Marantz service !

Gestart door Stadium III, juni 02, 2008, 19:04:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Mijn reciever is nu al 2x kapot geweest en ben hem 2 keer 3 weken kwijt geweest

De laast keer heb ik zelf naar marantz gebeld en werk van gemaakt want anders blijft het duren

Ik moet zeggen dat als je eenmaal marantz zelf belt er sruk opzet dat alles voor je geregeld wordt maar als je alles op zijn beloop laat dat het maar met een slakke gang vooruit gaat

Wat zijn jullie ervanringen hier met raparatie's in de garantie van marantz

Ik geef ze naar de laaste keer nog maar een 6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

wat is er dan iedere keer kapot aan dat ding????
:no:

ik weet wel dat mijn oom in 1976(van vaders gehoord) een 2285 had gekocht. die ineens kapot ging..
2 maanden gewacht fodor gebeld... receiver?? welke receiver???
#(!±%@! receiver kwijt gemaakt..

nieuww gekregen  :| tot 2003 staan te spelen  :mrgreen:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Volgens mij gaat alles nu naar Audioservice te Elst.
Helaas zitten er wel een aantal schakels tussen:
1. Je levert hem bij de dealer in. Afhankelijk van het contract wordt er een frequentie van ophalen afgesproken, of wordt deze per post bezorgd. Dit kan afhankelijk van de winkel kortere of langere tijd duren.
2. Reparatiebedrijf heeft tijd en onderdelen nodig.
3. De versterker moet weer terug naar dealer. Deze moet de terugkomst administreren en een moment prikken om klanten te bellen. Wederom gelden de afspraken onder punt 1.

Drie weken vind ik in dit geval nog wel meevallen, is zelfs netjes te noemen. Wat natuurlijk wel balen is (of zelfs slecht), is dat hij voor de tweede keer defect is. Beide keren zelfde defect? Binnen garantie?

Marantz zelf is overigens geen partij voor reparaties binnen garantie. De dealer moet jou namelijk wettelijk garantie geven. Marantz neemt de garantiekosten echter over van de dealer gedurende een bepaalde periode. Als Marantz 2 jaar fabrieksgarantie geeft, dan kun jij echter zelfs nog langer garantie hebben volgens de wet. Die moet de dealer jou verlenen.
Het is daarom meestal ook niet handig om direct contact op te nemen met Marantz of het reparatiebedrijf zelf. Dit sluit namelijk de verantwoordelijkheid van de dealer uit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

#3
Daarom koop ik het marantz spul 2e hands, geen gezeur met garantie de prijs is veel gunstiger t.o.v. de nieuwprijs.  hello pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: Paul op juni 02, 2008, 22:20:32
Daarom koop ik het marantz spul 2e hands, geen gezeur met garantie de prijs is veel gunstiger t.o.v. de nieuwprijs.  hello pompom
Maurice heeft mijn posting aangepast.
De reden: Omdat ik namen genoemd hebt die in het verleden voor wat ophef hebben gezorgd maar goed ik denk daar anders over.

AANPASSING BIJ DEZE:

Ik ken personen die kennis van de marantz apparatuur hebben en deze ook repareren.
Vaak is men goedkoper uit dan bij de service centers en zijn de wachttijden korter.
Deze hobbyisten doen het tegen een redelijk tarief en dit houdt de hobby betaalbaar en vaak leert men van de ander zijn ervaringen.
Met bovengenoemd verhaal ben ik zelf ook wijzer geworden, maar is pas na de garantie termijn mogelijk.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

hij zit zeker nog in de garantie periode!

De eerste keer zijn de eindtrappen hersteld ,interne bakebeling vervangen en software update

Toen heeft ie het bijne 2 maanden gedaan en in die 2 maanden weer 3x protect gezien ! Net als de eerste keer

Dus de laaste keer weer weg gebracht en toen moesten thermische sensoren besteld worden volgens de mannen

Die moesten dus uit japan komen want ik duitsland en omstreken waren ze er niet meer

Zo bleek het dus ook dat die dus zelf op storing sprongen en dus het probleem gaven omdat de sr's extreem beveiligd zijn

Nu zijn ze vervangen weer andere software en draaien maar
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

 stupid

zo dan Rob, gebeurde dat allemaal al snel nadat je hem had aangeschaft!!

Echt niet om lullig te doen hoor maar , ik heb al eens eerder gehoord dat de TD's vol staan met dit soort apparaten frusty

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Citaat van: Stadium III op juni 03, 2008, 07:30:28
hij zit zeker nog in de garantie periode!

De eerste keer zijn de eindtrappen hersteld ,interne bakebeling vervangen en software update

Toen heeft ie het bijne 2 maanden gedaan en in die 2 maanden weer 3x protect gezien ! Net als de eerste keer

Dus de laaste keer weer weg gebracht en toen moesten thermische sensoren besteld worden volgens de mannen

Die moesten dus uit japan komen want ik duitsland en omstreken waren ze er niet meer

Zo bleek het dus ook dat die dus zelf op storing sprongen en dus het probleem gaven omdat de sr's extreem beveiligd zijn

Nu zijn ze vervangen weer andere software en draaien maar


bekabeling, geloof ik geen zak van!!!
software update wel..
eindrappen?? nu al defect?? hoe dan??

raar iig, veel succes en rob kijk eens naar een sr 14...


maurice: begrepen!! zal niks meer posten met namen erin  :wink:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Stadium III

Heb hem wel eens opengehad en idd mij lijkt het ook niet dat de kabels vervangen zijn
Want de merkstreepjes in het blau passen allemaal precies !
Maar goed kan ook ernaar zijn gebeurt

De eindtrappen zou wel kunnen als ie te heet is of in beveiliging is gesprongen

verder de software upgrade's hebben ze me verteld is puur voor de werking van de machiene

Ach jah hij doet het nu weer en das ook belangrijk !

En verder de Sr 14 is mooi maar is er niet in zwart !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

het is natuurlijk vervelend als een app lang weg is, maar fouten zo nu en dan af en toe optreden zijn ook lastig te vinden. Dat is niet alleen in de audio wereld maar ook bij auto's ketels of andere electronische app.
En tja de bedrijven zijn dan natuurlijk weer afhankelijk van de onderdelen leverancier en als die de onderdelen niet op voorraad hebben en het moet van ver komen dan wordt het ook weer lastig.

Al met al vind ik 3 weken nog wel een vrij snelle rep tijd, je moet natuurlijk niet vergeten welke factoren allemaal meetellen, voor het zelfde geld is het app binnen 5 werkdagen al hersteld  maar dat de dealer iets langer heeft gewacht met aanmelden en bellen naar de klant. Dus zo zijn erl tal van factoren die meetellen.....

En waarom zou het niet kunnen zijn dat er bekabeling vervangen is ? mogelijk zit er een slechte verbinding in een bekabeling en connector en wordt deze vervangen dit heb ik ook weleens meegemaakt bij een cv ketel.