Kan iemand mij uitleggen hoe ebay werkt?

Gestart door ll0ll, mei 10, 2008, 08:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

Kijk, een advertentie plaatsen op marktplaats is easy. Advertentie plaatsen en hopen dat je ongeveer krijgt wat je ervoor wil hebben.
Bij ebay -begrijp ik- gaat dit anders? Ben je iets wat je op ebay plaatst zowieso kwijt, ook al had je er eigenlijk 100 euro voor willen hebben maar gaan de biedingen slechts tot 10 euro? Of kun je een minimaal bedrag instellen, daaronder hoef je het item wat je aanbiedt niet weg te doen?

Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van ebay advertenties? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

vielzweck

Citaat van: ll0ll op mei 10, 2008, 08:17:17
Kijk, een advertentie plaatsen op marktplaats is easy. Advertentie plaatsen en hopen dat je ongeveer krijgt wat je ervoor wil hebben.
Bij ebay -begrijp ik- gaat dit anders? Ben je iets wat je op ebay plaatst zowieso kwijt, ook al had je er eigenlijk 100 euro voor willen hebben maar gaan de biedingen slechts tot 10 euro? Of kun je een minimaal bedrag instellen, daaronder hoef je het item wat je aanbiedt niet weg te doen?

Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van ebay advertenties? :)

je kunt een minimumbod instellen waaronder niet verkocht wordt.

Men noemt dat: Nu kopen

Ebay zelf zegt dat statitisch gezien een vrije plaatsing meer oplevert dan een minimumbod. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat een minimumbod soms het 3 voudige bedraagt van wat een vrij bod kan opleveren.

Wil je er persé een minimumbedrag voor vangen dan zou ik een minimumbod vast laten zetten.
Lukt het niet dan  kun je het later nog eens proberen.
Ook is het aantal dagen beperkt dat je iets kunt aanbieden.
10 dagen maximaal, daarna is het verkocht of als je en minimumbod hanteert kun je het later nog eens aanbieden.

Ikzelf heb wel via ebay gekocht maar nog nooit iets verkocht.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Nicowico

Er is nog verschil tussen "Nu Kopen" en een minimum bod instellen. Bij "Nu kopen" is het item gelijk verkocht als de koper jouw prijs biedt. Bij "minimum bod" moet men minimaal het minimum bod bieden. Als jouw minimum bod 4,99 is dan mag menm geen 3 euro bieden, maar minimaal 4,99 en daar kan een ander dan weer overheen bieden. Je kan ook een "verborgen minimum bod" instellen. De kopers krijgen het minimum bod niet te zien, maar als zij daaronder bieden krijgen ze te zien: minimum bod nog niet gehaald.
Als men op je item biedt dan moet je dat item ook voor die prijs verkopen. Doe je dat niet, dan krijg je een negatieve feedback en mogelijk een claim. Doe je dat een paar keer, zeker in het begin als je nog weinig positieve feedback hebt dan wordt je van Ebay verwijderd en mag je niet meer kopen/verkopen.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

ll0ll

Dus stel, ik heb een cdspeler waar ik minimaal 200 euro voor wil vangen, dan moet ik een 'verborgen minimum bod' van 200 euro instellen. Bieders die op mijn cdspeler bieden zien dan bij het bieden van onder de 200 euro dat het minimum bod van 200 euro nog niet is gehaald. Blijft het bod van die bieder dan wel staan?

Ik denk dat een combinatie van 'nu kopen' (van laten we zeggen 250 euro) en een 'verborgen mimimum bod' van 200 euro wel een goede lijkt ;) Toch?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

oi

hahaha ga je die cd 11 dan verkopen voor 200? :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op mei 10, 2008, 13:06:35
oi

hahaha ga je die cd 11 dan verkopen voor 200? :wink:

grtz mars
Als dat zo is hoeft ie niet op ebay........ :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

ll0ll

Neeh een grundig dat9009 ;)

Die cd11LE blijft, tenzij ik hem kan inruilen voor een cd7, project d1 of lhh2000 ofzo ;) :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

als je op EBAY zet duits account aanmaken


daar hebben een echte hifi/high end site en krijg je echt de hoofdprijzen
wat ik ooit nog wel is deed met laptops daar prijs incl. verzending (zat al in de prijs natuurlijk) of goedkoper en verzending is 37,50 (is maar iets van 12 euro)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RSP

In het verleden heb ik wel wat verkocht via Ebay waaronder een SM-8.
Allereerst is het, het beste om behoorlijk wat positieve feedback te hebben, anders geloven mensen mogelijk de advertentie niet en zijn ze niet bereid de vele Euro's naar jouw rekening over te maken.
Je kunt een startbedrag opgeven van waaraf de biedingen plaats vinden. Bijvoorbeeld dus 200 Euro.  Je kunt ook een laag startbedrag opgeven (van bijvoorbeeld 1 Euro) en het reservebedrag (bijvoorbeeld 200 Euro) opgeven wat je er echt voor wilt hebben. Als de biedingen dit reservebedrag niet halen, dan blijft het object onverkocht. Dit reservebedrag is wat me zo bijstaat niet mogelijk bij ebay.nl, in ieder geval wel bij ebay.com. Als je gebruik maakt van dit reservebedrag moet je waarschijnlijk bijbetalen. Ik ben wat vaag, omdat ebay zijn regels en tarieven wel eens aanpast.

Nadeel van het internationaal verkopen is dat je altijd alles goed moet inpakken, dus als je geen originele verpakking hebt, ben je wel even bezig met het vinden van een geschikte doos , het op maat snijden van het piepschuim om de wanden van de doos te bekleden en het apparaat in de bubbelfolie te wikkelen.

Ander punt is dat je in een marktplaats.nl advertentie dingen niet hoeft te vertellen, mensen komen waarschijnlijk langs om het op te halen en kunnen het zelf zien. Als je bij een ebay advertentie een kras vergeet te vermelden, kan dat een negatieve feedback opleveren of een verzoek om geld terug te geven.

Ebay.de levert zeker meer biedingen op dan ebay.nl, maar is ook duurder wat betreft de advertentiekosten.
Van Marantz: eindversterkers en een draaitafel