertussen een stuk goedkoper, je hebt dan wel geen HDMI 1.3 maar momenteel kan je die nog niet gebruiken. Ben je van plan om een dedicated BlueRay speler te kopen die Dolby True HD en DTS HD kan streamen is dit wel nodig. Maar veel spelers (allemaal ???) kunnen ze intern zelf decoderen en als PCM doorsturen naar de receiver.

DV7001 : 799 € =  alles eter  :-D  (ik heb anders mijn DV7600 te koop, vraagprijs 325€  :-P)
PS3 : 399 € (De huidige 40GB PlayStation 3 krijgt in september een upgrade: de capaciteit wordt verdubbeld tot 80GB. De prijs blijft hetzelfde, namelijk 399 euro)

Dus je komt al in de buurt van een 2600€ zonder de kabels, je hebt dan nog 2 HDMI kabels nodig, en 1 RCA interlinks indien je Super AudioCD wilt afspelen in stereo of 3 voor multikanaals Super AudioCD.
Nu een korting van een 10% moet zeker haalbaar zijn op de Marantz componenten, dat kan ik hier bij mijn winkel altijd krijgen.

Een BlueRay lezer in een PC is ook een optie, het beeld is top, maar het geluid via de PC is een stuk mindere, ik weet zelfs niet of een PC Dolby True HD en DTS HD kan weergeven  :?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Herman

Citaat van: dmeerpa op juli 29, 2008, 08:24:13
SR7002 : 1399 €, maar ik vermoed dat een SR7001 of SR8001 ook aan je wensen zal voldoen, maar deze zijn ondertussen een stuk goedkoper, je hebt dan wel geen HDMI 1.3 maar momenteel kan je die nog niet gebruiken. Ben je van plan om een dedicated BlueRay speler te kopen die Dolby True HD en DTS HD kan streamen is dit wel nodig. Maar veel spelers (allemaal ???) kunnen ze intern zelf decoderen en als PCM doorsturen naar de receiver.

DV7001 : 799 € =  alles eter  :-D  (ik heb anders mijn DV7600 te koop, vraagprijs 325€  :-P)
PS3 : 399 € (De huidige 40GB PlayStation 3 krijgt in september een upgrade: de capaciteit wordt verdubbeld tot 80GB. De prijs blijft hetzelfde, namelijk 399 euro)
Als ik er voor ga zou ik toch voor HDMI 1.3 gaan, beter voor toekomst voorbereid en zo ;)
2e hands ben ik niet zo van. NIet vervelend bedoeld of zo, ik heb gewoon mijn audio spullen nieuw uit de doos.

Vraagje: weet je toevallig al iets meer over de datum waarop nieuwe lijn uit gaat komen, of wordt dat nog even afwachten tot na de beurs?

CiteerDus je komt al in de buurt van een 2600€ zonder de kabels, je hebt dan nog 2 HDMI kabels nodig, en 1 RCA interlinks indien je Super AudioCD wilt afspelen in stereo of 3 voor multikanaals Super AudioCD.
Nu een korting van een 10% moet zeker haalbaar zijn op de Marantz componenten, dat kan ik hier bij mijn winkel altijd krijgen.
Mag ik vragen welke winkel je altijd naar toe gaat?

Misschien heel erg dom van mij, maar is meer principe kwestie: Via internet zal het altijd goedkoper. Echter ga ik liever naar een speciaalzaak waar ik goed advies krijg (geen knulletjes a la RAF of iets dergelijks) en ben ook best bereid daar mer voor te betalen. Tuurlijk wil ik wel korting vragen en krijgen, maar ik weet ook dat mijn keus hierin gaat leiden tot meer betalen.
So be it :)

CiteerEen BlueRay lezer in een PC is ook een optie, het beeld is top, maar het geluid via de PC is een stuk mindere, ik weet zelfs niet of een PC Dolby True HD en DTS HD kan weergeven  :?
Geluid voor film vidn ik net iets minde rbelangrijk dan beeld eigenlijk :) Hoe dat zit met die twee geluidsformaten zou ik ook uit moeten zoeken.....

dmeerpa

De Marantz AV8003 en MM8003 zijn dacht ik al beschikbaar of zullen dateerstdaags zijn. De BD8002 (oud design) is voor september, de rest zal vermoedelijk voor de herfst zijn.

Ik zelf woon in België, bij www.hifihome.be krijg ik na wat onderhandelen 10%. Bij www.cinedream.be was het een 7 of 8%.

In Arnhem (Nederland) weet ik dat www.smitsarnhem.nl ook mooie kortingen geeft, ik her er indertijd ook zo'n 10% gehad op mijn plasma. en ze verkopen Marantz  :-D



Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Diane

Citaat van: dmeerpa op juli 29, 2008, 13:03:33

In Arnhem (Nederland) weet ik dat www.smitsarnhem.nl ook mooie kortingen geeft, ik her er indertijd ook zo'n 10% gehad op mijn plasma. en ze verkopen Marantz  :-D

Heb er eergisteren een DV7001 gehaald voor €599,- terwijl hij daar in de luisterruimte staat voor €749. Speciale prijs gekregen via de email, al wisten ze niet zeker of ze de speler nog konden bemachtigen, aangezien het model eruit gaat. Ik heb denk ik een van de laatsten, want RAF in Utrecht kon de speler al niet meer bestellen.

Diane

Citaat van: Stadium III op juli 27, 2008, 23:29:22
Kijk wel eventueel dat je voor een full HD scherm gaat want dat is toch wel zeer mooi met blu ray

Ligt toch echt aan de kijkafstand. Wij zitten thuis op 5 meter van het scherm (107cm) en dan ziet het menselijk oog het verschil niet meer tussen HD-ready of Full HD.

HiFi gek

Citaat van: Diane op augustus 16, 2008, 03:41:17
Ligt toch echt aan de kijkafstand. Wij zitten thuis op 5 meter van het scherm (107cm) en dan ziet het menselijk oog het verschil niet meer tussen HD-ready of Full HD.

Daar heb je gelijk in , dat is mij ook verteld + dat ik het ook al diverse keren heb gelezen .