Wat overdenkingen ivm nieuwe apparatuur

Gestart door Herman, juli 27, 2008, 22:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Hey allemaal,

Ik wil wat overdenkingen maken en zou graag jullie mening willen horen.

Ik heb momenteel de DV4100SE dvd speler in combinatie met de SR7000.
Een combinatie waar ik extreem tevreden over ben.
Speakers zijn trouwens Sonus Faber (+10 als je het merk kent ;) ) voor en Kanton achter, dit omdat Sonuf Fabe voor achter niet te betalen waren en ze dezelfde klankleur hebben.

Ik heb verschillende redenen voor wat anders:
1. Mijn DVD speler begint kuren te vertonen, hij reageert regelmatig niet meer op de AB.
2. Ik wil ergens eind dit jaar een HD scherm kopen.

Beide genoeg redenen dacht ik zo!
Ik wil dus (ivm met scherm) overstappen op HDMI 1.3 om het beeld van mijn dvd speler (en andere bronnen eventueel) door te lussen naar mijn nieuwe scherm. Dat betekent naast andere DVD speler ook een andere Av receiver.....

Ik op zoek naar nieuwe Marantz DVD speler en kom er achter dat er een BR speler aan zit te komen. (al iemand prijsinfo?).  BR is toch wel de standaard geworden, maar is nog wel behoorlijk aan de prijs momenteel. Van andere kant wil je het eigenlijk ook wel, ik wil immers een 46" scherm kopen......

Vraag 1: Is er een gelijkwaardig alternatief voor de nieuwe BR speler van Marantz?
Voor mij is belangrijk dat de audio er ook gewoon geweldig uit komt, ik heb niet voor niets SF boxen ;)

Volgende stap zal dan een nieuwe AV "moeten" worden. Wordt het dan de 7002 of de 8002? Ik lees ook dat er een 7003 aan zit te komen? En de 8003 dan? Of toch doorsparen voor nog hoger model?

Vraag 2: is het prijsverschil tussen die twee gerechtvaardigd?
Wat zijn dan de essentiele verschillen? En als het kan niet super technisch worden, ik ben geen audio freak die alles weet :)

Je ziet het, heel verhaal en erg nieuwschierig naar jullie meningen en overpeinzingen. Ik ben er nog niet uit maar Marantz heeft wel mijn enorme voorkeur.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!!!!
Thanks :)

Maurice

Tja, mijn eerste vraag is: welke SF's heb je? SF lusten meestal toch wel wat. Heb zelf een hele tijd geleden de monitoren beluisterd op mijn PM-95 (al weer 10 jaar geleden?).
Blue-ray zou ik nog even mee wachten. Geruchten gaan dat er binnenkort een €800 apparaat gaat verschijnen. Anders misschien een playstation 3?
Ivm met de SF's zou ik toch wel diep in de buidel tasten. Die verdienen gewoon een goede versterker. 800x denk ik toch wel als minimum.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Herman

Citaat van: Maurice op juli 27, 2008, 22:12:53
Tja, mijn eerste vraag is: welke SF's heb je? SF lusten meestal toch wel wat. Heb zelf een hele tijd geleden de monitoren beluisterd op mijn PM-95 (al weer 10 jaar geleden?).
Doet me goed dat SF tenminste iemand iets zegt :)
Ik heb de Concertino's. De Concerto was net effe wat beter en mooier, maar koste ok meteen een lieve duit meer. Ik ben inderdaad met je eens dat ze een goede aansturing wel verdienen!

De SR7000 kan prima meekomen met de SF speakers, geen enkel probleem, dus de 700x of 800x zou prima kunnen. Al denk ik niet dat ik van 7.1 gebruik zou gaan maken maar ik hou het bij 5.1


CiteerBlue-ray zou ik nog even mee wachten. Geruchten gaan dat er binnenkort een €800 apparaat gaat verschijnen. Anders misschien een playstation 3?
Hm, een PS had ik nog niet aan gedacht. Van andere kant: waarom ook niet, hij heeft BR speler erin zitten. En voor erbij, voor de films zou het wel kunnen....

Heeft een PS een HDMI aansluiting?

Thanks

Maurice

Concerto heb ik toen gehoord ja!
700x of 800x moet dan inderdaad wel voldoende zijn.
Voor ps3, lees:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2102.0.html
en zeker http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2096.0.html voor een vergelijkende test!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Herman

Dnak je voor de links, interessant!

Goh, leuke gedachte om voor BR de PS3 erbij te kopen :)

Stadium III

Blu ray is een mooie optie die nog wel beginnend is

Je kunt eens gaan kijken naar een speler eventueel van marantz of anders van het merk waar je je scherm van gaat kopen

Kijk wel eventueel dat je voor een full HD scherm gaat want dat is toch wel zeer mooi met blu ray

Verder kun je al met de .001 recievers het geluid van BR afspelen
Je moet dan wel een speler hebben die decoders aan boord hebben

Heb je dit niet dan ben je op de .002 aangewezen

De nieuwere recievers die er nu zijn zijn in hun vermogen wat beter geworden, des te fijner voor je SF

Al bij al alles goed doorlezen en veel vragen voor aankopen

En als laast zelf gaan kijken en zoeken want je ogen en gehoor van jezelf zijn toch wel het beste !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

1. De PS3 is voor zijn geld een mooie Blueray speler en DVD speler. Maar bij DVD en CD kan het geluid zeker niet mee met de Marantz DV7600 en DV7001 (heb ik net getest omdat ik mijn DV7600 heb vervangen door een DV7001 en ze nu alle 3 naast elkaar heb staan)

2. De PS3 heeft een HDMI 1.3, maar is niet in staat om de Dolby True HD of DTS HD te streamen, wel om deze intern te decoderen en naar de receiver te sturen als PCM formaat.

3. Marantz is begonnen met hun nieuwe componenten in een ander kleedje te steken. Indien je net als ik gaag hebt dat alles er een beetje hetzelfde uitziet is dit een ramp  :x


zie: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2159.0.html
Over een SR7003 of 8003 heb ik nog niks gelezen, wel de AV en MM8003.

4. Ik heb de SR8002, mooi speelgoed, maar ik heb momenteel nog steeds de HDMI versie 1.3 nodig gehad.
De DV7600 is HDMI 1.0, de DV7001 is HDMI 1.1, De PS3 is HDMI 1.3 maar gebruikt de mogelijkheden niet.

5. Marantz zou volgens mijn audio/video winkel, 2 blueray spelers uitbrengen, eentje van 800€ en eentje van zo'n 2000€, over die laatste heb ik al reviews uit de states gelezen, en die zijn veelbelovend. Over de 800€ versie vind ik momenteel niks van info terug. Is het wel waar, misschien zal deze reeds de nieuwe design hebben van Marantz componenten.

6. Verschil tussen de SR7002 en SR8002, is buiten de betere voeding en het verkoperd chassis is de hogere vermogen, in mijn geval lusten mijn Opus Wharfedale's daar wel wat van, en was dat extra vermogen meer dan welkom.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Herman

Citaat van: Stadium III op juli 27, 2008, 23:29:22
Blu ray is een mooie optie die nog wel beginnend is
Mja, is ook weer zo. 400 euro voor een speler is natuurlijk een hoop geld, maar er kan meer met de PS3, dus dat is zeker wel een optie voor me.

CiteerJe kunt eens gaan kijken naar een speler eventueel van marantz of anders van het merk waar je je scherm van gaat kopen
Ik begin me net pas wat meer te verdiepen in de materie omdat er de komende maanden niet veel gekocht gaat worden, hooguit de dvd-speler. Scherm staat gepland eind dit jaar, BR en AV receiver zijn absoluut optioneel (maar wel wenselijk ;)) Probleem is dat mijn 7000 eigenlijk nog volledig voldoet.

Ik heb pas twee keer gekeken in winkels en ik was eerst gecharmeerd van de Samsung modellen, maar nu ik paar weken terug de nieuwere Somy's gezien het met engine 2 ben ik toch wel erg onder de indruk, veel meer detail en scherpte!

CiteerKijk wel eventueel dat je voor een full HD scherm gaat want dat is toch wel zeer mooi met blu ray
Ow absoluut!!!

CiteerVerder kun je al met de .001 recievers het geluid van BR afspelen
Je moet dan wel een speler hebben die decoders aan boord hebben

Heb je dit niet dan ben je op de .002 aangewezen
Mag ik hieruit afleiden dat de AV receiver nog het nodige rekenwerk moet doen? Is het niet zo dat ik gewoon via glas van BR (PS3 bv) naar AV receiver 7000 kan gaan?

CiteerAl bij al alles goed doorlezen en veel vragen voor aankopen
En ziehier mijn begin daarin ;)

CiteerEn als laast zelf gaan kijken en zoeken want je ogen en gehoor van jezelf zijn toch wel het beste !!
Voor beeld moet ik nog erg veel gaan kijken.
Voor geluid...... ik ben enorm gecharmeerd van het Marantz geluid, en wil daar bij blijven. Ik ga zeker wel een keer luisteren, maar er is erg weinig voor nodig om mij over de streep te trekken om weer een Marantz te kopen (moet ik tot mijn schaamte toegeven)...

Stadium III

Ik weet niet waar je in NL woont maar meschien dat er mensen in je buurt zijn die je eens wat kunnen laten zien en eventueel kunnen uitlegen mbt blu ray en die nieuwe recievers

Dit kan voor jezelf een makkelijke en leerzame stap zijn om naar je eigen spullen opzoekte gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ook het budget die je er wilt voor vrijmaken speelt een rol in het maken van beslissingen.
Zo is een CD nog altijd beter op cd CD6002 dan op een DV7600.

Ik moet het vergelijk tussen de CD6002 en de DV7001 nog doen.

De vraag is ook hoe goed zal de DVD weegave zijn op de Blueray speler van 800€.

Straks heb je nodig:


  • Blue Ray speler
  • DVD speler
  • CD speler
  • Receiver
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Voor optimaal resultaat eventueel wel

Maar met een goeie blu ray sperler van marantz zul je straks als ie uit is geen verkeerde alles eter hebben

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 16:30:58
Voor optimaal resultaat eventueel wel

Maar met een goeie blu ray sperler van marantz zul je straks als ie uit is geen verkeerde alles eter hebben



Maar die zal dan zo'n 2000€ kosten, en als ik mijn DV7600 een 800€ kostende DVD speler vergelijk met een Marantz Cd5001 laat staan de Cd6002 vergelijk, dan is deze toch een stuk minder hoor.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

Citaat van: dmeerpa op juli 28, 2008, 15:00:38
Ook het budget die je er wilt voor vrijmaken speelt een rol in het maken van beslissingen.
Zo is een CD nog altijd beter op cd CD6002 dan op een DV7600.

Ik moet het vergelijk tussen de CD6002 en de DV7001 nog doen.

De vraag is ook hoe goed zal de DVD weegave zijn op de Blueray speler van 800€.

Straks heb je nodig:


  • Blue Ray speler
  • DVD speler
  • CD speler
  • Receiver

stupid

Dit is ook de reden waarom ik mijn verkochte dv7600 voor dvd`s toch mis
want via ps3 (die prima BD`s weergeeft) is het toch een streep minder  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Tja puur op audio zou het zo wel idiaal zijn maar wat zijn de wensen van de gebruiker en wat is zijn buget
Dus zou een alles eter wel goed kunnen uitkomen

En heeft ie de ruimte ervoor al die componenten?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Herman

w000000t ik heb wat posts in te halen ;)

Citaat van: dmeerpa op juli 28, 2008, 12:58:13
3. Marantz is begonnen met hun nieuwe componenten in een ander kleedje te steken. Indien je net als ik gaag hebt dat alles er een beetje hetzelfde uitziet is dit een ramp  :x
Oke, ik zal me hier ook eens in verdiepen, wel zo leuk als het allemaal een beetje bij elkaar past nietwaar.

Citeer4. Ik heb de SR8002, mooi speelgoed, maar ik heb momenteel nog steeds de HDMI versie 1.3 nodig gehad.
De DV7600 is HDMI 1.0, de DV7001 is HDMI 1.1, De PS3 is HDMI 1.3 maar gebruikt de mogelijkheden niet.
De SR8002 is mij net wat te prijzig en over the top. De 7002 en 8002 zijn beide overigens ook HDMI 1.3. Wel goed voor mezelf om dat in de gaten te houden.

Citeer5. Marantz zou volgens mijn audio/video winkel, 2 blueray spelers uitbrengen, eentje van 800€ en eentje van zo'n 2000€, over die laatste heb ik al reviews uit de states gelezen, en die zijn veelbelovend. Over de 800€ versie vind ik momenteel niks van info terug. Is het wel waar, misschien zal deze reeds de nieuwe design hebben van Marantz componenten.
Eigenlijk bizar dat het waarschijnlijk op 2k in euro's uit gaat komen. In US is hij 2k in dollars :S
Maar goed, either way vind ik dat gewoon te veel geld. Ja ik ben een audio liefhebber en wil graag iets goed, maar ik ga niet vaak echt luisteren. Het moet ook functioneel zijn.