De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: still life op april 28, 2011, 10:49:34
nopompom had de dali's nochtans qua weergave dicht bij monitors ingeschat..
kennelijk gaat er toch een pak laag & hoog verloren in jouw ruimte:

v/h eerste heb je minder last met 52SE,
mogelijks is hun hoog ook wat opgepept zodat het in de ruimte weer balanced klinkt..

mss wordt het stilaan tijd voor akoestische metingen & aanpakken v/d problemen via DSP bvb?
of schaf je gewoon een SR7005 aan.. pompom

De 52se is gewoon een nog betere speaker als de Dali's denk ik
Tot voor kort hoorde we nooit iemand over DSP of inregel kastjes en hadden we het ook nooit in de hifi over
Het kan best wel behulpzaam zijn bij HT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

evolution baby.. :-D

zolang arjan niet weet (meet) wat er scheef zit in zijn ruimte
blijft het imho spullen omwisselen tot het in balans klinkt of bevalt in zijn akoestiek..

en hij is lang niet de enige.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Gelukkig stel ik niet zulke hoge eisen als Arjan.  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ligt niet aan de ruimte ,maar aan mezelf   :schater: :-D hoe en wat lijkt me wel duidelijk nu  :-)

want het ging goed met dali,s  :yes: en zijn gewoon hele mooie speakers

als ik dezelfde kwaliteit in een vloerstaander wil kom ik toch wel bij een speaker set van 4000 euro uit

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op april 28, 2011, 17:05:33
ligt niet aan de ruimte ,maar aan mezelf   :schater: :-D hoe en wat lijkt me wel duidelijk nu  :-)

want het ging goed met dali,s  :yes: en zijn gewoon hele mooie speakers

als ik dezelfde kwaliteit in een vloerstaander wil kom ik toch wel bij een speaker set van 4000 euro uit


voor de 52se absoluut denk ik, misschien 3000 maar oke vooruit  :-D



je kan ook gewoon muziek gaan luisteren  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Gewoon 2e hands shoppen. Dan is 3000E al snel 1500E. Had nou laatst die Dyn's uit Drenthe gekocht maar toen ging je opeens principieel 200E te weinig bieden....ik snap jou langzamerhand ook echt niet meer....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 28, 2011, 18:03:43
Gewoon 2e hands shoppen. Dan is 3000E al snel 1500E. Had nou laatst die Dyn's uit Drenthe gekocht maar toen ging je opeens principieel 200E te weinig bieden....ik snap jou langzamerhand ook echt niet meer....

ik zeg niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Tis wel een heerlijk forum dit ook al zou je niks met audio hebben is dit een soort van Coronation street forum


briljant



pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Je verandert eens wat he  clown1 alleen kom elke keer weer terug waarbij ik was  :yes:

Niber

Citaat van: Marantz 81 op april 28, 2011, 22:34:53
Je verandert eens wat he  clown1 alleen kom elke keer weer terug waarbij ik was  :yes:
En wat heb je er van geleerd?  :-D niets meer veranderen...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Citaat van: lo op april 25, 2011, 22:57:51
:no:
Heb een keer een tweeter kapot gehad in mijn audience 72 (Te hard gedraaid met mijn toenmalige PM14 en die ging dus lolliestoklig vervormen) Dat grapje koste toen 250 euro voor de tweeter en dan moet ie nog geplaatst worden en moet je de oude inleveren. :-o Dus die prijs van de esotar klopt redelijk goed.

Sorry Arjan voor de topic vervuiling :-D

groet,

lo

Hier moet ik effe op terug komen, was geen tweeter maar een woofer. Hoe kan ik zo dom zijn om die twee door elkaar te halen :-o. Ach als je eenmaal boven de 50 bent.......... tsja. :schater: :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ik heb nog het e.e.a aan de men interieur toegevoegd  2 grote planten in de hoeken achter en buiten de speakers in de dooie hoeken ene zijde een raam andere zijde een kast

in 1 hoek van men kamer had ik nog behoorlijke galm bij de eethoek, hier heb ik een groot Canvas schilderij van een olijfboom opgehangen achter de luisterpositie heb ik een groot schilderij van Parijs gehangen , als ik nu in men handen klap in de kamer is er rust  :yes: dat was eerst wel anders toen ik hier net woonde was het echt een galmbak  :schater:

dit is ook duidelijk te horen in de weergave van de muziek en laagprobleem is weg  hello

28ste komt onze Fluisteraar  :-D hier langs om te luisteren en neemt hij ook zijn SA11S1 mee  :-) ben echt heel beniewd ,daarna ga ik nog een keer bij hem langs met de PM15S1 onder de arm om te kijken wat het met de snelheid in het laag doet bij hem thuis op de Xandu,s byebye